Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Material Aniso Filter

Tento detail a následující tři (Decal Filtering, Lightmap Aniso Filter a Image Aniso Filter) nastavují kvalitu AF filtrace textur na různé povrchy. Zatímco ostatní tři nemají žádný vliv na výkon (nebo jen na úrovni chyby měření), Material Aniso Filter má vliv na většinu textur ve hře, ale i tak je pokles výkonu mezi Trilinear filtrem a 16x AF minimální – 97 fps vs. 102 fps v následující scéně.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16 x (po najetí myší se zobrazí Trilinear)

LOD Switch

Nastavuje detaily objektů s rostoucí vzdáleností. Při snížení tohoto detailu jsou vzdálenější objekty méně detailní. Rozdíly v obraze jsou ale stejně malé jako vliv na výkon, takže snížení tohoto detail nemá moc velký smysl – 70 fps vs. 72 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Deffered Rendering

Tato volba nemá dle zkušeností vliv na kvalitu obrazu, ale pouze ovlivňuje použitou renderovací techniku. V základním nastavení je Deffered Rendering vypnutý, ale jeho aktivace přináší mírný nárůst výkonu ve většině testovaných scén – například 77 fps vs. 82 fps v následující ukázce

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí ON)

GPU Culling

Ve stejné scéně jsem zkusil i následující detail, který také ovlivňuje pouze renderovací techniku. GPU Culling je zakrývání skrytých povrchů. Při nastavení na ON je tedy toto zakrývání prováděno na GPU. V tom jsou velice efektivní grafické karty Nvidia generace Maxwell a Pascall díky dlaždicovému renderu a delta kompresi. Na druhou stranu je rozdíl na Radeonu R9 290 i na GeForce GTX 1060 minimální – na úrovni 1 fps.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí ON)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama