Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 9
Seznam kapitol
Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.
Film Grain
Přidává do obrazu „filmový“ šum. Ten lze nastavit od vypnutého efektu až po opravdový extrém. Základní nastavení na hodnotu 1 je tak akorát. Dodává to obrazu správnou atmosféru, přitom nijak neruší. Pokud tedy nemáte aktivovaný na LCD monitoru nějaký vysoký stupeň overdrive, který šum může zvýraznit. Vliv na výkon je neměřitelný, takže hodnotu si nastavte čistě podle vkusu.
Nastavení na hodnotu 0.0 (po najetí myší se zobrazí 4.0)
Resolution Scale
Snižuje rozlišení renderování obrazu bez vlivu na celkové rozlišení. Díky tomu obraz může běžet ve výrazně nižším rozlišení, ale HUD a menu zůstane pěkně ostré. Volby jsou buď OFF – renderuje se v nativním rozlišení, Adaptive – rozlišení se mění podle výkonu anebo manual.
Při aktivaci manual můžete pak hýbat s posuvníkem od 1 (nativní rozlišení) do 0,5. Vliv na výkon je 84 fps vs. 108 fps.
Nastavení na hodnotu 1.0 (po najetí myší se zobrazí 0.5)
Show Performance Metrics
Poslední nastavení přidává do pravého horního rohu ukazatel fps a jiné další zajímavosti. Pokud tedy chcete vědět, jak plynule vám hra běží, nemusíte používat externí aplikaci. Wolfenstein II: The New Colossus má v sobě zabudovaný vlastní ukazatel s různými možnostmi nastavení – může zobrazovat i průběhy. Výkon nijak neužírá (proti MSI Afterburneru, který také umí zobrazit výkon pod Vulkan API).
Nastavení na Full (po najetí myší se zobrazí Off)