Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru
autor: Petr Diviš , publikováno 6.11.2017
Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Wolfenstein II: The New Colossus je první hra, která běží nativně pod API Vulkan. Díky tomu by hra mohla být dobře optimalizovaná. V rozboru se podíváme na hardwarové nároky hry a vyzkoušíme jednotlivé položky grafického nastavení. Těch je zde velké množství, tak uvidíme, jak ovlivňují výkon a kvalitu obrazu.


Závěr

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Nový Wolfenstein II: The New Colossus rozhodně nezklamal po stránce hratelnosti. Je sice o něco kratší než New Order a dokonce i jednodušší, ale celou dobu jsem se bavil jako u předchozího dílu. Důležitá je i technická stránka hry a v té proti The New Order nastal výrazný pokrok. Vylepšená megatexture již nezpůsobuje výrazné doskakování. Rozlišení textur je také na výrazně vyšší úrovni, i když občas na nějakou šeredu také narazíte.

Dokonce jsme se dočkali i lepší optimalizace – nejspíše díky modernímu API Vulkan. Při testování jsem zkoušel i The New Order, a ten na GTX 1060 s maximálními detaily velice často padal pod 60 fps, někdy i pod 50 fps. Přitom lépe vypadající The New Colossus dostat pod 60 fps šlo jen výjimečně. Pokud ale máte 3GB grafickou kartu (GTX 780 nebo 1060 ) nebo 4GB, může vaše zkušenost být opačná. Wolfenstein II: The New Colossus je výrazněji náročnější na paměť. Dá se říct, že tam kde The New Order končil (požadavek na cca 3500 MB VRAM), tam The New Colossus začíná u minimálních detailů.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Nárokům na paměť odpovídá i vliv jednotlivých detailů. Zatímco na 6GB GTX 1060 více ovlivní výkon různé efekty, na 4GB grafické kartě je nejdůležitější snížit rozlišení stínů a omezit texturovou cache (Image Streaming).  Hra nevyužívá žádné šíleně náročné efekty (jako například Nvidia HTFS stíny), a tak téměř nemá smysl snižovat jiné detaily. Karta osazena 6 nebo 8 GB VRAM má vždy velmi výkonné GPU, které stačí na chod hry 1920 × 1080 plynule. Dá se říct, že naopak je zde zbytečná rezerva.

Co se týče optimalizace, hra takovým opakem Zaklínače 3. Tomu naopak stačí s rezervou 2 GB VRAM, ale neexistuje GPU které má u sebe pouze 2 GB VRAM a dokáže pustit Zaklínače na plné detaily plynule (například nějaká 2GB GTX 980). Wolfenstein by klidně běžel plynule i na nějaké GTX 680 s maximálními detaily, ale hra vyžaduje i minimálně 4 GB VRAM na minimální detaily. Nicméně Zaklínač na to, že vyžaduje 2GB VRAM má i výrazně hezčí textury a detaily objektů. Takže o špičkové optimalizaci Wolfensteinu nemůže být řeč. I DOOM , běžící na stejném engine, na tom byl o něco lépe.

Wolfenstein II: The New Colossus nám, jako první hra čistě pro Vulkan API, ukazuje že toto API bezproblémů nahrazuje již zastaralý OpenGL, kterého se zatím idSoft ve svých hrách držel. Hra byla 100% stabilní jak na Radeonu R9 290, tak i na GeForce GTX 980 Ti a GTX 1060. V tomto ohledu byl přechod idTech enginu na Vulkan naprosto bezbolestný. A i když optimalizace samotné hry není úplně na špici, na její vynikající hratelnosti to nijak neubírá, jen se musíte vyzbrojit grafickou kartou s minimálně 4 GB VRAM.

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Wolfenstein II: první hra jenom pro API Vulkan v rozboru



Tagy: wolfenstein II: the new colossus  machinegames  bethesda softworks  vulkan  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.11.2017 08:49:17   89.103.223.xxx 102
"hra dotahovala neuvěřitelné množství dat přes PCI-E (přes 50% vytížení"

Mohl bych poprosit autora o informaci,
jakou metodiku/nástroje používal pro měření vytížení PCI-E sběrnice u 2 GB karet? Případně link na nějaký starší článek, kde je to rozebráno do více detailu. Předem díky.
6.11.2017 09:48:32   37.221.252.xxx 62
GPU Bus Load -> HWinfo. Bus Usage -> MSI Afterburner.
6.11.2017 09:01:33   81.30.247.xxx 1446
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 09:48:22   109.105.39.xxx 72
Copak o to, ale na Fury X to teprve může být zajímavé.
6.11.2017 10:01:41   85.159.110.xxx 52
https://www.youtube.com/watch?v=2C74tOfKwgA
celkom sa drzi, ale nejake prepady tam su
6.11.2017 10:12:48   151.80.238.xxx 53
Přesně tak, Hawaii s 8GB byla vcelku dost prozíravá volba, narozdíl od Fiji - to říkám furt. A mimochodem škoda neexistence linuxové verze.
6.11.2017 10:06:52   84.242.74.xxx 261
Oni možná Radeony zrají jak archivní víno, ale 4GB paměť se sama časem nezvětší :-D
6.11.2017 22:55:36   94.125.216.xxx 63
ale to ten kretén nedokáže pochopit
16.11.2017 08:33:15   89.177.187.xxx 00
Hlavně že ty jsi frajer
6.11.2017 10:08:30   85.159.110.xxx 122
su aj r9 390 s 8GB pamatami, tam to zreje predpokladam lepsie
6.11.2017 09:46:34   37.48.35.xxx 81
Vím, že je to mimo specifikace hry, ale takové porovnání GTX1060 s 3GB a 6GB VRAM může být docela zajímavé.
Případně, lez hru hrát i na slušné 2GB kartě, budou následovat jen propady ve fps, nebo program "krachne" úplně? Dík za rozbor.
6.11.2017 10:08:19   84.242.74.xxx 50
Hra na GTX 960 pod windows 10 nepadala - jen to prostě běží mizerně, protože textury to musí tahat přes sběrnici.
6.11.2017 11:21:59   88.208.108.xxx 101
mam odehrano 1/3 hry na GF680 (2GB) a zadne padani
6.11.2017 11:56:31   89.24.33.xxx 33
Je mi jasné že, 60fps na plné detaily asi nikdo nečeká... Ale počítám, že hrát se to dá normálně, je to tak? Jen je třeba sundat texture cache a rozlišení stínů...
6.11.2017 14:02:10   88.208.108.xxx 34
Nechal jsem nastavit grafiku pres Nvidia Experience, jen jsem prepnul na 1920x1200 a vypnul Vsync.
6.11.2017 09:58:28   94.112.242.xxx 03
No a nesetkal se autor s zasekávání a nemožností minimalizace hry na lištu? Vždy to spadne (sežere 20GB na RAM a vyhodí error něco s nějakým dumpem). A občas při nahrávání/ukládání vytuhne hra a je potřeba ji ručně odstřelit
6.11.2017 10:11:16   91.220.237.xxx 80
Vcera som hru dohral (hlavny pribeh), krasne straveny vikend Velka zabava. Hral som na zostave 6600k, 16GB ram a GTX970 vo full HD a uplne krasne to bezalo okolo 120fps (presne nastavenia si teraz nepamatam ale myslim, ze Ultra s vypnutym Vsync). S tym padom hry a chybovou spravou "nieco dump" som sa stretol az po dohrani hry, inak ziadny problem nenastal
6.11.2017 10:18:36   94.112.242.xxx 22
No čert ví co to dělá NVidia driver? Nekompatibilita něčeho? No mě to běží kolem těch 60fps s tuším vším na max i zapnutý vsync.. Jinak sestava i7 7700k, 32GB RAM a MSI GTX 1060 X 6GB.
6.11.2017 10:24:18   85.159.110.xxx 12
ja som sa s tym dump errorom nestretol, ale ja mam konkurencnu grafiku(zostava presne ako reklamna pri zapnuti hry)
6.11.2017 10:28:00   91.220.237.xxx 10
tak pred zacatim hrania, mi ponuklo update drive-rov na Geeforce experience, pretoze som dlhsie nemal zapnuty PC a pocas hrania, ziadny problem. Skus vypnut Vsync, urcite ti potom da vyssie fps. Tipujem, ze mas 60Hz monitor ;)
6.11.2017 10:29:31   94.112.242.xxx 03
Jop mám 60Hz monitor, ale tady nejde o problém s vsync, ale s tím že hra padá... Jo drivery mám nejnovější
6.11.2017 11:07:21   91.220.237.xxx 10
Aha, myslel som, ze sa stazujes aj na fps
6.11.2017 21:00:15   46.13.57.xxx 34
Mně to nepadá. A drivery jsem neinstaloval, jsou tam ty, co si Wokna našla sama. Mám AMD, holt kvalitka, no
6.11.2017 21:28:46   81.30.247.xxx 58
to máš těžký, oni paří staženou verzi z torrentů a když jim řekneš že jim ta hra spadla kvůli cracku, tak uvidíš jak ti všichni budou tvrdit jak si to kupují. Já jsem klidnej, zahraju si to až to bude česky a to už bude hra ve výprodeji...
7.11.2017 19:12:45   46.13.57.xxx 10
Kvůli cracku to nebude. Neptej se, jak to vím, ale vím to
8.11.2017 09:09:36   94.112.242.xxx 00
Po včerejším updatu hry už to nepadá. A Crack nepoužívám :-)
6.11.2017 11:31:29   194.228.11.xxx 24
Chybu hledej někde jinde, já mám 7700+70 a ve 1440p mi to běhá okolo řekněme 90fps v průměru (samozřejmě bez vsync apod. sraček co jen zvyšují inputlag). Ani jednou mi hra nespadla a to jsem ji několikrát i minimalizoval. V okolí znám další dva lidi se 70tkou, jeden s 80tkou a jeden s 60tkou jako ty a nikomu hra taktéž ani jednou nespadla. Drivery mám starší, jiný zas nejnovější a vše v pohodě, žádné bugy nic.
6.11.2017 11:54:43   94.112.242.xxx 31
To je sice pěkné, ale tento problém nemám pouze já je toho plnej net. Ano můžu mít nějakou nekompatibilní konfiguraci HW (Počítač není primárně na hraní, ale na práci se specifickými požadavky i na HW).
6.11.2017 22:48:04   88.100.171.xxx 20
Podle popisu je to klasickej memory leak. Buď to chce patch hry, nebo ovladačů. Pokud to postihuje jen nVidii tak ovladače.

Nic moc nového, BF4 to dělal jak na běžícím pásu.
6.11.2017 12:51:33   94.242.92.xxx 43
Co je to ten input lag, pověz nám to.

Používáš USB nebo PS/2 k připojení klávesnice a myši? Nebo dokonce hraješ na gamepadu? Máš bezdrátové příslušenství k PC nebo všechno přes drát? A co připojení monitoru ke gfx kartě? Jak jsi na tom s latencí RAM?
6.11.2017 13:07:11   194.228.11.xxx 625
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 13:20:10   94.242.92.xxx 94
Je fajn, že tě rodiče podporují.

Pořád mi ale nevysvětluješ, co to je ten input lag.
6.11.2017 15:32:28   194.228.11.xxx 616
Ty máš krám = mě podporují rodiče? Dobrá logika

To co píšu nepíšu jako vysmívání tobě, každý máme co máme, ale tvůj slabý stroj a fakt, že jsi nikdy nehrál na ničem pořádném je důsledek toho, že tu pak píšeš bláboly "plynulosti" při 45fps apod. Až třeba jednou poznáš a pochopíš, uvědomíš si jaké kraviny tu píšeš.
6.11.2017 22:56:14   88.100.171.xxx 51
Input lag je laicky to, že třeba pohneš myší a čas než se ten pohyb zobrazí na LCD je onen "input lag".

Je to suma všech těch věcí co musí monitor schroustat, než to zobrazí onen pohyb.

Zpoždění je individuální podle typu monitoru a co všechno je na něm zrovna zapnuté. A samozřejmě to nemusí být jen o monitoru, protože mezi pohybem myši a jejím zobrazením se toho děje hodně.

V-sync obecně trošku zvyšuje input lag, obzvlášť pokud je zapnutý třeba triple-buffering (když to daná aplikace umí). Např. u hraní CS:GO online bych to fakt nedoporučoval zapínat.

V případě, že je někdo zvyklý dlouhodobě na 60 Hz monitor tak to nepostřehne, pokud někde není něco jo blbě (třeba nová myš co má zapnuté intenzivní vyhlazování pohybu = zvýšenou latency pohybu).

Samo, pokud by někdo dal k sobě 144 Hz a 60 Hz monitor se stejným vstupem, dotyčný by pravděpodobně hodně rychle zjistil, že to co si myslel, že je "okamžitá" reakce na 60 Hz je ve skutečnosti spíš tak trošku šnečí tempo.

Nu a cokoliv pod cca 60 FPS nevypadá na vysokofrekvenčních monitorech ani vzdáleně plynule.
6.11.2017 10:56:54   213.194.199.xxx 194
Na RX480 8GB, nastaveni Mein leben!, ve fullHD mi snimky neklesaji pod 75 (limit monitoru). Hra vypada uzasne a jsem naprosto spokojen - lepsi vysledky nez ostatni aktualni hry. Moc si preju, aby se multiplatformni Vulkan stal vice rozsirenym.
6.11.2017 11:25:37   163.172.101.xxx 81
Jakmile se Vulkanu chytí nějaký producent ryze komerčního softwaru pro tvorbu obsahu (př. Autodesk, Adobe), tak bude nejtěžší část za námi, to ale potrvá roky.
6.11.2017 17:15:47   213.194.199.xxx 22
Zrovna na Autodesk sem mel posledni roky dost pifku, ale nedavno jsem se k nim vratil (Fusion 360) a koukam jak se jim ten vyvoj ted hybe smysluplnym smerem. Prechod na Vulkan a rozsireni pod linuxy by pro mne byl takovy maly svaty gral
6.11.2017 21:30:02   81.30.247.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2017 10:48:49   104.223.123.xxx 00
AutoCAD prostě platí za univerzální standart (podstatu). SketchUp není zadarmo a coby editor je povrchnější.
7.11.2017 11:33:20   66.180.193.xxx 30
Že zrovna tebe pálí AutoCad, coby fandu Nvidie(?)
7.11.2017 11:34:22   66.180.193.xxx 00
Pardon, špatné vlákno ;)
6.11.2017 11:05:38   89.24.33.xxx 192
Kde jsou ty časy, co se ně které nižší třídy prodávaly s nesmyslně velkou VRAM a výrobci byli zatracováni do pekel..

Dnes kdyby měla prastará HD7870/GTX660 8GB VRAM, tak Wolf v 1080p letí jak z praku )))
6.11.2017 11:28:23   194.228.11.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 11:47:33   89.24.33.xxx 62
Pokud by měla 7870 dost VRAM, výsledek by se pohyboval kolem 35-40fps..
6.11.2017 12:29:48   194.228.11.xxx 325
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 13:09:24   89.24.33.xxx 192
Ty budeš asi mladší kus že? Řekněme že to prostě o zvyku, kdybys hojně hrával ještě před érou 3Dfx, bude ti stačit i míň než 100fps. Epilepsie to je tak 8-20fps...
6.11.2017 13:18:18   185.38.14.xxx 20
Nechci ti kazit radost, ale už tehdy se velmi dobře vědělo o vztazích snímkové a obnovovací frekvence - tlačila k tomu mnohem více tehdejší technologie monitorů.
6.11.2017 14:28:26   173.208.153.xxx 20
35-40fps je i u 2D bavíme-li se o frenetické akci zpomalený film, hratelnost, která většinou není záměrem jejich (minimálně současných) tvůrců.
6.11.2017 14:24:58   194.228.11.xxx 421
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 14:55:32   163.172.179.xxx 72
Tak od tebe pochopení a rozhled fakt nečekám, ostatně, kdybych reagoval na tebe, dal bych vědět ;)
6.11.2017 14:58:09   94.242.92.xxx 83
Dřív ti stačilo 25+ protože na víc se tehdejší HW nezmohl, určitě ne ve 2.5D a 3D. No a co se konzolového hraní týče, tam se vydávaly hry, které běhaly i na 15fps, a stejně se to prodávalo. Zároveň však už před více než 20 lety bylo na konzolích 60/50fps běžné (NTSC/PAL). Takže o jaké době mluvíš, když říkáš ''dříve''?

CRT nebo LCD je uplně jedno, 25fps je 25fps, at to máš na tom nebo na tom. Jediný rozdíl je v tom, že CRT nemá téměř žádnou prodlevu. No a způsob, jakým je obraz vykreslován vyžaduje alespoň 75hz, jinak se spoustě lidí dělalo špatně, měli bolení hlavy, nevolnost. To u LCD, byť sebepomalejšího nehrozí, tam je trest za pomalý panel rozmazání při pohybu.
6.11.2017 15:11:21   163.172.179.xxx 00
Generalizuješ to podle špatného klíče, rozhodující je volba a návrh hratelnosti, dá se taky říci žánru. Frenetické akce, akční adventury, závodní, sportovní, kompetitivní hry se logicky většinou navrhují pro 60fps. Konkrétně WII je bez debat právě pro 60fps navržen.
6.11.2017 15:26:16   66.110.216.xxx 00
A ano, se zobrazovadly to úzce souvisí, vzhledem k jejich tehdejší ergonomii celkově (tedy pro toho, kdo měl na paměti vlastní zdraví). Sám vypichuješ, že nízká snímková frekvence spíše více vynikne.
6.11.2017 15:35:34   194.228.11.xxx 516
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 15:50:46   94.242.92.xxx 42
Chápání psaného textu už se na ZŠ
6.11.2017 15:56:05   94.242.92.xxx 83
OPRAVA:
Chápání psaného textu už se na ZŠ nevyučuje nebo jak? Takže naposled, FPS nemá nic společného s odezvou monitoru.

Ty si nikdy neviděl CRT monitor, a už vůbec ne MSDOS na dobovém HW. Kdyby si to viděl, tak nemeleš takové blbosti. Stejná pohádka jsou konzole z téže doby.
6.11.2017 16:55:18   185.163.1.xxx 02
Pardon, myslel jsem platformovky a psal 2D, což je technicky mimo. Jinak, povídej, to, co říkáš, zní fakt zajímavě
6.11.2017 21:49:53   81.30.247.xxx 37
Intel+nVidia:
25FPS na CRT obrazovce znamenalo v tehdejší době většinou prokládané vykreslování, kdy se napřed obraz vykresloval po lichých řádcích a poté ten stejný obraz po sudých řádcích. Lidské oko tím bylo ošáleno, protože ačkoliv vidělo jeden snímek dvakrát, nevidělo ten stejný obrázek, protože druhé řádky zobrazili to co první ne a mezitím první řádky pohasínali a jejich síla oproti sudým řádkům slábla. Tím byly vytvořeny z jednoho snímku dva mírně odlišné snímky (dva půlsnímky), které lidské oko spojilo až v mozku do jednoho plynulého pohybu. Prostě pro CRT obrazovku platí, že evropských 25 FPS jsi vnímal jako 50FPS a amerických 30FPS jako 60 FPS. Proto když porovnáš LCD a CRT obrazovku se ti zdá 30FPS sekaně a máš svým způsobem pravdu, protože vjemově vnímáš o 20FPS za vteřinu míň snímků.
6.11.2017 22:30:28   109.105.39.xxx 80
Ehm... prokládaný režim u CRT monitorů byl out už někdy ve čtyřiadevadesátém, co si tak matně pamatuju. A v té době ještě nějaké FPS u her nikdo ani neřešil, 3D byly stínované polygony bez map (a goraud shading byl grafický vrchol).
25 fps tehdy hlavně bývalo ještě bez inputlagů, takže se to dalo hrát. Dneska znamená u většiny her při 25 fps, že je obraz pozadu o nějaké 0,2 s za myší. Pěkný vopruz.
6.11.2017 22:11:55   89.177.51.xxx 60
Crha+všichni další: Na CRT se standardně pařilo 70-75-80-90 Hz/FPS, to podle rozpočtu na monitor. Příchod LCD s 60 FPS byl naopak pro pařany viditelný krok zpět a trvalo dlouho, než se objevily LCD se 120/144 Hz a situace se normalizovala do původních kolejí.

Prokládání se používalo, ale výhradně na desktop, na hry se používalo neprokládané rozlišení max. 1280x1024.

25 FPS je nepoužitelná hrůza na CRT i LCD.
6.11.2017 23:03:02   88.100.171.xxx 00
Heh, jo pamatuju si přesun ze 120 Hz na 60 Hz, musim říct, že z hlediska hraní sem přemýšlel o tom mít svoje CRT i nadále.

Po dlouhodobém používání si na to člověk zvykne. Mam skoro obavy mít doma nějaký rychlejší monitor, neb bych byl zmlsaný a peněženka by zase trpěla nákupem HW.
7.11.2017 08:19:54   81.30.247.xxx 07
bavíte se o posledních monitorech než přišli plazmy a lcd. Pamatuju že jsem hrával. Duka na 50Hz monitoru a nic lepšího tenkrát neexistovalo. Kolik to mělo snímků vám fakt neřeknu, ale jelo to "plynule".
7.11.2017 10:20:34   213.13.171.xxx 20
To si pamatuješ špatně, frekvence nebyla konstantní jako dnes, ale dala se značně měnit. Polopaticky na 1280x1024 jsi měl 60 Hz, na 800x600 70 Hz, na 640x480 80 Hz na 320x200 i 100 Hz. Duke Nuken v první verzi je od pohledu právě to 320x200.
7.11.2017 17:25:26   81.30.247.xxx 01
tak to nevím kolik to mělo rozlišení, mě se to zdálo ok.
7.11.2017 08:41:34   94.242.92.xxx 32
Zase každý doma 120Hz CRT neměl, průměr byl těch 75Hz při 1280x1024.
6.11.2017 13:49:09   94.242.92.xxx 25
A teď nám prosím řekni, co je to epilepsie, a co ji spouští.
6.11.2017 22:05:38   81.30.247.xxx 89
epilepsie způsobuje dočasnou ztrátu kontroly lidského mozku nad tělem, kdy vzruchy v mozku převládnou nad vůlí rozumu. Od lehčích forem nepřítomného zírání tkz. "do prázdna" spojeného s nekontrolovaným slintáním z pootevřených úst, až po těžké formy odmítání reality, ztráty stability s pádem na zem a zmítání se ve svalových křečích. Není vy jímkou, že epilepsií postižení lidé jsou třeba náměsíční a dokážou i celé hodiny vysedávat u počítače a psát dementní žgrgly na internet vydávající se za úplně někoho jiného a po odeznění záchvatu si na nic nepamatují.
Ale měli bychom těmto lidem pomáhat, protože je to sice hnusná nemoc, ale nezaslouží si být dehonestováni. Nejlepší je zahrnout je do kolektivu a vykašlat se na nějaké předsudky, nebo se jim posmívat. Oni za to nemůžou. Dobré je jim fakta podsouvat pomaličku aby měli čas rozpoznat realitu od snu. Nezapomeňte, že se s nimi potkáváte i tady.
Hlavním spouštěcím impulzem mohou být jakékoliv zprávy o firmě AMD a jejich neexistujících výrobcích, které zaručeně vždy spustí nekontrolovaný tok náhodných slov, žgrglů a keců, takto postižených jedinců.
7.11.2017 05:56:15   62.240.191.xxx 62
Zde v diskuzi, kromě pár hádajících se trolů, žádný kolektiv není. Zkus fórum, tam by ti mohli pomoci.
6.11.2017 11:54:22   94.242.92.xxx 62
Pro majitele low endu, na GTX1050ti, i5 6600 a 16GB RAM (stačila by asi i3 6100 a 8GB RAM), tak na High @ 1080p, to chodí na 60fps (adaptivní vsync) bez jediného propadu frame rate.

Za celou hru jsem zaznamenal pouze 2 propady FPS. Ty ale usuzuji spíš na bug ve hře, neboť v daných scénách se nic nedělo, nebyly ani nijak rozlehlé a v celé hře jinak FPS neklesalo ani v těch největších bitvách, s hromadou NPC a částicových efektů, takže asi opravdu jen bug na 2 místech.

GTX1050Ti - Hratelné
6.11.2017 12:01:09   85.163.24.xxx 111
Hlavne ze me vsichni kamenovali kdyz jsem psal ze kupovat dnes grafiku s mene nez 6 lepe 8 GB Vram je hovadina
6.11.2017 12:08:10   80.188.13.xxx 33
PCTuning je nejlepsi
6.11.2017 12:32:38   94.242.92.xxx 13
Ono i ty 4GB VRAM jsou na tu GTX1050Ti trochu zbytečné. Když zapnu Afterburner, tak průměrně je ve hrách použito mezi dvěma až třemi GB VRAM, při 1080p. Přes 3GB nebo dokonce k 4GB se to vyškrábe málo kdy. Když ale nastavíš hru tak, aby využila 4GB, tak už na to GPU prostě nebude stačit.

1050ti jsem kupoval za 4000kč, když vyšla. Kupovat tu samou kartu dnes za skoro 5 tisíc je hovadina.
6.11.2017 13:12:08   194.228.11.xxx 49
Zbytečné to určitě není a to ani ve Fhd, že je to zbytečné říkají pouze lidi jako ty, co vlastní slabší karty a těmato kecama se chlácholí, jak to stačí.

Typický příklad je třeba Rainbow Six, jedna z nejhranějších mp her, byť 2 roky stará, ve 1440p mám využito 7gb vram ... takže mít jen 4gb kartu nebo chtít hrát ve 4k, jsi víš kde. Už dnes je x her, které ti i ve Fhd překročí 4gb.

Na druhou stranu, se slabšíma kartama s méně vram nastavuješ místo ultra/high třeba medium, takže tím pádem ti potřeba vram klesne, ale i tak.. víc vram není nikdy na škodu. U 50ti jsou 4vram tak nějak ok, ale třeba nepochopím 3gb verzi 60tky, což je vcelku schopná karta (na fhd), ale nesmyslně osekaná na paměti.
6.11.2017 13:14:38   94.242.92.xxx 73
Dělá ti problém čtení psaného textu?
6.11.2017 15:25:53   89.102.122.xxx 34
reálně 4GB stačí mnohdy i dobře na 2K rozlišení. Hlavně když si odpustím náročné módy vyhlazování, ty jsou koncipovány jako největší žrout výkonu a jejich přínos je hodně pochybný. A na panelech s jemnějším rozlišením fakticky neviditelný
6.11.2017 13:29:56   173.208.153.xxx 11
Hovadina je hádat se dnes o rozdílu 1-2GB, to se klidně pohádám, ale hádat se o významu dvojnásobné paměti nebudu ;)
6.11.2017 13:35:32   94.242.92.xxx 53
Přesně! Každý ví, že lidské oko vidí maximálně 4GB VRAM. To ale plebs na 60hz monitorech řešit nemusí.
6.11.2017 13:58:05   173.208.153.xxx 52
Dělat si srandu z lidí s poruchou zraku, je , erm, krátkozraké ;)
6.11.2017 12:30:05   89.24.33.xxx 00
S výkonem karet problém opravdu není, pokud mají alespoň těch 4GB VRAM.
7.11.2017 15:45:15   37.221.242.xxx 40
Pro majitele lowendu. Na RX560@stock+APU A8-9600@stock a medium detaily@1080p je FPS dlouhodobě nad 60FPS a snímkování se celkově pohybuje v rozmezí 45-80FPS. 45 vyjímečně. Hraju to s performance grafem takže mám celkem přehled. Ještě jsem z grafu nepochopil jak určit co v 45ti FPS nestíhá, jestli CPU nebo GPU. Jinak hra jako taková je černý humor (jako v dobrém). Na jednu stranu se tam mrzačí a vraždí a hned vedle toho běží vtipná linka
6.11.2017 12:19:37   37.221.244.xxx 92
a co asi tak na recenzi říkají majitelé 1060 3GB
6.11.2017 16:05:46   109.105.39.xxx 65
Že jsou v Bethsedě pitomci, pokud jim 2 GB nestačí na to, aby se hra obstojně hýbala. Když to grafický čip dává, ale půlce karet včetně nových kousků za sedm tisíc ani na nejnižší detaily nestačí paměť, tak je to spíš problém hry než problém hardwaru.
6.11.2017 16:08:23   94.242.92.xxx 06
Bethesda hry nedělá, pouze je vydává.
6.11.2017 22:00:49   109.105.39.xxx 62
Bethseda je ten, kdo to dovolil vypustit ven. Jasně že to padá na hlavu vývojářů, ale... víme, známe. Jsou dvě věci, které brání vydat hru, až když se vyladí – termíny a finance. A na obojí ti vývojáři nemají zase takový vliv.
6.11.2017 17:15:03   79.237.175.xxx 23
Len ci to nebude aj tym, ze s lacnym hw prudko stupa neochota majitelov platit AAA cenovky za hry. :-P Ze to ide pomaly niekomu, kto to stejne stiahne z torrentov ich zrejme naozaj az tak velmi netrapi. ;-)
6.11.2017 17:15:32   185.163.1.xxx 41
Vzhledem k Doomu se hra zdá fakt natřískaná romzanitým obsahem (detaily lokací), nezdá se mi, že by její nároky byly neospravedlnitelné
6.11.2017 22:08:38   81.30.247.xxx 32
neříkal někdo že Win10 dokáže neexistující VRAM nahradit systémovou RAM ?
6.11.2017 22:29:19   109.105.39.xxx 31
Já rozhodně ne. Už když jsem kdysi zkoušel, jak to při vyšších detailech „funguje“ v kombinaci 2GB grafiky a Watchdogs
11.11.2017 16:37:37   109.81.215.xxx 00
spíš je to problém Vulkanu. Nejvíc je to vidět v Doom kde Vulkan žere paměť jak kyselina. OpenGL je v pohodě, celé mi to přijde jen jako využití výpočetní rezervy GCN když na OGL nejsou schopni vyladit ovladače.
6.11.2017 17:43:18   85.216.176.xxx 42
Tato hra konečne dáva zmysel grafikám typu "GT 1030 8GB DDR3"
6.11.2017 19:49:24   46.13.57.xxx 108
Mám HD 7970 3 GB, valí to jako z praku. Tj. kolem 40 FPS. Na 1920*1200 a střední detaily. Není potřeba víc, pro normální singl hraní, žádný šílený mulťák s profíky.
6.11.2017 21:54:18   194.228.11.xxx 316
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.11.2017 04:02:16   95.82.176.xxx 60
Koprofílie? Pán je labužník..
7.11.2017 06:57:02   194.213.41.xxx 41
tak to hlavně neříkej v Ústí nad Labem v baru Extrém ...

