Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru | Kapitola 2

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 11. 2017 03:00 110

Seznam kapitol

1. Úvod – Vulkan API a 4GB grafika jako minimum 2. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 4. Vliv nastavení – barvy, FOV, světla, stíny 5. Vliv nastavení – částice, AO, odrazy 6. Vliv nastavení – textury, voda, volumetrická světla
7. Vliv nastavení – AF, LOD, renderovací techniky 8. Vliv nastavení – chromatická vada, bloom, ostrost 9. Vliv nastavení – šum, renderované rozlišení, OSD 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.

Reklama

Menu hry je rozděleno na položky Video a Advanced settings. Globální nastavení detailů, rozlišení a vyhlazování nastavíte v položce video. Jednotlivé detaily pak můžete ladit v podsložce Advanced settings.

Brightness

Zde se pouze nastavuje jas obrazu. Hra je celkem dobře vyvážená a tak není nutné na správně nastaveném monitoru (gamma 2,2 a jas odpovídající okolí) toto nastavení upravovat.

Monitor

Volba pro sestavy s více monitory – zde si nastavujete na jakém se hra má zobrazovat.

Aspect Ratio

Zde si volíte poměr stran obrazu. Hra mě z nepochopitelného důvodu nastavovala vždy 16:10, když jsem během testu měnil grafické karty. 

Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)

Jako první můžete vidět výkon 2GB grafické karty – tu jsem vyzkoušel pouze na minimální detaily stínů a textur – i tak paměť nestačila a PCI-E kolísal s přetížením na 50–70%! Výsledky byly hodně nekonzistentní. Někdy najela karta v 1920×1080 i na 45 fps, a někdy jen na uvedených 32 fps. Vybral jsem tedy nejhorší možný scénář pro všechna rozlišení – takto vám hra bude totiž na 2GB kartě kolísat. Jedním slovem – téměř nehratelné i v 1366 × 768. Přitom k testu nebyla využita nejnáročnější možná scéna, ale spíše takový průměr.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Další grafické karty jsem už testoval v referenční nastavení pro test – profil detailů Ultra. K testu byla využita stejná, středně náročná scéna, jako v případě GTX 960. Grafická karta R9 290 byla otestována v sestavě Intel, neboť na FXku nabíhala velice dlouho – nestačila paměť RAM.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Na grafické kartě GeForce GTX 1060 6GB hra běžela velmi plynule. S touto kartou lze hru hrát i na maximální Mein Leben! detaily. Při referenčním nastavení na Ultra se hra hýbala slušně i v 2560 × 1440. Až ve „3K“ kartě došel dech. Karta byla ovlivněna spíše výkonem GPU než nedostatkem videopaměti. Na oblíbeném 3GB modelu (kvůli nižší ceně) ale spíše očekávejte výrazně horší výkon. Ten by mohl odpovídat tomu, jak hra běží na R9 290 4GB.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

Na Radeonu R9 290 se 4 GB pamětí hra běží výrazně odlišně a s rostoucím rozlišením se výkon stále více vzdaluje od GTX 1060 – na vině je videopaměť. Výsledek odpovídá tomu, že jako minimum je doporučována grafická karta se 4GB pamětí. Sice i v 1920 × 1080 je hra celkem dobře hratelná, ale počítejte s kolísajícím výkonem, pokud budete chtít hrát na ultra detaily (což nejsou maximální možné).

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Jak si poradí s Wolfenstein II: The New Colossus?

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
i Zdroj: PCTuning.cz

 Hra Wolfenstein II: The New Colossus na referenční GeForce GTX 980 Ti s detaily na Ultra běží ve 4K rozlišení přibližně na 40 fps. Berte ale v potaz to, že testujeme referenční GTX 980 Ti, která běží kolem 1070 MHz (kartu limituje chladič a temp target). Nereferenční karty jsou běžně taktovány na frekvencích přes 1300MHz v boostu s vyšším TDP limitem a nabízejí tak o přibližně 15 až 20 % výkonu více než referenční řešení. Po přetaktování na 1400MHz se výkon ve „4K“ vyhoupl téměř na 50 fps. Grafická karta tak poskytuje slušný výkon i pro rozlišení 3840 x 2160. To jen ukazuje, že Wolfenstein II není příliš náročná hra na výkon GPU.

Windows Mode

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně nebo přes celou obrazovku.

Vertical Sync

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Motion Blur

Zde se aktivuje anebo deaktivuje efekt rozmazání pohybu. V advanced settings lze ještě ovlivnit jeho kvalitu, ale nelze ovlivnit jeho sílu. Efekt je zde bohužel velice silný a tak jej nedoporučuji aktivovat. Vliv na výkon je minimální – 85 fps vs. 87 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama