Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 7
Seznam kapitol
Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.
Material Aniso Filter
Tento detail a následující tři (Decal Filtering, Lightmap Aniso Filter a Image Aniso Filter) nastavují kvalitu AF filtrace textur na různé povrchy. Zatímco ostatní tři nemají žádný vliv na výkon (nebo jen na úrovni chyby měření), Material Aniso Filter má vliv na většinu textur ve hře, ale i tak je pokles výkonu mezi Trilinear filtrem a 16x AF minimální – 97 fps vs. 102 fps v následující scéně.
Nastavení na 16 x (po najetí myší se zobrazí Trilinear)
LOD Switch
Nastavuje detaily objektů s rostoucí vzdáleností. Při snížení tohoto detailu jsou vzdálenější objekty méně detailní. Rozdíly v obraze jsou ale stejně malé jako vliv na výkon, takže snížení tohoto detail nemá moc velký smysl – 70 fps vs. 72 fps.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Deffered Rendering
Tato volba nemá dle zkušeností vliv na kvalitu obrazu, ale pouze ovlivňuje použitou renderovací techniku. V základním nastavení je Deffered Rendering vypnutý, ale jeho aktivace přináší mírný nárůst výkonu ve většině testovaných scén – například 77 fps vs. 82 fps v následující ukázce
Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí ON)
GPU Culling
Ve stejné scéně jsem zkusil i následující detail, který také ovlivňuje pouze renderovací techniku. GPU Culling je zakrývání skrytých povrchů. Při nastavení na ON je tedy toto zakrývání prováděno na GPU. V tom jsou velice efektivní grafické karty Nvidia generace Maxwell a Pascall díky dlaždicovému renderu a delta kompresi. Na druhou stranu je rozdíl na Radeonu R9 290 i na GeForce GTX 1060 minimální – na úrovni 1 fps.
Nastavení na OFF (po najetí myší se zobrazí ON)