Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější
Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější
autor: Jan Preclík , publikováno 12.12.2017
Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější

Brány pekla se o letočních Vánocích pod taktovkou Id software otevírají již popáté, tentokrát ovšem potěší pouze majitele HTC Vive a PSVR. Budete mít odvahu pohlédnout Cyberdemonovi do očí? Stojí to vůbec za to? Má nový Doom potenciál nakopnout VR scénu? A máte konečně důvod koupit si HTC Vive?


Úvod

Před dvaadvaceti lety ti šťastnější z nás prožili na vlastní oči peklo díky virtuální přilbě VFX 1 a prvním dvěma dílům Dooma. Lépe řečeno, těm šťastnějším z nás tehdejší vizualizace herní legendy v prostorové podobě zvedla žaludek.

Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější

Dvě dekády jsou však dlouhá doba a teprve před dvěma lety spousta z nás sledovala s nadšením příchod dvou prvních pořádných helem HTC Vive a Oculus Rift. Nadšení bohužel zanedlouho opadlo díky slabé podpoře vývojářů, kteří mají oprávněně strach, že vývoj her pro virtuální realitu je ztrátový byznys. Pro VR tak vyvíjejí spíše malí vývojáři, jejichž počiny spíš dojem z této vývojové větve kazí.

Id Software spolu s Bethesdou mají však pro strach uděláno, a tak se rozhodli nám zpříjemnit konec roku návratem legendy všech legend ve virtuální realitě. Doom VFR vyšel 1. prosince a šťastlivci, kteří si počkali na správnou chvíli, jej mohli krátkodobě dostat k nákupu helmy HTC Vive spolu s přicházejícím Falloutem 4 VR.

Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější

Musím přiznat, že jsem se spolu s mnoha dalšími VR nadšenci těšil na příchod zkázy Marsu pod taktovkou těchto dvou velikánů. Ač jsem věděl, že pohyb bude řešený zejména teleportací, nemohl jsem se dočkat, až si nasadím mariňáckou helmu a dám impům co proto vlastníma rukama. V dnešní recenzi se s vámi podělím o všechna má naplněná očekávání i zklamání. 

Předem se ještě musím omluvit za sníženou kvalitu screenshotů. Ač jsem se snažil pořídit záznam více způsoby, kvůli Vulkan API, u nějž je snímání obrazu z VR problematické, jsem byl nucen screeny típat z klonu obrazu na monitor, který je v případě této hry nekvalitní a bohužel ani nastavení ve hře neumožňuje jeho vylepšení. V brýlích to vypadá lépe.

Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější

Ve srovnání s předchozím Doomem je těch možností nastavení také mnohem méně.

Doom VFR – vraždění démonů nebylo nikdy skutečnější



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.