Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 16.11.2017
Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Je tu podzim a to znamená, že je i čas na nový díl ze série Call of Duty, tentokrát názvem WWII. Po dlouhé době se opět vracíme do období druhé světové války. V rozboru se podíváme na nároky hry a kvalitu grafiky. Postupně vyzkoušíme jednotlivé položky nastavení grafických detailů a jejich vliv na výkon.


Závěr

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Návrat Call of Duty: WWII k původnímu tématu války velmi prospěl. Za hrou sice stojí tým Sledgehammer Games, který vytvořil předchozí sci-fi šílenost v podobě Black Ops III, ale kupodivu se jim původní motiv Call of Duty povedl. Po stránce hratelnosti single-player části se jedná o klasické Call of Duty – takže v tomto ohledu je série nezměněna.

Grafika hry je celkem povedená. V rámci série Call of Duty se jedná o nejlépe vypadající díl. Většina textur je krásně detailných a ostrých. Modely postav a zbraní taktéž. V tomto ohledu si není na co stěžovat. Efekty a výbuchy jsou klasicky naskriptovány – scény vypadají při opakování vždy stejně, takže hru je možné i celkem přesně benchmarkovat v nějakém dynamickém úseku. Prostě staré dobré Call of Duty s grafikou ještě mírně lepší než kdy předtím :-)

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

V porovnání s Battlefield 1, který ale ukazuje jiný konflikt, je na tom Call of Duty o dost hůře. Ten totiž vypadá o něco uvěřitelněji. I když svým způsobem to může být i barevným podáním. Battlefield 1 je vykreslován ve výraznějších barvách, kdežto Call of Duty se drží méně saturované palety (omalovánky si z toho můžete udělat pomocí SweetFX). Dokonce i nároky obou her na výkon GPU jsou podobné.

Kde to hodně pokulhává, je zbytečná náročnost na paměť. Call of duty už od Advanced Warfare vyžaduje až nesmyslně velké množství paměti RAM i VRAM. S každým dalším dílem tyto nároky jen rostou. Poslední dva díly nejsou schopny vykreslit hru korektně na maximální detaily s 2 GB grafickou kartou. Naopak Battlefiled 1 na maximum s 2 GB VRAM nebyl problém. V tomto ohledu je optimalizace hry výrazně horší. Nutno ale dodat, že dnes 2 GB VRAM už mají jen low-endové modely. Na 4 GB grafice hra funguje korektně a tak lze předpokládat, že autoři nepočítají s tím, že by někdo chtěl hru hrát na plné detaily na 2GB kartě.

Call of Duty tedy není nijak extrémně náročná hra, jen nároky na paměť jsou opravdu nesmyslné. Hru si, ale díky možnosti výrazně očesat detaily zahrajete i na slabších strojích. Pak by i se sestavou, uvedené v minimálních požadavcích, neměl být problém.

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Call of Duty: WWII – rozbor hry a nastavení detailů



Tagy: call of duty: wwii  sledgehammer games  raven software  activision  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
16.11.2017 08:39:30   192.241.240.xxx 2211
...viz tisice hodnoceni na Steamu a Metacritics. Z pohledu grafiky je to na dnesni pomery taky spatny. Textury OK, ale to nabidne kazdy druhy AAA titul. Otevrenost, moznosti interakce s prostredim a rozhola je ale za nula bodu. Battlefield 1 je v tomhle o rady dal a dlouho tomu tak bude, dokud se CoD nezmeni... Jejich naskriptovane tunely v SP a pidi mapy v MP nebudou bavit vecne.
16.11.2017 11:06:47   194.228.11.xxx 157
Tak ten single je na efekt, občas není náhodou špatný si projít něco takovýho pár hodin se pokochat a tady se ten single zrovna fakt povedl.

Grafika průměr a textury ok? Ty jsi tu hru nehrál, jinak bys tu nemlel takové kraviny. Právěže naopak textury jsou slabší, jinak je grafika parádní a třeba taková mise v lese nebo ta předposlední mise v zimě za tmy, to jsem se jen tak zastavil a nasával tu atmosféru, to byla nádhera. V té hře je několik momentů, které tě docela posadí na prdel a navodí dojem, že jsi opravdu uprostřed bitevní vřavy. Určitě lepší, než single BF1.
16.11.2017 13:04:55   104.236.129.xxx 722
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.11.2017 13:27:35   194.228.11.xxx 134
A u Bf1 snad potřebuješ přemýšlet? : Zapojuje smysly? Ty máš dost..
Já narozdíl od tebe dohrál obě dvě hry a zkoušel i mulťák u obou (ani jedna mě nechytla, Rainbow Six je o 3 levely jinde). Mluvíš jako nějaký hloupý fanoušek BF, mně jsou obě dvě značky ukradené, ale subjektivně objektivně mi kampaň CoD přišla o dost lepší. Lepší atmosféra, cítil jsem se tam ve 2ww víc, než v BF, pocit ze střelby, zvuky, všechno mi tam přišlo tak nějak lepší, kampaň z BF1 neměla pro mě jediný víc zapamatovatelný moment.

Koridor jsou obě hry, o tom nemá smysl se bavit. To, že je to koridor automaticky neznamená, že to je špatně, furt lepší nabušený koridor (viz třeba takový Wolf Order), než prázdný nudný otevřený svět. Zkrátka vyčítat koridorové hře, že je koridor je stejná debilita jako vyčítat hře s otevřeným světem, že má otevřený svět.
16.11.2017 13:38:25   194.228.11.xxx 85
Že já se tu vůbec snažím bavit s volem, co o té hře napíše, že má dobré textury, přičemž i poloslepý vidí, že textury jsou prakticky jediná slabina grafiky.

Sorry, ale tohle třeba https://imgur.com/a/FmVKu

byla naprostá paráda. Z obrázku to tak nevyzní, ale když slyšíš ten mrazivý vítr a jdeš se takhle s jednotkou připravit na přepadnutí konvoje, pak vypukne velká bitva, kdy máš tmu prosvětlenou výstřely, výbuchy, kdy oheň tě oslepuje skrze ten mráz, zmatek všude okolo, obě strany to tam do sebe perou a ty jsi uprostřed toho všeho ..

sorry, ale takové momenty mi BF1 nenabídl. Co se BF týče, tak tam byla z mého pohledu svkělá kampaň v BF3, kterou si pamatuju víc, než 4 nebo poslední 1. To mluví za vše.
16.11.2017 13:40:36   104.236.129.xxx 518
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.11.2017 13:47:22   194.228.11.xxx 122
Proč myslíš, že jsi mě naštval? Ty jsi ročník 82? Píšeš jak patnáctileté pako. Raději ukončíme debatu, člověk jako ty si stejně bude mlít dál své blbosti.
16.11.2017 13:58:39   104.236.129.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.11.2017 14:28:24   194.228.11.xxx 43
Víš co je na jednoduchých hloupých lidech nejsmutnější, ale paradoxně pro ně samotné to nejlepší?
16.11.2017 14:32:45   104.236.129.xxx 59
Jasne, musi odepsat, i kdyz pred tim napisou, ze ukoncuji debatu
16.11.2017 14:39:14   194.228.11.xxx 82
Debata o hrách je bezpředmětná, teď jen čekám, jestli dokážeš odpověděd na výše položenou otázku..
16.11.2017 17:15:54   188.120.208.xxx 91
To je debata panečku.
Někomu sedí víc Bf (ikdyž nechápu proč, protože tam kampaň byla fakt o ničem) a někomu CoD, která má tu kampaň až na výjimky vymakanou vždy, má to hlavu i patu. Je to jako hádka mezi majitelem BMW a Mercedesu, každý tvrdí, že to jeho je lepší, ikdyž vlastně neví proč.
A grafika? Diskutabilní, Bf omalovánky sice se zničitelným prostředím, ale jinak celkem tuctovka a CoD sice taky nemá tak kvalitní engine jako má třeba Wolf, ale ta grafika působí víc realistický, nevypálí to oči z hlavy...
16.11.2017 17:27:01   194.228.11.xxx 62
Jenže já se s ním nehádám, co je lepší. Já jen reaguju na ty žvásty co píše o CoD a které píše jen proto, že je přihlouplý fanboy BF1.
16.11.2017 14:52:22   91.139.10.xxx 61
Se mi vybavuje scéna z pařby ve Vegas, bylo tam něco jako: Ty jsi tak blbej, že tě ani nedokážu urazit! Díky!

Poznámka není mířená na nikoho osobně, jen se mi to při čtení příspěvku vybavilo.
16.11.2017 20:58:48   78.99.97.xxx 82
Tak po dlhej dobe si opäť zahrám cez predĺžený víkend návrat ke kořenům WWII - Call of Duty.

Minulý týždeň som to testol: Call of Duty WWII - Multiplayer || 2.0GHz VIA QuadCore E C4650 / 4GB NVIDIA GeForce GTX 1050Ti / 16GB DDR3 SO-DIMM RAM / 2x SSD:
https://www.youtube.com/watch?v=4AgCbOu51XE

Díky za rozbor hry a nastavení detailů takto som z toho vymačkal ešte viac!
16.11.2017 21:06:05   94.113.245.xxx 43
Rovnou na sebe prásknu, že jsem majitelem starší mainstream karty s 2GB VRAM a poslední dobou s oblibou hltám podobné rozbory her. A co mě docela udivuje jsou právě rozdíly v nárocích na paměť napříč enginy. Dočítám se, že Zaklínač nemá problém s 2GB VRAM a přesto vypadá i na dnešní poměry výborně. Velkým překvapením je Battlefield1, kde 2GB VRAM údajně není problém A teď příjde tohle.. Je to snad něco jako lobby výrobců pamětí???
16.11.2017 22:20:29   163.172.27.xxx 21
Záleží na komplexitě scény, počtu unikátních assetů. Bf1 je příkladně poměrně chudý (za vše poušť). Tím nechci omlouvat rezervy v optimalizaci, ale je nutné si všímat co a jak je udělané.
16.11.2017 22:53:14   51.15.76.xxx 23
Mi třeba příjdou nářky, že hra aktuální lowzolové generace si žádá nejméně 3-4GB VRAM, jako směšné - vždyť je to naprosto logické.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

27 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 13.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.