Rok 2017: Velká očekávání a velká nepřicházení
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Rok 2017: Velká očekávání a velká nepřicházení

Rok 2017: Velká očekávání a velká nepřicházení | Kapitola 5

Michal Rybka

Michal Rybka

30. 12. 2017 03:00 36

Seznam kapitol

1. Virtuální realita, virtuální úspěch... 2. Virtuální peníze, reálné dopady 3. Bez peněz do PC nelez 4. Naše data v prachu... 5. Inteligentnější inteligence 6. A neutralita, brzda pokroku (a větších zisků)

Rok 2017 bych hodnotil jako „na technické frontě klid“. Kromě revolučně pojaté konzole Nintendo Switch jsme zažili spíš pokroky a evoluce než revoluce – předchozí rok vypadal daleko progresivněji už jen díky příslibu nástupu virtuální reality, který se nám letos tak úplně nematerializoval. Tak snad se dočkáme příští rok!

Reklama

Umělá inteligence se z hlediska koncového uživatele dnes omezuje hlavně na vyhledávání, kontextovou nabídku informací a analýzu požadavků zadaných mluvenou řečí. Víceméně použitelně vypadá i strojový překlad, což nám snad jednou dovolí dívat se na šílené čínské komedie na YouTube, aniž by se někdo musel namáhat s manuálním překladem. I když se to nezdá, pokroky tu máme celkem velké, což zjistíte při pohledu na augmentované aplikace schopné překládat texty v takových těch divných asijských obrázcích. Na strojový překlad tohoto typu čekám jak na smilování!

Velkým hitem posledního roku je další rozvoj elektromobility a automatického řízení. Obě témata spolu souvisejí, protože u elektromobil u se jednodušším způsobem implementuje automatické řízení. Cílem automatického řízení je něco jako robotické taxi, kterému aplikací řeknete, kam chcete jet, ono to zjistí vaši polohu a dojede si to pro vás, přičemž v tom není řidič, je to sdílené, umí to komunikovat s jinými roboauty a dokáže si to ve spolupráci s dalšími roboauty naplánovat dobíjení tak, že se o nic nemusíte starat.

Možná vám to přijde komické, ale je to tak, v budoucnosti se počítá s nahrazením nejen ručně řízených automobilů na silnicích, ale také dopravních pásů, které by měly nahradit podobně efektivně fungující robotické elektrovozíky či drony.

Logika řízení je přitom podobná, protože spolu prvky stále komunikují, mnohou se navzájem více přiblížit a dopravu zefektivnit. Automatické řízení vozidel je už prakticky tady a řízení dopravních dronů taky, takže se můžeme již brzy docela divit. Automatickou pilotáž / transport / nošení proviantu intenzivně žádají armády, takže se toho dočkáme jako civilové za chvíli taky.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama