Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 9

Petr Diviš

Petr Diviš

16. 11. 2017 03:00 18

Seznam kapitol

1. Úvod – s vysokými nároky na paměť do boje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury 6. Vliv nastavení – AF, stíny
7. Vliv nastavení – odrazy, DoF, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – SSAO, MDAO, průsvitnost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. Vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra neumožňuje nastavit detaily pomocí přednastavených profilů. A tak je nutné veškeré detaily nastavovat ručně. K tomu vám snad je velkým pomocníkem náš rozbor. V této kapitole se tedy podíváme, jaký je rozdíl mezi minimálními a maximálními detaily.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna patří svojí náročností mezi takový průměr. Snížením detailů na minimum získáte dvakrát vyšší výkon. V případě maximálních detailů bylo aktivováno vše na maximum kromě zbytečné položky cache sun shadows. Ta pouze vyžírá paměť, ale k lepšímu výkonu nepomáhá.

Rozdíly v obraze můžete vidět na následujících obrázcích. Největší změny jsou viditelné na filtrování a rozlišení textur, hra na minimum vypadá otřesně, ale zahrajete si to i na grafické kartě s 2 GB VRAM – ukazatel paměti se zastavil někde kolem 2100 MB. Výkon GPU v tomto případě problém nebude a uvedená minimální GTX 660 by si se hrou mohla poradit dobře.

Obrázky seřazeny od Max. po Min. detaily:

 Detaily na minimum -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily na minimum -pro zvětšení klikněte-


Detaily na maximum -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve druhé scéně, která patří mezi náročnější, jsem otestoval i ASUS Radeon R9 290 OC. Jak vidíte, hra škáluje na AMD i Nvidii odlišně. Obě karty jsem zkoušel u stejného CPU – i7-6700K (na rozdíl od testu rozlišení), ale při minimálních detailech AMD nebylo schopné škálovat jako Nvidia – důvodem byl limit CPU (v obou případech karty narážely na CPU strop).

GTX 960 nemělo smysl zkoušet, když maximální detaily vypadají téměř jako minimální. Textury jsou otřesné (jako na minimum), takže do hry vstupuje jen rozdíl v post-process efektech. Jinak na minimum běžela hra na GTX 960 kolem 80 až 100 fps. To je hodně slušné a je vidět, že i na ještě slabší kartě si hru zahrajete.

Obrázky seřazeny od Max. po Min. detaily:

 Detaily na minimum -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily na minimum -pro zvětšení klikněte-


Detaily na maximum -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama