Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum
Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum
autor: Jan Preclík , publikováno 3.1.2018
Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Fallout 4 VR je venku a PC Tuning u toho samozřejmě nesmí chybět. V dnešním článku jsme otestovali, jak se port úchvatného postapokalyptického světa povedl, jak věrně v helmě vypadá a jak se ovládá. Krom toho jsme vyzkoušeli i čerstvě dokončený český překlad (i pro běžný Fallout 4) a pokecali s vedoucím týmu překladatelů.


Když první Fallout spatřil světlo světa před dlouhými dvaceti lety, tedy v roce 1997, sklidil obrovský úspěch nejen kvůli obrovskému postapokalyptickému světu a výbornému příběhu protkanému ohromným množstvím dialogů, ale i kvůli velikému množství rozhodnutí, která měla vliv na konec příběhu, RPG prvkům a hlavně díky tahovému režimu soubojů zvaném V.A.T.S. (Vault-Tec Assisted Targeting System).

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

O rok později přišli vývojáři z Black Isle Studios s druhým dílem této pecky, který v mnohých ohledech předčil první díl. Výraznou novinkou bylo zejména cestování herním světem v automobilu. Tím, kdo mi utkvěl v paměti snad nejvíce, byla postava jménem Sulik – křovák, který mohl závidět IQ i houpacímu koni, za to byl věrnýmn společník a uměl se perfektně ohánět svým kopím.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Z těchto dvou dílů se zapsaly do herní historie zejména dvouhlavé krávy Brahmíny a věta, kterou zná snad každý, kdo hoví počítačovým hrám: „War, war never changes...“

V březnu, roku 2001 vyšel nevýrazný spin-off z téhož světa s názvem Fallout Tactics. Tento titul nebyl založený na příběhu. Spíše se nesl v duchu taktické hry Jagged Alliance a nedočkal se velkých úspěchů ze strany fanoušků světa Falloutu. Od té doby, i přes volání fanoušků, bylo ticho po pěšině.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Fallout 1.5: Resurrection je spin-offem dvou původních Falloutů. Jedná se o fanouškovský projekt, který byl ve vývoji neskutečných deset let a byl vydán na podzim roku 2013. Hra je dílem čtyřčlenného českého týmu založená na enginu prvních dvou Falloutů a je charakteristický svou gigantickou rozlohou. Děj je zasazen do nového Mexika a odehrává se v době mezi dvěma prvními Fallouty. Později byl přeložen i do angličtiny a napříč komunitou sklidil spoustu slávy.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Zásadní zlom v této herní sérii přišel na podzim roku 2008, kdy se jako blesk z čistého nebe objevil na všech tehdy aktuálních platformách Fallout 3. Pamatuji si, jako by to bylo včera. Hru jsem si okamžitě pořídil, vzal jsem si na týden neschopenku a šel se naplno ponořit do universa, ve kterém jsem, coby poďobaný puberťák, strávil desítky hodin. Byl jsem novým pojetím celého světa doslova unešen. Zachovány byly všechny původní RPG prvky, ale pojetí celkového zpracování bylo zcela jiné. Izometrický pohled byl ten tam, hra se hrála buď v pohledu z první nebo třetí osoby. Člověk ale mohl svobodně procházet celý svět protkaný Ghouly a Supermutanty, což mě v té době naprosto rozsekalo (nehledě na to, že právě díky tomuto pojetí se hra setkala i s nemalým množstvím hejtrů). Atmosféra světa, včetně úvodní skladby, kterou měl na svědomí Inon Zur, mne dokázala neskutečně vtáhnout do světa zničeného atomovou válkou tak moc, že jsem půl roku nemluvil o ničem jiném.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

O dva roky později přišlo studio Obsidian Entertainment se spin offem New Vegas, jenž se odehrával v postapokalyptickém světě Nevadské pouště. Po právu jej plno hráčů hodnotí jako lepší verzi třetího dílu Fallouta, ve kterém se též daly strávit stovky hodin.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

10. listopadu 2015 vydává Bethesda další díl této postapokalyptické ságy s pořadovým číslem 4. Po spuštění hry se opět linula ze sluchátek lehce remasterovaná verze skladby z trojky, za kterou opět stojí skladatel Inon Zur. Menu, kterému dominoval starý známý Power armor, bylo již animované a v kombinaci se skvělou úvodní peckou opět chytlo mnohé hráče za srdce. Setkalo se však s kritikou kvůli zjednodušení RPG prvků, oproti tomu byly vychvalovány propracované prvky kraftingu a stavění své základny, respektive vlastního útočiště.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

Momentálně se píše konec roku 2017 a ježíšek od Bethesdy dorazil již v předstihu 12. prosince. Tento den se zcela jistě zapíše do herní historie na poli virtuální reality, hraní čtvrtého dílu ve VR helmě od HTC Vive je totiž nepopsatelným zážitkem. Tedy, pokud si hru správně poladíte, aby na vaší mašině hra dobře vypadala a běhala plynule. Nejedná se totiž o titul, který, jako mnohé ostatní, působí jako demoverze a podle toho je taky proklatě náročný. Dokonce i ve srovnání s Doom VFR je Fallout 4 VR o pár kroků napřed.

Fallout 4 VR: virtuální realita využitá na maximum

 



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
38 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.