viz. zpráva na idnes s titulkem:

"Výtržník pokálel v baru záda sedmnáctileté dívce, hrozí mu dva roky"

(najdi si )
7.11.2017 06:57:40   194.213.41.xxx 41
jen jako nechápu jak to prakticky udělal
7.11.2017 08:42:53   192.241.185.xxx 37
KDE JSOU TED TY CHYTRACI co tu pred pul rokem proklamovali, jak je 3GB pameti na 1060 OK, jak to staci a hry nasledujicich par let vic pameti nevyuzijou!! Kde jste vy chudaci? Ano, nemeli jste pravdu a bude to jeste vic videt s dalsimi hrami! HA HA HA, musim se vam smat, jaky jste chudaci
7.11.2017 16:14:52   91.237.168.xxx 50
Asi hraju Wolfika....
7.11.2017 17:31:02   81.30.247.xxx 14
nevím kdo tady tvrdil že 3GB stačí. Stačí pro ty co to nemají na hry ale třeba na multiobrazovkové centrum pro negrafická prostředí.
7.11.2017 08:51:01   109.81.210.xxx 01
Já si tedy nemůžu pomoct, ale zdá se mi že ta hra má pořád ošklivé textury, nic extra...
7.11.2017 17:31:57   81.30.247.xxx 14
Prosím tě, vždyť je to datadisk Dooma 4
7.11.2017 23:37:09   85.92.56.xxx 12
Je to hotové slide-show na té minimální konfiguraci.
Podle mě je ta hra blbě optimalizovaná.
8.11.2017 10:09:12   85.163.24.xxx 22
Optimalizovana je luxusne, jen se proste pocita lepsim HW a vyuziva se vice Vram, kdo nebyl blbej a koupil grafiku s 8G nema zadny problem ostatni maj smolik, pokud ani snizeni detailu nepomuze, rozbit prasatko a koupit lepsi GK. Prece jen standart 2-3GB na grafice byl tak pred 3 a vice lety.
8.11.2017 10:20:11   185.184.164.xxx 32
Ale prdlajz. Optimalizovana je velmi dobre=relativne plynule hratelna na mainstraim hardware.OSobne bez tazkosti dohrane na R9 380X 4GB v medium details.
Min. odporucane konfiguracie su prave nato by si to hraci s takymto low HW vyskusali, zistili ze im to ide naprd pomali a utekali do pobchodu po novy vykonnejsi HW.
13.11.2017 09:04:18   88.208.108.xxx 20
A na cem to hrajes. Ja v sobotu dohral hlavni linku a nejak jsem graficky "netrpel" ani na GF 680ce. Na 1920x1200, profil Custom (profil Medium, snizene stiny, vypnute rozmazavani a vsync) a 90% lokaci FPS 45+. Obcas propad na 30 pri vymene textur, a nasel jsem 4 mista kde opakovane spadlo FPS na 28 a pritom nebyl duvod. Prosel jsem si par lokaci i 1050Ti (profil High bez uprav FPS 75+) ale necitil jsem nejakou vyznamnou zmenu v hratelnosti. Proste hraju hru a ne FPS
13.11.2017 13:48:08   46.13.57.xxx 00
Slide show leda, když si všechno hodíš na max. Po vyladění na rozumné hodnoty hra pořád vypadá krásně, i se krásně hraje.
13.11.2017 23:20:21   85.163.24.xxx 00
Ja na rx580 8g, na ultra 1680x1050 +- 150fps .. a rx580 je podle me mainstreamova karta cize prumerna. Bezi to naprosto luxusne.
16.11.2017 08:31:23   89.177.187.xxx 00
To bude chyba někde u tebe, já bych řekl že je to jedna z nejlépe optimalizovaných her za poslední dobu

Jediná vada na kráse je ten přepálený sprint.
16.11.2017 08:25:13   89.177.187.xxx 00
Konečně hra co mě zaujme vzhledem i hratelností ale ten sprint jí pro mě zabil :/
22.11.2017 13:40:21   80.242.41.xxx 10
Hra ide na 40+ fps aj na CPU G3258 pretaktovaneho na 4,2Ghz a GPU 270X 2GB.

Low settings, spustane s parametrom +jobs_numthreads 2

Zaver: Vulcan rulezz, hra bezi krasne aj na dual core a 2GB GPU
22.11.2017 13:43:10   80.242.41.xxx 10
Zabudol som dodat - pri FullHD

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

51 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 22.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.