Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 5
Seznam kapitol
Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.
Particles
Nastavení kvality částicových efektů má vliv na výkon naprosto minimální – 54 fps vs. 56 fps. Důvode je ten, že i v kvalitě obrazu je rozdíl defakto neviditelný. Žádných výrazných změn jsem si nevšiml a výkon nijak extra neklesl.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Directional Occlusion
Wolfenstein II: The New Colossus, díky id Tech engine, používá stejnou metodu AO jako DOOM. Ta sice není úplně přesná, ale funkci zastínění plní. Nároky na výkon nejsou veliké a tak jej není nutné vypínat i na slabších grafických kartách. Rozdíl je pouze 83 fps vs. 86 fps.
Nastavení na High (po najetí myší se zobrazí OFF)
Reflections
Nastavuje kvalitu odrazů okolí na lesklých površích. Vliv na výkon je na hranici chyby měření – 84 fps vs. 85 fps, takže není důvod tento detail snižovat. I při volbě Off jsou odrazy viditelné, ale ve velmi nízkém rozlišení.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Decals
Detail se chová úplně stejně jako ve hře DOOM. Kvalita textur, jako jsou různé cákance krve nebo stopy po výbuchu a pod., není nijak ovlivněna a také výkon je v různých testovaných scénách stejný. Efekt má volby pouze Ultra, High a Medium. Rozdíly ale nejsou žádné.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Medium)