Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava And Updates For All: Když technologie zvítězí nad rozumem
And Updates For All: Když technologie zvítězí nad rozumem
autor: Michal Rybka , publikováno 25.11.2017
And Updates For All: Když technologie zvítězí nad rozumem

Nový Firefox 57 zařízl podporu pro staré pluginy a nově podporuje už jen ty založené na WebExtension. Řada uživatelů to zjistila až poté, co s updatem přestaly fungovat používané pluginy. Funkce systému a programů se nám mění pod rukama, mizí používané funkce a místo nich dostáváme nové, o něž jsme nestáli. Bez ptaní.


Spousta uživatelů s tím ale nesouhlasí. Někteří proto, že nevidí důvod proč měnit svoje pracovní návyky – nejsou placeni za přeučování se systému, aplikací a ovládání, ale používají je ke své práci se všemi svými opičími trojhmaty, customizací a makry. Další provozují software, který nemohou měnit a upgradovat, což je typicky problém softwaru ovládajícího zakázkový hardware. Další nechtějí přijít o oblíbené hry. Jiným nevyhovuje filozofie nových systémů.

Jenomže – dnes už nestačí nesouhlasit. Updaty už nepředstavují pouhou údržbu, která systém opravuje, ale hrozbu, která ho může systém kompletně vykolejit. Dřív stačilo počkat a rozhodnout se, které updaty nechcete, dnes s nimi musíte aktivně bojovat a odstraňovat následky toho, co vám přinesou. Vypnuli jste si u Windows 10 telemetrii? Tak se připravte na to, že to nějaký další update „opraví“ a vy budete muset řešit, jak ji znovu vypnout. Updaty se mění z něčeho pozitivního v něco potenciálně nepřátelského.

And Updates For All: Když technologie zvítězí nad rozumem

Jako obvykle tyto změny vadí nejméně těm, kteří se svým počítačem pracují minimálně. To jsou ti praví hlasatelé a oslavovatelé změn. Ne nadarmo se systém vynucených updatů rozšířil do civilizace z chromebooků, se kterými se nedá reálně nic rozumného dělat a z konzolí, se kterými se nepracuje vůbec. Čím více ale počítač používáte, čím je integrovanější ve vašem pracovním řetězci, tím větší problém s nimi máte.

Dnes už najdeme návody, jak si nakonfigurovat firewall, aby nepouštěl ven telemetrii, o které nic nevíte a potenciálně s ní nesouhlasíte. Myslím, že je jen otázkou času, až se budou blokovat i updatovací servery a s nimi záplava dobra, kterou nám do chřtánu cpou technici, kteří nic neví o tom, jak počítače využíváme – a navíc je to vůbec nezajímá. Kdy se budeme muset bránit vylepšením, o kterých rozhodli bez nás, „protože to tak je lepší“.



Tagy: update  upgrade  aktualizace  funkce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
25.11.2017 08:43:54   213.220.193.xxx 236
Jo chapu tohle rozhorcení, novej update pro ipad je o dost horsi nez stara verze, ale zazil sem to i z druhy strany, kdy se rozhodovalo o prekopani technologie, ktera se vyvinula nekdy pred x lety a byla totalne zastarala, ale vse na ní bezelo (za cenu neumerneho mnoztví prace). Jedine resení je udelat neprijemne nutne zmeny co nejdrive, aby nevznikaly dalsi veci na ni zalozene. Nejhorsi resení je dle meho nazoru pokouset se vyvynout technologii ktera je "spetne kompatybilní" protoze to znamena nasobne vic prace, nefunguje to na 100% a nova technologie muze podedit nesvary stare. Presto je to oblibene resení z duvodu manazerskeho alibismu.
25.11.2017 10:28:38   85.216.176.xxx 56
Jediny doplnok, ktory mi nenahraditelne chyba vo FF57 je Tile Tabs - nevyhnutnost pre 27" a vacsie monitory - ktory zobrazoval v jednom FF okne dlazdicovo lubovolny pocet webovych stranok. Parada. Stale som si nezvykol, ze ho uz nemam a instiktivne dobleklikam na zalozky tabov v nadeji, ze sa zobrazia vedla seba.

Existuje taka parodia s rovnakym nazvom aj pre novu technologiu doplnkov (mimochodom hodnotena 2 hviezdickami), ale za nu sa aj sam dotycny vyvojar uzivatelom ospravedlnuje, inak to vraj uz skratka nepojde.

Prave koli doplnku Tile Tabs som planoval zostat na FF56. Myslel som si ze mam nastaveny manualny update, ale jedneho dna na mna proste vykukol FF57, a ani mi nedal najmensiu sancu zaprotestovat.
25.11.2017 13:39:46   126.66.33.xxx 140
jo standardni ff neumi vubec vyzit tabu, nevim ci lidi jsou nenarocni nebo proc ne, zlaty tab mix plus
25.11.2017 11:13:57   178.255.168.xxx 38
Ti lidé s iOS10 a starším se pravděpodobně vůbec nemuseli namáhat s odkladem updatu. Jedná se totiž (velkou většinu) o firemní telefony, kde se updatuje až když o tom rozhodne firma a pak je to dost často stejně manuální update, nikoliv automatický.
25.11.2017 12:30:21   37.228.229.xxx 34
Tak nevim jak to ma a na cem autor.
Ale updates na iOS neni tak automaticky, pokud ano staci ho odmitnout. Vetsina lidi ani nevi ze vubec update je.Hodi vam to akorat vykricnik v systemu a vetsina lidi to s klidem ignoruje o to vice je to sklidem u Beta verzi updates.
U MS win 10 si updates ziji vlasnim zivotem ........
25.11.2017 11:19:31   78.102.66.xxx 1734
Mně se tyto články nikdy nechtějí číst celé, protože Rybka je již dlouho jako televizní noviny na N@va, akorát bez zvířátka na konci. A já rád pozitivní věci, takže se na TN nedívám a Rybku jen proletím s doufáním, že mě jednou mile překvapí a napíše i hezký pozitivní článek (asi nostalgie od dob herního časopisu Score, kde neměl tohle "všechno špatně" vidění světa). Každopádně já nevím, jestli mám lepší Windows než Rybka, ale jak na notebooku, tak na stolním PC mám možnost jak klasického "starého" malování, tak malování 3D. Nové mi nesmazalo původní. Vám jo?
25.11.2017 15:54:37   109.81.209.xxx 121
Nové malování je přímo pod M-záložkou
a staré je v záložce Příslušenství Windows. Verze systému je 1703, build 15036.726, takže by mě zajímalo, co to má pan Rybka za verzi Win10.
25.11.2017 17:40:12   88.100.171.xxx 01
Možná to odstranili v 1709? Aktuální creators update. 1703 je ten jarní.

Osobně netušim, používám spíš věci jako PhotoShop.
25.11.2017 23:39:11   78.102.66.xxx 118
Nene, já mám na notebooku 1709 (verze PRO) a na PC verzi 1703 (verze Home). Stačí kliknout na lupu vlevo dole a napsat tam "malování", vyjedou obě verze (stará a 3D) na obou verzích Windows. Každopádně děkuji za mínuska, blbečci.
26.11.2017 02:16:15   109.105.39.xxx 01
A je to po ugradu (který nechává už nainstalované aplikace), nebo čistá instalace?
26.11.2017 11:38:02   109.81.209.xxx 00
Upgrade z Win7.
26.11.2017 14:58:29   78.102.66.xxx 20
U mě stolní PC čistá instalace Windows 10 Home, notebook upgrade z Windows 8.1 Pro.
28.11.2017 07:55:03   147.229.74.xxx 37
Rybku taky nečtu, jen velmi výjimečně. Nulová hodnota článku, prostě jen dojmy.
25.11.2017 11:20:15   213.194.199.xxx 284
Bohuzel je dnesni realita, ze se spousta dobrych produktu vyviji tak dlouho, az se zacne vyvijet opacnym smerem Prave proto spoustu produkcniho sw pouzivam ve starsich verzich, kde se uz nic nemeni a vsechno funguje presne tak, jak mi vyhovuje.
Ale proc se ve clanku obvinuji technici? V tech opravdu velkych firmach to jsou mozna ti lide, kteri odvadeji tu realnou praci, ale temer vyhradne to nejsou ti, kteri rozhoduji! A v tom je dost mozna prave ten problem. Realna rozhodnuti obvykle delaji jejich nadrizeni, manazeri a marketaci, mnohdy oboji v jednom, kteri o problematice mnohdy nevedi o nic vice, nez jejich zakaznici..
25.11.2017 11:37:24   78.102.84.xxx 712
Firefox 57 mi hlavně vytěžuje CPU jak prase, a nejsem zdaleka sám. Že se nespravilo něco, na co se upozorňovalo už v betaverzích mi hlava nebere. Stejně tak, proč už nějaký ten pátek nemůžu mít panely pod záložkami a adress barem. Nikdy jsem nepochopil smysl, proč by ten nejpoužívanější prvek, měl být nejvýše.
25.11.2017 11:53:51   188.167.253.xxx 53
lenze tie pluginy do ff dorbobia, za par dni/tyzdnov to bude rovnake ako to bolo.. Co ale maju povedat uzivatelia Opery po 12.17, ked 95% funkcii nemame ani po 3 rokoch. Hm?
25.11.2017 11:54:27   188.167.253.xxx 22
..dorobia...
25.11.2017 13:38:11   126.66.33.xxx 27
se na operu vys..., kdysi jsem ji pouzival a pak jsem presel na ff (zjevne dobra volba) a ted asi opustim i ff
25.11.2017 13:54:42   188.167.253.xxx 48
lenze opera je aj tak stale najlepsia
25.11.2017 18:41:14   91.197.118.xxx 50
Jo, po odstřelení opery mi jenom FF nabídl pluginy(který jsem teda v opeře nepotřeboval, protože tam šlo nastavit uplně všechno) abych přežil. Teď mi odstřelili pluginy ve FF, tak se vracím po letech zase na operu. Sice se mi po letech snížili nároky, ale některý věci prostě v novým FF nejsou, ani nejdou nastavit tak jak já chci.
25.11.2017 23:00:37   188.167.253.xxx 03
chrome vie uplne vsetko co aktualna opera, dokonca ma vyyyybornu vzdialenu plochu zdarma, takze za urcitych okolnosti moze nahradit teamviewer.. Na opere zostavam preto, ze som konzervativny a do chromu treba doinstalovat uplne vsetko aj blby speeddial a mousegestures..
25.11.2017 17:41:11   88.100.171.xxx 71
Jo ten přesun Opery mě nasr.. dodneška. Skvěle to fungovalo, změnili jádro na Chromium a šlo to dopr..
26.11.2017 17:30:46   78.45.149.xxx 41
Nemůžu si pomoct, mě jako náhrada staré Opery dnes vyhovuje Vivaldi.
Ano, stále ještě nemá x věcí, co stará Opera měla. Za to má ale hodně věcí, co mi vyhovuje a konkurence v tom nějak stále plave.
29.11.2017 00:41:29   89.103.71.xxx 00
máte možnost přejit na Vivaldi
25.11.2017 12:37:15   109.230.12.xxx 3038
"...Firefoxu 57.0, který bez varování vypnul všechny „staré“ pluginy..."

Tych varovani bolo viac nez dost. Ze si neschopny je tvoj problem. Nezvaluj to na inych.

Developer, ktory chcel, presiel na novy system. Ti co nepresli skoncia na skladke dejin. Vacsina existujucich doplnkov sa da nahradit.
25.11.2017 13:37:09   126.66.33.xxx 1921
Pro jednou to reknu tak jak to cejtim: s takovejma kecama bez nekam! Jo posilali nekolik upozorneni nevim kolik mesicu zpatky a to tolik, ze jsem si myslel, ze uz se to davno stalo a me se to nastesti netyka a nebo ze se na to vykaslali. Nejhorsi je nemoznost volby ten update odstranit nebo nepustit. Kdyz prijdes rano do prace a potrebujes makat a misto toho se ti posere celej browser tak opravdu nemam cas ani chut hledat nejaky alternativni pluginy nebo se ucit novy veci. Firefox ma dost malej podil na trhu a myslim, ze po tomhle ho bude mit jeste mensi. Ja mam dost chut je poslat k sipku, porad se na me vali chrome nebo safari a odmital jsem to, protoze mi vsechno pekne fachalo ve firefoxu a mel jsem to nastaveny jak to chci ja. Ted jsem v bode nula a vlastne neni jediny duvod proc bych mel firefox dal pouzivat. Ps: Opravdu vsichni otviraji novou stranku do prave otevreneho tabu? Me to nepetycne stve, ja chci aby se z bookmark nebo google search otviral vzdy novy tab ale takovy plugin zatim zjevne do uzasneho noveho ff neni.
25.11.2017 14:08:07   213.194.199.xxx 156
O popisovane skutecnosti jsem tedy vedel minimalne pul roku dopredu - to je dost casu na to, prepnout (vypnout) automaticke aktualizace do manualni volby. V pripade Firefoxu alespon tyhle moznosti jeste existuji a dovoluji nam tedy setrvat na starsi verzi.
29.11.2017 03:04:52   131.112.125.xxx 23
Slysel jsem o lidech co jim ani tohle nepomohlo, ale budiz to je jen z doslechu. No ale to je dost blby reseni, kdyz potrebujes bezpecnostni zaplaty ne?
25.11.2017 21:10:17   178.255.168.xxx 130
Co zkusit pouzivat prostredni tlacitko na mysi?
29.11.2017 03:03:20   131.112.125.xxx 13
diky za radu, o tom jsem nevedel. ale zase je mi to dost neprirozeny, vlastne nikdy na kolecko neklikam. Problem je v tom, ze si clovek neco nastavi (telefon, browser, atd) k "dokonalosti", zvykne si na to a oni mu to pak zrusi cely. Me to nebavi porad si to prenastavovat, hledat varianty a podobne. Nemyslim si, ze je potreba porad neco menit hlavne aby to bylo in. To je jako by ti nekdo kazdou chvili prenastavil vsechno v aute.
25.11.2017 23:13:27   91.197.118.xxx 04
Lze to nastavit přes detailní konfig. Stejně se ale otevírání linků chová naprosto debilně a nepředvídatelně.
25.11.2017 13:03:26   95.103.82.xxx 97
Isteže technici nevedia nič o tom, ako počítače používame, keď máme vypnutú telemetriu
25.11.2017 14:40:51   109.69.214.xxx 624
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2017 14:48:39   195.122.213.xxx 435
Nechápu, proč Rybka dává vinu technikům a vývojářům...
Z vlastní zkušenosti vím, že ti opravdoví jsou obvykle zdravě konzervativní a blbosti, které jsou dnes vnucovány uživatelům, je štvou ještě více než autora článku...

To něštěstí se jmenuje frikulín + zachránce světa + pokrokář. Do světa techniky to prosakuje zvenku a nepřímo - v podstatě se zde takto projevuje šílenství dnešní západní civilizace, která dopustila, aby si s ní hráli salónní ultralevičáci a ekoteroristé, snící o svých utopiích.

V IT je to ještě sranda - jde vlastně jen o jakési sekundární ozvěny dění mimo naší bublinu. Ovšem následky řádění magorů např. v oblasti řízení ekonomik, států a dokonce celých regionů mohou být děsivé. Nedopusťme to, pořád máme čas...
25.11.2017 14:53:57   198.167.223.xxx 55
Na Ubuntu (16.04) už jsem na update zkusmo přistoupil a ještě jsem to nějak do hloubky nestudoval. Jinak s Firefoxem mám křížek už asi rok a tak k němu přistupuju s velkou nedůvěrou - chová se nestandartně (zahlcuje), často ho musím sestřelit. Hlavně používám ABU a NS. Nejsem zrovna typický uživatel, protože používám delší sadu prohlížečů (např. Chromium, Midori).
3.12.2017 16:00:46   104.223.123.xxx 10
Doplňuji zkušenosti po updatu na všech platformách - je to horor. S NS to padá, s flashem se to chová snad ještě hůře, než dříve, škoda mluvit.
25.11.2017 15:11:24   213.81.221.xxx 60
Neda mi nepridat. Novy iOS 11, pockal som mesiac, aby sa vychytali muchy. Aj tak nefunguje fax aplikacia, SAKO balistics aplikacia etc, dokopy 5 navyse aplikacii, co pouzivam nejde , treba pockat.

