Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Async Compute

Je další detail bez vlivu na kvalitu obrazu. Opět pouze mění renderovací techniky za pomoci využití asynchronních výpočtů. Zde se vliv na výkon liší podle osazené grafické karty. Na Radeonu R9 290 se zapnutím zvýšil výkon z 64 fps na 66 fps. Naopak na GeForce GTX 1060 výkon stoupl po jejich vypnutí – 74 fps vs. 76 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Chromatic Aberation

Efekt chromatické vady je nečekaně použit jen ve výjimečných případech. Například při pohledu pod vodou. Akorát efekt zůstane mírně aktivní i po jeho vypnutí – pouze se zmírní. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření a efekt nijak neotravuje. Není tedy důvod jej vypínat.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Depth of Field / DoF Antialiasing

Tyto efekty a jejich vliv na výkon můžete znát už z rozboru hry DOOM, kde se vyskytovaly pouze některých animacích – třeba v té úvodní. Problém ve Wolfensteinu je, že zde veškeré animace jsou před-renderovány ve formě videí. Za celou dobu hraní jsem na DoF efekt nenarazil. Volba ON/OFF nemá žádný vliv na výkon.

HDR Bloom

Aktivuje nebo deaktivuje bloom efekt u scén s vysokým jasovým rozsahem. HDR rendering je dnes již běžnou renderovací technologií, kterou nelze deaktivovat. Vypnout lze jen bloom efekt, pokud vám nějak vadí. Vliv na výkon je na úrovni chyby – 98 fps vs. 99 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Sharpening

Protože hra využívá k vyhlazování hran pouze metody post-processingu, je obraz po takovém vyhlazení vždy mírně nebo více rozmazaný. Nejkvalitnější metoda TSSAA 8Tx sice krásně vyhladí i geometrický aliasing v pohybu, ale celkem výrazně rozmazává obraz. Díky Sharpen filtru lze ale obraz doostřit a vrátit tak obrazu tu správnou ostrost spolu s vyhlazenými hranami. Vliv na výkon je neměřitelný. Jako ideální nastavení mě přijde 1,5 až 2,5 při TSSAA. Bez vyhlazování ponechte na 0.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na hodnotu 0.0 (po najetí myší se zobrazí 4.0)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama