Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5

Petr Diviš

Petr Diviš

16. 11. 2017 03:00 18

Seznam kapitol

1. Úvod – s vysokými nároky na paměť do boje 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – textury 6. Vliv nastavení – AF, stíny
7. Vliv nastavení – odrazy, DoF, rozmazání pohybu 8. Vliv nastavení – SSAO, MDAO, průsvitnost 9. Maximální vs. minimální detaily 10. Vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Nastavení textur je celkem zvláštní – při voblě jednotlivých položek jsou rozdíly výrazně menší než při snížení všech najednou. Můžete totiž snižovat zvlášť rozlišení základní mapy, normálové mapy i odrazové. Pokud vše snížíte, obraz pak vypadá jak z patnáct let staré hry – viz. následující obrázek. Změna rozlišení textur nevyžaduje restart hry. Stejně pak vypadá hra i na GTX 960 s texturami na maximum – načtou se pouze ty nejnižší. Pokud všechny položky v texturovém menu nastavíte na minimum, hře pak opravdu stačí 2 GB paměti.

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Texture Resolution

Nastavuje maximální rozlišení základních (barevných) textur. Pokud snížíte jen tuto položku sníží se nároky hry z 5600 MB (v testované scéně) na 4100 MB. Výkon se pak zvýší z 98 fps na 104 fps, ale na kartě s méně VRAM můžete počítat s větším rozdílem.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)

Normal Map Resolution

Normálová mapa je textura, ze které se počítají povrchové nerovnosti. Vliv na zatížení VRAM je podobný jako u klasických textur – snížením na Low ušetříte přibližně 1500 MB. Vliv na výkon je taktéž stejný – v testované scéně 93 fps vs. 102 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)

Specular Map Resolution

Nastavuje kvalitu textur odrazů světelných map. Zde je vliv na výkon minimální – 100 fps vs. 102 fps. Vytížení VRAM se také nijak výrazně nezmění, v této scéně to bylo 5900 MB vs. 5600 MB. Vliv na obraz je také minimální, když ostatní detaily zůstanou na maximum.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí Low)

Sky Resolution

Detail by měl nastavit kvalitu oblohy, ale při testování jsem si nevšiml, že by se změnou z Normal na Low cokoliv stalo. Vytížení paměti ani fps se nezmění.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Normal (po najetí myší se zobrazí Low)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama