Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.
Screen Space Shadows
Tento detail pouze aktivuje anebo deaktivuje stíny vaší zbraně. Vliv na výkon je tak logicky naprosto minimální – 81 fps vs. 82 fps. Vypínat tyto stíny tedy smysl nemá. Na zatížení paměti se taky nijak výrazně neprojeví.
Nastavení na Always ON (po najetí myší se zobrazí OFF)
Screen Space Reflections
Má vliv na kvalitu realtime odrazů okolí na lesklých površích. Na ukázku jsem vybral poněkud zákeřnou scénu. Zde se totiž vyskytuje i enviroment mapa (předrenderovaná mapa okolí), na tu detail žádný vliv nemá – vypnutím Screen Space Reflections tak zmizí jen ty detailnější odrazy, které odpovídají prostředí i úhlu pohledu. Vliv na výkon je – 78 fps vs. 83 fps. Nějaký výkon tedy vypnutím ušetříte a tam kde se má něco odrážet, zůstane alespoň nějaká základní mapa.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)
Cache Sun Shadow Maps
Tato volba pouze zbytečně zabírá paměť. Vliv na výkon a kvalitu textur je pak spíše negativní. Stejně jako v ostatních dílech Call of Duty nemá smysl tento detail aktivovat.
Depth of Field
Aktivuje nebo deaktivuje simulaci hloubky ostrosti. Ta je převážně využita v animacích a tak si jejím vypnutím spíše zkazíte kvalitu různých cut-scén. Při hře na efekt hloubky ostrosti narazíte pouze při míření přes optiku na zbraních. Rozdíl výkonu je pak 75 fps vs. 81 fps. Při běžným hraní a střílení od boku vliv není žádný.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)
Motion Blur
Nastavení rozmazání pohybu buďto nefunguje anebo má opravu jen mizivý vliv na obraz. Ve scéně, kde naskriptovaně přebíhají vojáci před kamerou jsem si žádného rozdílu nevšiml. A to jsem vybral defakto stejnou scénu, jako ukazují autoři v menu hry. Výkon se také nijak nezměnil a restart hry nepomůže k jinému výsledku.
Nastavení na High Quality (po najetí myší se zobrazí OFF)