Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.
Nastavení textur je celkem zvláštní – při voblě jednotlivých položek jsou rozdíly výrazně menší než při snížení všech najednou. Můžete totiž snižovat zvlášť rozlišení základní mapy, normálové mapy i odrazové. Pokud vše snížíte, obraz pak vypadá jak z patnáct let staré hry – viz. následující obrázek. Změna rozlišení textur nevyžaduje restart hry. Stejně pak vypadá hra i na GTX 960 s texturami na maximum – načtou se pouze ty nejnižší. Pokud všechny položky v texturovém menu nastavíte na minimum, hře pak opravdu stačí 2 GB paměti.
Texture Resolution
Nastavuje maximální rozlišení základních (barevných) textur. Pokud snížíte jen tuto položku sníží se nároky hry z 5600 MB (v testované scéně) na 4100 MB. Výkon se pak zvýší z 98 fps na 104 fps, ale na kartě s méně VRAM můžete počítat s větším rozdílem.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)
Normal Map Resolution
Normálová mapa je textura, ze které se počítají povrchové nerovnosti. Vliv na zatížení VRAM je podobný jako u klasických textur – snížením na Low ušetříte přibližně 1500 MB. Vliv na výkon je taktéž stejný – v testované scéně 93 fps vs. 102 fps.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)
Specular Map Resolution
Nastavuje kvalitu textur odrazů světelných map. Zde je vliv na výkon minimální – 100 fps vs. 102 fps. Vytížení VRAM se také nijak výrazně nezmění, v této scéně to bylo 5900 MB vs. 5600 MB. Vliv na obraz je také minimální, když ostatní detaily zůstanou na maximum.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)
Sky Resolution
Detail by měl nastavit kvalitu oblohy, ale při testování jsem si nevšiml, že by se změnou z Normal na Low cokoliv stalo. Vytížení paměti ani fps se nezmění.
Nastavení na Normal (po najetí myší se zobrazí Low)