Doma 3x windows 10, jeden bez moznosti recovery nenavratne poskodeny po update, ostatne 2 ok, jeden ale problemy s AC wifi po update.

V skratke, 2x mandatorny update, co mi dojebal dve zariadenia.
25.11.2017 15:23:22   163.172.45.xxx 143
Příští rok mám naplánován přechod na W10, budím se vprostřed nocí zbrocený potem.
25.11.2017 17:40:28   93.91.150.xxx 319
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2017 18:47:27   213.81.221.xxx 41
System nemam dojebany, ale na AC sieti mi ide po creators update miesto 15-70MB len 2-3MB/s, na tej istej sieti, v pasme N aj AC koli driverom. Kopiruj potom film z NASU 2 hodiny. aspon na Macoch co mam doma to stale ide na plnu rychlost. Samozrejme hybaj na internet, na forach zasa rady ako downgradovat drivery z USB AC wifi karty etc, ale preco do certa to mam robit. Preco tie updaty dokazu takto zasadne dojebat funkcionalitu......
25.11.2017 19:59:03   163.172.151.xxx 40
Evidentě žiješ mimo široce diskutovanou všudypřítomnou realitu.
26.11.2017 06:39:44   93.91.150.xxx 612
Asi jo. Doma máme tři stroje na desítkách, ve svém okolí vím o nejméně patnácti dalších, a JEDINÝ problém za poslední tři roky byl zadřený ventilátor ve zdroji, který začal pištět.

Ty široce diskutované problémy si hateři buď vymýšlí nebo si dojebou systém různými ptákovinami, které jim předělají GUI na sedmičkové, zastaví třetinu služeb, prostě to "vylepší".
26.11.2017 09:15:13   178.255.168.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.11.2017 09:20:32   104.223.123.xxx 71
Stačilo říct hned, že máte na mysli sortu bfu. Jiní lidé ale musí využívat hromadu dalšího hardwaru, softwaru a "vylepšovat" si systém v zájmu ochrany soukromí vlastního i svých investic.
26.11.2017 15:02:37   213.220.217.xxx 011
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.11.2017 15:58:38   176.10.104.xxx 70
Omyl, zaměňuješ příčinu a následek, to update jim "dojebe" systém jejich práce (znemožní, ztíží), proto musí zasáhnout do platformy. Ale takové věci bfu pro nějž je maximum uživatelská znalost Office, nebo pirátění sw, nikdy nepochopí.
26.11.2017 21:48:10   78.45.17.xxx 00
To jde o definici pojmu "dojebat system":
A) mit nastaveni jine nez defaultni a/nebo programy, ktere nejsou soucastni defaultni instalace
B) uzivateli prestanou fungovat pro nej potrebne veci, ktere dosud fungovaly

Chapu, ze MS pouziva definici A), ale vetsina uzivatelu se priklani k B)
27.11.2017 09:01:28   213.192.2.xxx 81
Měl jsem ve firmě k užívání čerstvě koupený nový notebook, kde byly "ajťákem" nově nainstalované čisté Win10 z DVD (světe, div se) dodaného k notebooku. Tedy stav "A". I přesto netrvalo ani 14 dní a přišel Win10 "update" (ve skutečnosti nový build), který se ráčil bez ptaní nainstalovat přes polední přestávku kdy jsme odešli na oběd, a po kterém nefungovaly všechny USB porty v notebooku - což je velmi skutečný a vpravdě katastrofický problém, když jste embedded vývojář a USB prostě životně nutně potřebujete.

Následovala procházka na IT, vyzvednutí příslušného instalačního DVD, format c: a nová instalace se zakázáním updatovací služby a tímto zbytečně zabitý další asi den a půl ve chvíli, kdy s tímto nikdo absolutně nepočítal. Stát se to ve chvíli kdy je deadline něčeho opravdu důležitého (dělalo se pro automotive), tak takovýto update firmu regulérně zlikviduje. Nelze se proto divit, že se na MS a všechny, kdo razí podobný přístup, začíná pohlížet přinejmenším jako na nedůvěryhodné partnery (a to jsem ještě hodně mírný, někteří členové mít po ruce brokovnici, tak nejspíš na obchodním zastoupení MS zavzpomínají na Doom).
26.11.2017 15:18:50   188.167.253.xxx 70
to nieje pravda. Bezne sa stava a velka cast vyjazdov k zakaznikom je, ze vcera isla tlaciaren, pri vypnuti updaty, rano nejde tlaciaren. Keby to boli 1-2 pripady, tak to tu ani nepisem, ale je to pravidelna vec..
28.11.2017 05:22:17   93.185.4.xxx 11
Bohužel, to jsou právě ty nepříjemné stránky updatů - pokročilý uživatel si je s pomocí google opraví, ale běžný firemní uživatel je nahraný a čeká na příjezd/vzdálený zásah technika.
Minulý týden např. systém přestal detekovat grafickou kartu (ATI) a tím změnil možná rozlišení = počítač nešlo rozumně používat.
25.11.2017 20:53:55   77.236.192.xxx 113
Varovali před tím, ale nic to nemění na tom, že výsledek je špatný. Přišla automatická aktualizace (měli upozornit na revoluční změnu a nechat to potvrdit) a rozšíření mnohdy nemají adekvátní náhradu nebo už ani jejich funkčnost není technicky proveditelná. Naprosto souhlasím, že si uřízli větev. Po aktualizaci Firefoxu se ze mě stal uživatel Vivaldi doma i v práci. Chvilku mi trvalo vyřešit pár chybek, ale teď jsem spokojen. Ještě, že tu Vivaldi je!
27.11.2017 08:24:04   62.209.223.xxx 00
Umí Vivaldi FlashGot a TabMixPlus resp. nějakou náhradu?
28.11.2017 22:23:38   77.236.192.xxx 00
Ohledně tabů má Vivaldi dost možností v základu (bez jakéhokoliv rozšíření), tzn. Tab Mix Plus dle mého názoru ano (záleží co používáte). FlashGot neznám, takže nevím.
25.11.2017 21:35:37   95.105.132.xxx 511
Chapem pointu clanku ale sposob a obsah bol asi docela zle zvoleny. Firefox nieje zrovna "kriticky" kus sw a stale je docela dost browserov z ktorych si vybrat.Mimochodom ma prekvapuje ze autor vyzvyhuje prave moznost pluginov (teda moznost zaprasit browser) ako to podstane a naopak komplet "pozabudol" na to ze novy FF je fakt rychly. A znovu by ma zaujimalo ako si autor predstavuje pokrok s donekonecna zachovanou spetnou kompabilitou. Netvrdim ze vzdy su zvolene stastne sposoby ale ked niekto navrhoval api povedzme pred 10-15 rokmi, boli ine poziadavky a hlavne moznosti ako dnes. Naopak, za mnohe dnesne problemy v IT a nie len tam vdacime prave spetnej kompatibilite a zachovaniu blbeho standardu.
25.11.2017 22:21:04   51.15.80.xxx 01
Pointa je s největší pravděpodobností vylít vaničku i s dítětem, aneb nikdo nejsme dokonalý ;)
25.11.2017 23:25:48   91.197.118.xxx 28
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
25.11.2017 22:10:13   2.96.69.xxx 514
Prijde mi ze Rybka dela z komara tramvaj

Malovani ve FC update je a i po tom cumulative updatu tam stale je.

Updaty a sluzby ve windows jdou snadno vypnout ci zmenit chovani. Da se to udelat skrze gpedit, regedit nebo powershell. Jediny co je potreba je znalost anglictiny. Staci si to vsechno ulozit do 1 reg souboru a je po starostech.

U Apple nevim, a ani me to nezajima.
26.11.2017 05:54:14   81.200.57.xxx 32
Já teda souhlasím, že takhle by to být nemělo, ale vlastně to není nic překvapivého.
Quantum je proti starému FF asi jako Edge oproti Exploreru. A i všude jinde se bohužel setkávám s tím, že to nové musí být hlavně nově vypadat, ale už ne tak nutně fungovat. Jasně, je to třeba rychlejší a bezpečnější, věci co se dají ukázat během pár minut na prezentace, ale je to jenom pozlátko, pod kterým se skrývá, že staré, původně naprosto běžné funkce, budou následující 2 roky pomalu přidávány zpět jako super nové (a často zpoplatněné) features. Poslední dobou mě s tímhle přístupem se*e například webnode.
26.11.2017 05:55:26   81.200.57.xxx 50
...nebo Aukro.
26.11.2017 10:58:58   188.246.104.xxx 30
Mě po některé aktualizaci win 10 prestolo drzet nastaveni kvality tisku u hp tiskarny, ted musim pred kazdym tismem menit nastaveni, zjistil jsem to az mi bylo divne proc tolik mizi barvy
26.11.2017 11:04:40   109.69.214.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
26.11.2017 11:42:46   213.194.199.xxx 95
Ano, ale bez toho jednoho procenta nebude mit zbylych 99% co konzumovat.
27.11.2017 08:22:46   62.209.223.xxx 40
Nechápu nic. Na update FF 57 nadávám, ale mně hlásí doplňky už snad několik měsíců, že jsou zastaralé. Píše se o tom celkem všude, že bude nový FF... jediné, s čím bych souhlasil, že FF by mohl před takto zásadním update upozornit, že to není jen nějaký běžný update, ale "Ten" update.
BTW já mám ve Windows jak staré Malování, tak Malování 3D...
27.11.2017 12:06:43   193.84.172.xxx 42
"Vývojový tým Firefoxu nejenže uživatele neupozornil před updatem, že jde o zásadní změnu ekosystému, po které asi nebude fungovat spousta věcí, na které jste navyklí..."

Výše uvedený výrok je nepravdivý. Vývojáři upozorňovali na změny dlouho dopředu. Dlouho dopředu FF hlásil, které doplňky nebudou kompatibilní.

"..., ale on na to neupozornil ani po updatu."
Upozorňovat na to, že se stala taková zásadní a na první pohled viditelná změna je zbytečné. To přeci zjistíte ihned jak se to stane. To je jako kdyby vám někdo zlomil ruku a pak vám (válejícího se v bolestech) sděloval "Musím vás upozornit, že jsem vám právě zlomil ruku.".

Firefox jsem používal do verze 55, kdy jsem přešel na Chrome s tím cílem, že jsem nevěděl jaká bude FF57. Naštěstí jsem nalezl pro Chrome odpovídající doplňky, a i když nejsou 100% náhradou, stále zatím používám Chrome, protože pro FF57 nenacházím stále schopnou alternativu. To, co dělalo Firefox jedinečným byla možnost úpravy uživatelského rozhraní a toto je pryč.

Aktuálně pro FF57 postrádám alternativu ke starým doplňkům:
Password Exporter (Bez toho doplňku bych se obešel. Dostat hesla z FF lze i jinak, ale je to škrábání se levou rukou na pravém uchu...)
Findbar Tweak (Toto mě chybí nejvíc. Když pominu nesmyslné umístění baru dole, postrádám možnost zvýraznění nalezených slovy ve scrollbaru nebo na straně prohlížeče.)
Tab Mix Plus (Zde vlastně postrádám jen možnost nabindovat si připnutí/odepnutí karty na poklepání myši. Nově to lze jen přes pravé tlačítko. Rozšíření nabízející klávesovou zkratku Alt+P je nevyhovující, neboť stejně musím na kartu nejprve kliknout a pak použít zkratku, místo rychlého poklepání, když už tam ten kurzor je.)


Co se mi u FF nezdá, jsou tvrzení o tom, že zabírá méně paměti jak Chrome, ale zde se jedná jen o můj subjektivní dojem a pravděpodobně mé chybné počítání obsazenosti paměti (SYSINTERNALS Process Explorer).
27.11.2017 21:14:49   213.192.2.xxx 62
Jo, upozorňoval - ale potíž je zcela evidentně v tom, že jiné lidi, než kteří jejich produkt ve finále používají. Asi takhle: Ty čteš IT weby, já čtu IT weby, všichni co tu jsme, čteme minimálně jeden IT web. Kolik nás je z celkového počtu, deset procent? Kolik z nás má navíc jako hlavní jiný prohlížeč než FF? Rybka taky čte IT web, přesto byl překvapený - stejně jako dalších 90 % lidí, kterých se prohlížeč na nic nezeptal a jednoho dne prostě "změnil svou tvář i charakter" s dovětkem "doplňky jsou zlo, a ty co máte rádi tak úplně nejvíc".

Jak psal Rybka správně již v několika minulých článcích - dost lidí z těch programátorů a techniků jsou v podstatě asociálové. Manažerstvo mnoha firem velmi často trpí tím samým problémem či ještě větším (zvýšená koncentrace psychopatů) - těmto to tedy nejen že nevadí a nepovažují to za problém, ale násilné změny proti vůli lidí dokonce odpovídají jejich úhlu vidění světa, takže se jim tohle naopak velmi často dokonce líbí! Přidejte si jako třešničku na dortu nulové mechanismy kontroly a nekompetentní / úplatná úřednictva a vlády - a máte reálný popis současného stavu. Koncák je jen rukojmím.

Změny, pokud mají přijít, tak můžou / musí přijít přímo od nich zezdola (a to i v těch firmách), protože nikdo jiný už ani nemůže. Metodiky jako tvrdý bojkot nevyhovujících produktů a firem, sdružení poctivých programátorů a slušných firem za účelem změny politiky a tvorby lepších produktů, zveřejňování zdrojových kódů pod odpovídajícími licencemi (ostatně i ten Firefox je tuším že opensource), nenechat se vydírat atd atd - prostě kde je vůle, tam je cesta.
27.11.2017 16:34:35   77.240.97.xxx 31
No jo no presiel som na ten super mega novy FF. Zistil som ze je to cele zle , vsetko uplne pomenene aby to ladilo s blbym Win 10.
Do hodiny som bol naspat na FF 56 ESR kde mi funguje spat vsetky pluginy ( no script, adblock, HTTPS everywhere )

Taktiez na Ryzen co plnaujem kupit nacpam win 7 kedze nastastie AMD a aj GIGABYTE nehcalo ovladace na Win7 pre Ryzen. Takze kym to bude mozne ( 2020 ) budem behat na Win 7 kde vsetko funguje ako ma a nemam ziaden problem.
27.11.2017 16:35:34   77.240.97.xxx 01
oprava
*planujem kupit , nacpem win 7

Sry za preklepy...
29.11.2017 00:35:53   89.103.71.xxx 50
Tesat do kamene pane!
– "záplava dobra, kterou nám do chřtánu cpou technici, kteří nic neví o tom, jak počítače využíváme – a navíc je to vůbec nezajímá. Kdy se budeme muset bránit vylepšením, o kterých rozhodli bez nás, „protože to tak je lepší“.

A já jen dodám že to dnes platí i obecně a nejen ve vztahu techniků k našim počítačům! Vždy se najde nějaký uvědomělý dobrotrus, který má za svatou povinnost na někom opakovaně páchat úkladné dobro i kdyby fotra za koule věšeli!
29.11.2017 21:15:45   80.95.103.xxx 01
Přesně tak, kdo s kompem více dělá, tak je každý update čehokoliv potenciální problém. Bohužel dneska je u lam neskutečný fetiš navyšovat čísla u jakéhokoli fw. "Máš už sedmičku android?" Zatím ne, ty svině to na LG neudělaly... co na tom, že šestka funguje, prostě chci sedmičku...

Nedávno jsem viděl recenzi emulátorové konzole GPD XP, která je určena jen k hraní emulátorů. Mezi jedinými dvěmi negativy (druhé byla absence BT, což chápu) bylo to, že to jede na androidu 4.4... hlupec prostě nepochopí, že tam je android jen nutný operační systém a už vůbec si neuvědomuje, co by ho čekalo, pokud by se tam android pravidelně updatoval. Že by hysterikovi některé hry přestaly fungovat tak dobře. Že by měl sice o cifru větší číslo u verze Androidu, ale jinak by byl frustrovaný a pyskoval by na GPD, že jsou dobytci, že mu za šest litrů prodali něco, co nefunguje...
2.12.2017 17:48:38   93.153.32.xxx 20
Pěkně jim to nandali pane Rybka.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

121 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 45.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.