Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 3
Seznam kapitol
Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.
Vyhlazování hran
Nastavení hran ve hře Wolfenstein II: The New Colossus stejně rozmanité jako v novém DOOMovi. Ovšem všechny volby mají jedno společné – jedná se vždy pouze vyhlazení hran využívající post-processingu. K dispozici je vyhlazování FXAA a SMAA v kombinaci s temporal filtrem (1Tx), pak samotné TAA a také více násobné TSSAA (8Tx).
Jednotlivé metody a jejich vliv na výkon můžete vidět v následujícím grafu – seřazeny podle výkonu.
Výsledky výkonu kopírují chování jednotlivých metod v DOOMovi. Opět platí, že SMAA metody jsou nejvíce náročné na výkon GPU, přitom nejlépe pohyb a tenké linie vyhlazuje TSSAA 8Tx. Celkově, ale je pokles výkonu u všech metod minimální. Vybírat mezi jednotlivými metodami tak spíše nebudete podle výkonu (kromě SMAA), ale spíše podle osobního vkusu – co vám bude připadat jako nejpříjemnější pro oči.
Na následujících obrázcích můžete vidět rozdíly ve statické scéně. V pohybu ale jsou rozdíly ještě větší, neboť metody s 1Tx lépe vyhlazují pohyb díky využívání dat s předchozího snímku. Nevýhodou je možný ghosting pohyblivých objektů, což na obrázcích ukazuje pohyblivý dav nácků v pozadí.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování TAA 1Tx:
Vyhlazování FXAA 1Tx:
Vyhlazování SMAA 1Tx:
Vyhlazování TSSAA 8Tx: