Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Motion Blur

Ne, opravdu se nejedná o chybu – Motion blur je v nastavení hry dvakrát. Prvním nastavením jej pouze aktivujete nebo deaktivujete. Tímto nastavením v advanced menu ovlivníte jeho kvalitu. Rozdíl je na úrovni chyby měření. Pokud už máte aktivovaný Motion Blur, tak jej nechte na maximální kvalitě

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Image Streaming

Nastavuje velikost texturové cache na streamování textur do videopaměti. Chování textur je tedy stejné jako v DOOMovi. Ve statické scéně nedojde ke změně rozlišení textur, jak můžete vidět na obrázku, ale pouze ke zmenšení objemu jejich streamování. V pohybu je tak možné vidět doskakování textur do vyššího rozlišení. To ale není tak viditelné jako například v původním Wolfenstein: The New Order.

Jenže také rozdíl je i v zabrané paměti. The New Order vyžadoval na maximum přibližně 3 GB paměti, kdežto nový Wolf si o takový prostor řekne na minimu! Rozdíl v zabrané paměti mezi maximálním a minimálním nastavením byl v testované scéně 4900 MB vs. 3200 MB. Nároky se ale během hry liší a tak někde i na minimum přesahuje cache téměř 4 GB. Uvedené minimum je tedy reálné, a grafické karty s méně než 4 GB pamětí můžou často přetékat snižovat výkon více než je zdrávo. Na 6GB GTX 1060 byl naopak rozdíl minimální – 86 fps vs. 88 fps. U 3 GB modelu počítejte s výraznějším omezením výkonu.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Water Quality

Ovlivňuje kvalitu zobrazení vodních ploch (ve hře na ně narazíte jen občas). Nejvýraznějším rozdílem je kvalita odrazu na vodní hladině, ale i změna samotného chování vody a jejího vlnění. Pokud už někde ve hře na vodní hladinu narazíte (pouze v jedné misi v ponorce se vyskytuje stále), můžete počítat jen s malým rozdílem při snížení kvality – 70 fps vs. 73 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)

Volumetric Quality

Nastavuje kvalitu volumetrických světel. Co je volumetrické světlo nejlépe ukazuje následující obrázek. Nejčastěji se s tímto efektem simulují sluneční paprsky. V ukázkové scéně je efekt velice výrazný a rozdíl je v jeho přesnosti. Nicméně ve většině hry si rozdílu nevšimnete. Klidně můžete při nedostatku výkonu detail snížit na minimum i když rozdíl výkonu není nijak závratný – 66 fps vs. 70 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí Normal)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama