Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Antivirové programy: Medicína horší než nemoc?
Antivirové programy: Medicína horší než nemoc?
autor: Michal Rybka , publikováno 3.11.2017
Antivirové programy: Medicína horší než nemoc?

V minulosti se považoval antivirový program vedle udržovaného firewallu a updatovaného operačního systému za svatou trojici počítačové bezpečnosti. V poslední době se do mě vkrádá podezření, zda jsou stále kynoucí balíky bezpečnostního softwaru ve skutečnosti ještě vůbec k něčemu dobré.


4) Cílem nezávislých antivirů by měla být efektivita, ne efektnost.

Dnes mám velký problém najít opravdu lehký antivirus pro mé zastarávající a nepodporované platformy. Vyzkoušel jsem všechno možné – a to všechno možné jsem později zase odinstaloval, protože s postupem času kynuly všechny antiviry. Momentálně jsem u Windows Defenderu pro novější Windows a u Panda Protection pro starší a nepodporované OS. Důležité přitom je, aby bezpečnostní systém nebyl intruzivní a byl nenáročný na prostředky. Nechcete o něm vědět do okamžiku, než zadetekuje špatné věci a skočí jim po krku. Výrobci nezávislých antivirů by se fakt měli přestat pokoušet „udělat ve městě karneval“ a předvést, že jejich bezpečnostní řešení je spíš jako skvělý šermíř – úsporný, účelný, ekonomický, schopný bojovat znova a znova bez přerušení.

5) Používejte mozek!

Chcete si stáhnout drivery, ale website vám řekne, že si musíte nainstalovat aplikaci, která vám bude stahovat drivery? Nasrat! Nic takového do počítače nesmí! Čím obskurnější služba žádá o instalaci softwaru, tím vyšší pravděpodobnost je, že si dobrovolně instalujete malware, zvlášť když jste na to narazili na webech v Rusku anebo v Číně. Vlastně je jedno, kdo vám to nabízí – pokud ale nevidíte logický důvod, proč byste něco instalovat museli, tak to instalovat nemusíte!

Nabízí vám služba, která jede normálně přes web, ať si nainstalujete desktopovou aplikaci? Nasrat! Nejsou důvody, proč byste to měli dělat. Aplikaci si instalujete proto, že potřebujete používat aplikaci, ne proto, že vám dovolí používat webové služby „jednodušším“ způsobem. Je to prostě absolutní blbost. Vůbec: Instalujte jenom absolutní minimum aplikací a to takových, o kterých víte, proč je instalujete a jaký je jejich smysl.

Antivirové programy: Medicína horší než nemoc?

Je to tak. Pozvolna opouštím nezávislé antiviry proto, že jsou strašně otravné a prudivé a řešení vidím v jiné cestě. Stále si myslím, že firmy nabízející bezpečnostní řešení mají smysl, ale ten smysl není v tom, že si budou psát vlastní nadstavbu nad operačním systémem a její verzi zdarma pojmou jako agresivní propagaci na placenou verzi.

Asi má smysl dobrý bezpečnostní balíček, ale ne tak, jak to vypadá dnes. Balíček služeb nabízející Tor, diskovou kryptografii, inkrementální zálohování, bezpečné offsite zálohování – něco důvěryhodného, jednoduchého, nenáročného a dobře napsaného. To by asi za mírný peníz stálo, alespoň pro lidi, kteří si alternativy neumí najít sami.



Tagy: viry  malware  antivirus  firewall  bezpečnost  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
3.11.2017 20:33:41   83.86.135.xxx 6218
... a všem do jednoho jsem tady na týdletý židli říkal: "neinstaluj si antivir, neinstaluj si antivir, neinstaluj si antivir, nebo se z toho jednou zblázníš"
...
ale je to marný, je to marný... je to marný.
3.11.2017 21:07:17   85.163.24.xxx 1630
Presne je to jen soft na sber dat a pravdepodobne i backdoor do systemu, kterej se tvari ze vas pomaha chranit. Jedu leta bez antiviru a neni zadnej problem, jen nelezu na podezrely stranky, neklikam na odkazy ve spamu, facebooku a pod. Antivirovy programy to je jen falesnej pocit jistoty, snad si nemyslite ze je uzivi prodej licenci na jejich soft, to financuje zrejme nekdo uplne jiny z jinych duvodu
3.11.2017 21:38:00   46.16.121.xxx 182
...ale chodíš na Facebook, že? Takže ani anitir, který by šlapal dle představ bude na prdlačku.
4.11.2017 13:35:59   83.86.135.xxx 181
Já teda nechodím... "to bych se z toho jednou zbláznil"
.... Facebook nebrat!!
3.11.2017 21:31:07   37.218.240.xxx 810
Avast bych dnes ještě BFU do notebooku asi zavedl. Jak tady popisuje kolega výše - stejně to doprasí na facebooku nějakým fantopluginem pro rozeznávání obsahu a já budu mít prostor zase jednou kroutit hlavou, ale nemůže říct, že nebyl varován a že jsem neudělal maximum.
3.11.2017 21:46:27   46.16.121.xxx 245
...s pohledem autora. Kdysi jsem měl Eset, ten mi normálně hlásil podezřelé věci a nebyl znát na jednom jádře bez jakože druhého vlákna toho "virtuálního" vlákna. Kromě kompletní (pouze jedno jádro!!!) kontroly pc. Teď se instalace i placeného antiviru tváří jako že je uživatel idiot. Místo jednoho klasického programu je 1.000.000 pí**vin a ideálně ještě ten chormý prlohlížeč, aby Gugl věděl i o každem prdu dalšího prďalu ve světě... co kdyby se informace dali prodat, třeba F*I za to že třeba nebere Trumpha (40%).
3.11.2017 22:40:04   89.177.51.xxx 1411
Jeden nejmenovaný antivir začínající E a končící SET úspěšně provádí MitM útok na HTTPS komunikaci a běžný uživatel si toho ani nevšimne a třeba heslo do bankovnictví jde napřed na E... a teprve pak do banky. Naštěstí to jde vypnout, zatím.
4.11.2017 00:05:08   89.177.51.xxx 176
Pro ty kdo mi nevěří uvádím, že bez E... má https://pctuning.tyden.cz certifikát od COMODO RSA Domain Validation Secure Server CA a s E... má tatáž stránka certifikát od ESET SSL Filter CA, jasný MitM.
4.11.2017 05:45:52   213.226.252.xxx 210
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.11.2017 05:54:30   89.177.51.xxx 85
Nehodlám polemizovat s tím, co vidím na vlastní oči
4.11.2017 05:56:55   213.226.252.xxx 47
Ja taky ne.
4.11.2017 13:57:24   94.112.1.xxx 141
Tak se nehádejte, plati oboji uz nejakou dobu. ESET ma moznost (a je to implicitne zapnuty, coz je asi jediny vakl, ze by se nejdriv mohli zeptat) SSL/TLS filtrovani, a pak opravdu vystupuje lokalne jako MITM. Retraslacni stanice, která to co dostane doda browseru znovu a s vlastním certifikátem.
Pokladam za pravdepodobny, ze NOD32 to asi ani nemá (není to AV funkce), a jde to v poklidu a bez problemu vypnout.
A zaslouzilo by si to od ESETu kvalitni vysvetleni srozumitelny i beznym uzivatelum.
20.11.2017 13:08:52   78.141.71.xxx 00
To ze zabudoval eset do komplexnej ochrany MITM je uz viac ako rok ale viac ma prekvapuje clovek co si naistaluje bezpecnostne riesenie ktoremu roky pred implementaciou MITM daval plne prava do systemu a povazuje ho za ochranu zrazu vadi prave tato vlastnost nedovera k bezpecnostnemu baliku za ktory si clovek zaplati je naozaj na zamyslenie
3.11.2017 22:49:35   84.245.120.xxx 1733
Rybka si najskor dlho nevrzol ak mu beha sex po rozume aj pri pisani clanku o AV.

Co sa tyka skriptov v dokumentoch, mnohe pracovne excelovske tabulky pouzivaju makra, inak to nejde, tam je Rybka mimo.

Defender rozhodne nezachyti to co ine AV a ak sa nepouziva browser v sandboxe tak je len otazkou casu, ked do PC nieco vlezie. AV ma stale zmyslel a bude mat zmysel.

A na zaver spominany bezpecnostny balicek, sifrovanie je sucastou Windows, dnesne SSD podporuju HW sifrovanie to vsetko spojene s TPM chipom, nato nie je potrebne nic navyse.
3.11.2017 23:17:38   178.209.131.xxx 821
Bohuzel, debaty v senku muzou mit vetsi hodnotu. Zalezi, na koho se narazi.
Pro me je to snad nejslabsi Rybkuv clanek, co jsem zde cetl (asi proto, ze tomuhle tematu jsem se par let aktivne venoval).
3.11.2017 23:09:56   95.47.178.xxx 385
Ohladne tej zmienky o tom, ze antiviry dokazu zachytit 20% neznamych hrozieb... tipujem ze coskoro pride niekto s antivirom, ktory sa bude volat napr. DLAV (deep learning antivir). Co bude neuronova siet vytrenovana na chytanie virov. Ak trochu zafantazirujem, dalsim krokom bude ze DLAV bude blokovat kopec nativnych windows dlliek, pretoze celkom spravne pride na to, ze uzivatela spehuju. microsoft zareaguje updatmi win 10 cielenymi na DLAV. DLAV sa uchyli do "podzemia" a kedze na win 10 uz nebude v bezpeci, zacne spravat trochu ako virus a vypomoze si existenciou na lubovolnom hardveri. nakoniec, vo svojej svatej snahe ochranit uzivatelov pred spehovanim, znici microsoft. kurna, preco som sa ja nestal spisovatelom?
8.11.2017 11:20:30   57.66.185.xxx 12
Ae ved ty si len prerozpraval pribeh Skynetu svojimi slovami.
3.11.2017 23:11:10   178.209.131.xxx 46
Tak jak zacit? Asi temi body a vemu to strucne:
1 - pravda
2 - jedna se o vyjimky, ktere se az tak moc nevyskytuji (nejcastejsim problemem bude asi napadeny router)
3 - ono to ani jinak nejde, bohuzel
4 - souhlas, neco podobneho se stalo i kdysi popularnimu vypalovaci Nero
5 - moderni doba (a problem s CC? to se stalo i jinym, Avast se tomu alespon postavil celem)

K reseni:
1 - poskytovatele maji vetsi moznosti zastavi sireni nakazy, ale kdo by to delal zadarmo (zvlast, kdyz to maji osetrene ve smlouve)?
2 - od MS by nikdo rozumny a trochu veci znaly tohle cekat nemohl
3 - je tam toho namichano vic, nez rika nazev bodu (a zrovna DRM, anticheat ochrany apd. jsou brutalni dirou do systemu, mozna by si vyslouzily zvlastni bod)
4 - AV? Nahradil bych to necim jinym (sandboxing + HIPS), jenze to neni pro nepouceneho uzivatele, zadelal by si na vetsi problemy nez s placebo AV
5 - chtit po nekom, aby pouzival mozek? Nejdrive by bylo treba dotycnemu vysvetlit, ze mu to pomuze a az takova veda to neni

Muj nazor na cely clanek? Nic moc. Chtelo by se to chvili tomu tematu venovat a trochu rozvinout jednotlive body klidne v samostatnych clancich.
4.11.2017 00:13:31   89.102.122.xxx 83
lehký antivir, jenže v době kdy byly antiviry "štíhlé" byly i jiné datové toky a programy desítky a stovky megabajtů. Dnes toho av musí prosívat kvanta aby alespoň něco zjistil
5.11.2017 09:04:47   178.40.178.xxx 120
problem je, ze dnes uz malokto ponuka len antvir. Dnes je to zmes antivsetko, co ma za nasledok tu naboptnalost, otravnost, uzivatelsku neprivetivost,... Je to OS v OS.
Samotny antvir nieje tazke urobit aby bol lahky.
4.11.2017 08:18:38   78.45.107.xxx 223
kdy se mi vsechny existujici viry vesly na disketu, mel jsem takovou malou zoo nedlouho pote, v dobe pred internetove, jsem u matky v praci na vyzadani udelal kompletni scan asi 100 PC, promorenost viry byla naprosto nehorazne vysoke, temer kazde PC bylo infikovano hned nekolika kousky. tehdy mel offline antivir jakysi smysl (s aktualizaci ze serveru), ale dnes po precteni clanku jsem ten Avast proste odinstaloval, pravda je ze na nejaky problem me neupozornil uz leta, akorat v nem pribylo tisice pitomosti ktere jsou uplne k nicemu. jediny antivir je proste jen na jednom miste a to v hlave.
4.11.2017 09:10:51   185.52.172.xxx 187
Citace:
jediny antivir je proste jen na jednom miste a to v hlave


Bohužel není.
Je pravdou, že chování uživatele je základ, o tom žádná. Člověk prostě musí trošku myslet a ne že hned klikne na odkaz či otevře přílohu mailu se kterým nemá nic společného

Velký problém nastavá s propojením stránek.
Jdetě na seznam.cz a zjistěte si co vše a odkud se stahuje. Tak je takových věcí a bordelu, až jde hlava kolem.
Můžete jít na relativně známé stránky, které vypadají čistě. Ale stačí aby jim tam někdo něco podstrčil a pak je člověk rád za antivir.
Netvrdím, že AV je spásou, to v dnešní době asi není nic (no možná dpojení od netu a nepoužívání výměnných médií). Je možné, že se vydává za sw pro bezpečnost a přitom dělá opak, ale dokud to někdo neprokáže, tak co my víme.

Upřímně, osobně již několik let používám ESET Smart Security (resp. ESET Family Pack) a nemůžu si stěžovat. Stahuji sw s nějakou breberou? Nahlásí. Jdu na web kde jsou nějací škůdci? Nahlásí. Firewall v interaktivním režimu, takže vím co se kam spojuje a buď to povolím či ne. A nemám pocit, že by měl na sobě nabalené nějaké zbytečné věci.
Ale je to subjektivní dojem, jen moje zkušenosti a vím že žádný AV není 100%.
4.11.2017 09:26:57   89.177.51.xxx 414
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
4.11.2017 10:11:47   213.220.207.xxx 615
Stahujes sw s breberkou? Nestahuj.
Jdes na web se skudcema? Nechod tam.

Jak pisu nize, dnes se uplne v pohode da vyzit s aplikacema oficialne zadarmo. Windowsy se daji koupit seda licence za par korun a hry v akcnich slevach. S minimalnimi vydaji se tak da provozovat domaci system i ze socialnich davek.

Jinak to ze stahnes nejakou skodnou z webu jde porad, ale bez activeX se automaticky nespusti. Musis to potvrdit, cimz si muzes zaneradit uzivatelsky profil, az kdyz potvrdis i UAC, tak teprve potom se ti to dostane do systemu. Takze pokud clovek neni blbej a neklika na vsechno YES (ANO, OK), tak bys nemel chytit zadneho vira z netu.

Dalsi co muzes udelat mimo antivira je pouzivat na webu adblock. Hackeri casto napadaji reklamni systemy a umistuji viry tam, protoze je to mnohem efektivnejsi nez napadat jednotlive weby, takze adblock te nezamyslene chrani i pred viry z netu.

Souhlas s firewallem, ja pouzivam samostatny firewall PrivateFirewall, protoze chci mit prehled co se kam pripojuje. Nicmene pro bezneho uzivatele je lepsi tichy Windows firewall, protoze by ho hlasky klasickeho firewallu maximalne vylekaly, ale nic mu nereknou.
4.11.2017 13:15:10   185.52.172.xxx 183
Citace:
Stahujes sw s breberkou? Nestahuj.
Jdes na web se skudcema? Nechod tam.


Vtipálku. Ani Ty ani nikdo jiný předem 100% neví jestli jde na www či stahuje sw co je 100% čistý, protože dokud neklikneš tak prostě nevíš. Může tu být jisté podezření ale tím to končí.
Pak přichází na řadu rozum a možná i ten AV.

To rnb:
Ano, s HTML5 je to lepší, ale vzhledem k tomu, že není všude tak smolík pacholík.
A jestli před kliknutím na jakýkoliv odkaz víš, že jdeš (či nejdeš) na web s HTML5 a Javascriptem, tak jsi borec.
4.11.2017 19:03:27   178.209.131.xxx 61
Jak se pozna, ze stahovana vec v sobe nema breberku? Zavirovane muzou byt veci i z oficialnich stranek (napr. v clanku zmineny CC, a kdyz si vzpomenu na Induc, tak v tech casech toho bylo docela dost).
Jedinou sanci je RE, ale rad bych videl nekoho (a ze v tomhle schopnych lidi je pomalu), kdo proveruje kdejakou blbost. Vybirat open source? Tak at si Redmax proveri zdrojaky treba LO...
Potom tu je moznost exploitu pres datove soubory, vyhledej si buffer overflow (nejcastejsi technika).

Nelezt na zavirovane stranky? Taky problem, protoze napadeny reklamni system taky neni nijak vzacny (blokace reklam pomaha, blokace skriptu pomuze vic, jenze pak jsou nektere weby nepouzitelne).

Osobne nepouzivam zadny AV s aktivnimi stity, uspesne to zastupuje sandboxing a firewall v hodne otravnem rezimu (klasicky Comodo, obcas si u nej zapnu i defense+, jedna se o slusny HIPS, ale pak otravnost vyleze na maximum). Obcas jeste nejaky klasicky AV sken, ale to jen ve vyjmecnych pripadech.

Proti klasickym AV bych toho mel dost, jenze pro cloveka, ktery chce pocitac pouzivat jen na praci/zabavu, bohuzel schudnejsi reseni neexistuje.
5.11.2017 01:51:46   213.220.207.xxx 36
Proverit si zdrojaky je idealni, pak ma clovek jistotu.

Ovsem ne od vseho zdrojaky jsou a pokud clovek pouziva Windows, tak musi verit minimalne Microsoftu, ze mu do systemu nestrcil vir. Pak uz je to jenom o tom, cemu vsemu verit a brat jako bernou minci, ze tomu verim a vir tam neni. Verim Total Commanderu, verim, Vivaldi browseru, verim VidCoderu, verim XnView, verim LibreOffice a jeste par dalsim aplikacim. Nic jineho do pocitace nestahuju, proc taky.

Neznamy soft u ktereho hrozi breberka proste nestahuju, aktualizovat je lepe rucne a nespolehat na automatiku jako to delali uzivatele Ccleaneru a doplatili na to.

Jednoduse ta potreba antiviru tam opravdu neni.

No a podobne je to u navstevy webovych stranek. Za prve snizit riziko na minimum tim, ze nebudu chodit na weby s pochybnym obsahem a za druhe to, ze se z nejakeho webu stahne vir jeste neznamena, ze se taky dokaze na tom pocitaci, kde se stahnul, spustit. Takze pri trose opatrnosti opravdu nakaza nehrozi.

(Ale jak jiz jsem psal na jinem miste, take pouzivam antivir pro jistotu mam Windows Defender.)
6.11.2017 05:55:03   62.240.191.xxx 40
"Verim Total Commanderu, verim, Vivaldi browseru, verim VidCoderu, verim XnView, verim LibreOffice a jeste par dalsim aplikacim."

A někdo věří antiviru. V čem je problém? Každý má svoji víru, proč ji nutit ostatním?

P.S. Pro BFU je antivir asi nejlepší víra :-)
6.11.2017 11:07:04   213.13.171.xxx 06
Jsi neschopen chápat psaný text V dnešní době není možno zavirovat PC pouhou návštěvou webu, to znamená že klikat na webové odkazy můžeš do aleluja a nemusíš se zavirování bát.
6.11.2017 13:00:17   165.225.72.xxx 22
Ten text je dobre pochopitelny, jen bohuzel neni pravdivy.
6.11.2017 14:56:35   213.13.171.xxx 03
Bude to pravda tak dlouho, dokud nepředložíš URL stránky která v Chrome 62.0.3202.75 zaviruje PC pouhou návštěvou nebo klikáním na webové odkazy na ní
4.11.2017 09:25:23   213.220.207.xxx 74
Windows uz pomerne dlouhou dobu nepristupuje k hardwaru primo a ve Windows 10 Microsoft zatrhl veskery nepodepsany pristup k hardwaru, takze skoncily i nektere PC hry, ktere vyzadovaly k behu SecureROM nebo StarForce.

Takze funkci OS je, ze se primo do mikrokontroleru zadny vir dostat nemuze. Jiste je ovsem druha vec, jestli neni nejaka bezpecnostni dira ve Windows 10, kterou to tvurce viru obejde. Microsoft tyhle diry opravuje, ale znate to, nekdy po oprave jednu diru zavre a druhou vytvori. :-/

Jinak jsem na tom podobne, kdysi uzivatel Comodo, ale odesel jsem od nich, musel preinstalovat OS, protoze to neslo odinstalovat a ted mam na Win7 Microsoft Security Essentials a na Win10 Windows Defender. Vim, ze ani ty bych pravdepodobne nepotreboval, ale clovek je klidnejsi, takove placebo.

Souhlas s tim, ze nejvetsim virovym nebezpecim byly flashky, ale zase za tim stal Microsoft, protoze teprve od Win8 se nespousti automaticky po pripojeni.

Kdyz vyjimecne potrebuju spustit nejakou neduveryhodnou aplikaci, tak to delam pro jistotu pres sandbox. Takze neni od veci si poridit nejakou sandboxovou aplikaci nebo treba i virtualizaci a spoustet nezname aplikace pres to.

Jinak teda driv mi neustale nachazely antiviry viry v crackach, ale nejsem si jist, jestli to opravdu viry byly. Jenze to uz nepotrebuju, hry si kupuju pres Steam a aplikace pouzivam freeware a open-source, nabidka aplikaci zdarma pro domaci pouziti znacne pokrocila a dneska neni zadnej kradenej soft potreba.
4.11.2017 19:18:11   178.209.131.xxx 110
Ono to s digitalnimi podpisy ovladacu taky neni idealni, par uniku master klice uz tu bylo. Taky si o certifikaci muze rict firma, ktera funguje nejakou dobu OK a pak zacne skodit (at je duvodem cokoliv - dlouhodobejsi plan, zhorseni bezpecnostni politiky, chyba nebo umysl jedince ...).

Viry v crackach a trainerech? S nejvetsi pravdepodobnosti falesna detekce, protoze tyhle veci svym chovanim jako viry vypadaji. Injektaz kodu, cteni klavesnice, uprava souboru - bez toho by ty veci nefungovaly a malware dela to same. Jeste prihodim runtime packery, pouziva se to u obojiho taky, ale ne z duvodu vungovani, ale jako obrana pred reverznim inzenyrstvim (na podobnem principu funguje i slavne Denuvo).
4.11.2017 17:53:14   194.228.11.xxx 910
Tohle mě v článku docela překvapilo.
Používat integrovaný Defender je z mého pohledu velmi nepříjemné.

Zkoušel jsem to na jednom miniPC (pravda, byla to sračka). Reakce na hrozby velmi pomalé a nepřesné. Navíc zátěž systému šla raketově nahoru, takže nepoužitelné. Placený ochranný balík na tom malém sráči frčel o dost lépe a bez tak znatelného zpomalení systému.

Defender je v systému jen proto, aby nasral uživatele tak, že si rychle pořídí něco lepšího.
5.11.2017 12:49:23   83.208.208.xxx 83
Zvlaštní, asi bude sračka ten tvůj systém, protože mě Majkrosoftí anitvirák bere asi 3-5% výkonu jednoho jádra procesoru a to vše při "online" kontrole.
5.11.2017 16:39:19   46.231.77.xxx 36
Já ti to neberu. Pokud jsi spokojený s defenderem, tak ho používej. Zátěž procesoru v tom nehrála roli, ale odezva při práci v systému.
Nově nainstalovaný systém asi nebude sračka systém jak píšeš, ale nemůžeš vědět vše.
Problém je v tom, že co pc to originál, takže dít se může cokoliv.
4.11.2017 18:19:37   81.200.57.xxx 317
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.11.2017 09:48:11   213.180.49.xxx 36
úplně zbytečný článek. V ničem mi nepomohl, neporadil, jen mě hodil do větší paranoie
5.11.2017 11:30:00   185.94.5.xxx 21
V článku je to mezi řádky jasně napsané.
Používat hlavně zdravý rozum při brouzdání po netu a nestahovat něco co s jistotou nevím co je zač. A k tomu nejlépe zapnutý vestavěný Antivir Defender.
A proněkoho kdo musí nutně navštěvovat podezřelé Ruské weby je jisté řešení profesionální placený antivir ale není to spása. Opět platí používat zdravý rozum.
5.11.2017 11:22:12   185.94.5.xxx 110
Chválím pana autora za tento text. Konečně se našel nikdo kdo o tomto problému promluvil otevřeně.
Vše co bylo v článku napsáno je smutná pravda. Osobně jsem dopadl s antiviry taky tak, že už pět let používám na Win7 WSE a na Win8.1 Defendera. A můžu jen potvrdit že od té doby nevím co je malware či něco podobného. Dokonce jsem byl svědkem toho jak Defender zareagoval na hrozbu z flashky. Jen mě upozornil že vyléčil nákazu na flashce a hotovo. Později jsem zjistil že šlo o trojana který pozměnoval bootovací stopu systému. Toto vážení jsem nikdy před tím u žádného antiviru neviděl.
Na vlastní oči jsem zažil jak Avast svorně tvrdil že systém je čistý a vše je OK. Po jeho odinstalaci se zapnul systémový defender a provedl automatickou kontrolu a objevil 17 virů, malwaru, trojanů atd. K takovému výsledku není co dodat. Jen pro šťouraly byl to Defender na Win10. Ve win10 Defenderu přibyla jedna více než dobrá funkce a tou je kontrola systému před bootem.
5.11.2017 12:51:16   83.208.208.xxx 70
Loni jak byl ten průser s přílohama na FB a předloni na Skype... Mě to Defender automaticky odstraňoval z konverzace a jen tam byl text: infikovany soubor byl přesunut do karantény.
5.11.2017 11:47:22   89.177.152.xxx 29
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.11.2017 10:32:40   62.209.193.xxx 70
Tyhle "features" jsou právě ten největší balast. Proč mít nějaký cleaner v antiviru? Antivir je snad antivir. Když už něco v balíčku s antivirem, tak třeba lepší firewall. Většinu ostatních zbytečných funkcí vypínám. Nehledě na to, že tyhle různé cleanery jsou to nejhorší, co může být, protože to sice může nějakou dobu jakž takž fungovat, ale někdy to vymaže co nemá a celý Windows můžou jít do kopru, nebo to pak člověk složitě dostává do funkčního stavu. Což se občas BFU s podobnými programy stává. Buď vím, co mohu smazat, nebo to nechám na někom, kdo to ví. Případně když už úklid, tak použít Vyčištění disku ve Windows. Tam je nejmenší riziko, že to něco položí, navíc si neinstalujete programy kdoví od koho.
6.11.2017 22:05:23   95.102.33.xxx 15
Sorry ale windows nikdy nevedel sam seba poriadne upratat. Preto existuju programy ako CCleaner.
Ak to ma v sebe firewall, tak to uz nie antivir. Taky firewall casto urobi viac skody ako uzitku.
Jednu dobu som na pocitacoch riesil len to. Tie firewally sa snazia byt "mudrejsi" a "inteligentny", co je problem.
7.11.2017 06:00:09   80.188.118.xxx 20
Neříkám, že je to top řešení, ale řešení, se kterým si BFU neodstřelí Windows, narozdíl od různých cleanerů. Je lepší to nechat někomu, kdo ví, co mazat. Jinak udržování systému v nerozežraném stavu celkem v desítkách funguje, u mne mám na SSD obsazeno 80GB z 250GB, a to je tam kromě Windows i Office a ostatní běžný software. Takže velká rezerva, než budu muset řešit místo.

Jinak samozřejmě, balík antiviru s firewallem se už nedá pojmenovat antivir, Comodo to má jako Internet Security a ostatní to budou mít podobně. Problém s extrémně zasahujícími firewally je, to pak BFU neustojí. I proto používám už dobu ten balík od Comoda, protože už po instalaci je nastaven na minimální zásahy od uživatele, takže o něm téměř neví. Kdo potřebuje, není problém nastavit paranoidnější režim.
12.11.2017 10:14:34   213.195.200.xxx 10
Na XPčka sem si dal prehistorickej Kerio Personal Firewall, což je asi poslední, kterej funguje, jak má: ve vanilla stavu blokuje VŠECHNO.

Jakejkoli pokus o neznámou komunikaci okamžitě hlásí a do povolení ji nepropustí. Je dobrý se podívat, co kam všechno leze když si člověk instaluje blbý aktualizace nebo fleš. Tyhle případy povoluju jednorázově, známý aplikace co chci používat trvale tak i povolím trvale.

Jinak k fleši, smutný je, že jak jsem taky čekal na HTML5 jak na spásu, tak výsledná implementace je takovej hnůj, že zlatej fleš. Teď ta pakárna to eště udržet při životě, trubka se snaží fleš totálně zabít, samozřejmě, s tím jejich VP9 hnojem ušetřej nemalý množství provozu…na úkor uživatele. Takže je nutný s tím docela bojovat. Aktuálně už nejsem sto to rozchodit v Opeře 12.18, maximálně Pale Moon (New Moon).
13.11.2017 06:09:35   80.188.118.xxx 00
Jo HTML5 na mne taky působí všelijak. Hlavně malé netbooky s Atomem, sice šunky, ale zvládaly všechno. Ale s HTML5 jsou na internetová videa typu YouTube krátká, trochu lepší rozlišení a nemají na to výkon.
7.11.2017 11:02:12   194.228.212.xxx 30
Windows za upratování nemůže. Může za to nedbalost těch programátorů, kteří nechávají po svých aplikacích ve Windows bordel...
7.11.2017 10:59:38   194.228.212.xxx 10
Hlavní výhodou té 360ky je, že funguje i na Win XP...
12.11.2017 10:09:48   213.195.200.xxx 30
Plus se sluší dodat, že samotný čínský jádro 360ky stojí za prd, ale nechá se tam dodat jádro BitDefenderu, a kdo chce, tak i Aviry. Ne, že by Avira poslední roky nešla úplně do prdele, ačkoli Avast co tu tak čtu, co distribuuje vlastní malware, no Každopádně i s těmi balíky to máj eště stále rozumnou velikost, a jo, občas systém vyklidit, proč ne, pár sekund na bootu to ubere.

Jako horší než AVG byl vždycky už jen Avast, a jak jsem předpokládal, tak jejich spojením se míra sračkovitosti obou asi sečetla. Distribuce malware už byl jen logický následující krok
5.11.2017 12:43:36   83.208.208.xxx 52
Vždy rok (do vypršení licence)jsem měl Avast, Nod32, Kašpersky a Mcafee.
Od windows 8.1 k aktuálním Windows 10 používám pouze MS Defender. Obyčejný antivirus/malware, co si na nic nehraje a funguje tak jak má. Po 5 letech jsem nechytil do počítače nic a při onlinepaření mě nezpomaluje ani drobátko.
A že posílá nějaké informace o mé osobě? Rodinné fotky a pracovní věci to nejsou. To ostátní mě netrápí.
6.11.2017 09:40:31   194.228.11.xxx 10
Ale jo, proč ne, pro běžného uživatele ten defender bude stačit na jakýsi pocit bezpečí. Pokud člověk nemá v hlavě nasráno, tak může fungovat i bez jakékoliv ochrany.
A někomu nepomůže ani x-antiviráků.
6.11.2017 06:14:09   80.188.118.xxx 50
Já už dobu používám balík Comodo Internet Security. Použitelný i ve free verzi, žádnými nabídkami na plnou neotravuje (reklamní okno se dá v nastavení normálně vypnout). I na starších strojích funguje slušně a nemá tendenci je nadmíru vytěžovat (vtipný byl AVG, který jsem nedávno viděl na jednom levném NTB - téměř celou dobu provozu systému vytížení procesoru 100% a většina právě z antiviru - počítač samozřejmě šnek, hodil jsem Comodo a bylo to jak z jiného vesmíru). Další notebok co jsem měl v ruce byl taky zajímavý, tři antiviry (Avast, AVG, Antimalware Bytes) - úplně plný virů (z cracknutých her). Ty tři antiviry si lebedili, úplně využívali systém a kde nic tu nic. Hodil jsem na zkoušku Comodo a to během chvíle odstranilo 4 hrozby + několik nebezpečných zipů, ze kterých ty viry pocházely. Na free program slušný výsledek. Samozřejmě nejlepší je prevence otevírání podezřelých stránek/souborů/mailů a rozumné chování na netu.

A musím se ztotožnit s názorem na "drivery" instalované přes nějaké aplikace, to je opravdu ko**tina. Smutné je, že když hledám nějaký ovladač, často weby s tímto způsobem instalace driverů skáčí na první místa ve vyhledávání. Nejlepší jsou ovladače ke stáhnutí ze stránek výrobce, ale ne vždy to jde (vzpomínám na NTB od HP, kde na webu měli nefunkční ovladač pro GK, a do konce životnosti počítače ho nikdy neopravili).

A k Windows Defenderu - to beru jako rozumný základ, spolu s Windowsím Firewallem. Žádný zázrak, ale při opatrnosti na webu dostačující, minimálně vytěžující PC a prakticky žádné nároky na BFU, prostě to běží. Na druhou stranu jsem od tohoto řešení odešel z toho důvodu, že Microsoft, jak je zvykem, postupně s podporou odřezává větve pod staršími systémy, a mne se moc nechce řešit, kdy se to komu kdy vypne.
6.11.2017 12:40:49   194.50.202.xxx 100
Mám jednu výtečnou známou, které jsem už několikrát pomáhal "rozchodit" notebook (který ji před tím někdo pomáhal instalovat). Takže když za mnou posledně přišla, že jí to nějak nefunguje, že asi chytila nějaký ten virus, tak jsem už věděl, která bije. Naposledy to byly nové desítky, takže jsem ty dva ze tří AV odinstaloval a k tomu aplikace k instalaci jiných aplikací. Už nějakou dobu funguje jen s Defenderem a notebook běhá tak jak má. Tak do příštího čaje v klávesnici.
6.11.2017 19:38:52   185.94.5.xxx 20
No jasně to taky znám, klasa .
7.11.2017 06:06:25   80.188.118.xxx 61
Tak záleží, jestli to děláš zadarmo. Jestli ano, tak takovým lidem brzy říkám, že nemám čas. Protože co měsíc dva trávit několik hodin spravováním jejich "umění", tak na to nemám nervy. Dávat jim omezená práva nemá cenu, protože to zase řvou, že si nemůžou něco nainstalovat, když to nutně potřebují/chtějí (nejlépe něco, co jim ten počítač zase roz....). To už jsem vzdal.
7.11.2017 07:49:59   80.188.38.xxx 70
Ne těmto lidem speciálně to dělám po domluvě za určitou cenu dle rozsahu opravy. Popravdě zamýšlenou částku za opravu beru u takového člověka spíše jako daň za jeho vlastní blbost. Po zaplacení pak už z pravidla přijdou maximálně jednou. Pak už o nich většinou neslyším. Leda po pár letech kdy mě prosí abych jim pomohl vybrat nový notebook nebo donkonce sestavil PC. To je sklamu naposledy protože jsem se už před lety zařekl že nikomu notebook vybírat nebudu a už vůbec ne kupovat.
8.11.2017 06:09:12   80.188.118.xxx 40
Jo, tak to taky znám, když si člověk řekne za práci nějakou finanční odměnu, tak už je často neuvidí, protože si najdou nějakého blázna, který jim to bude dělat zadarmo

Notebooky taky nerad vybírám, nicméně většina lidí to chce na prohlížení internetu a podobně jednoduché činnosti, tak to v dnešní době vyhoví téměř cokoliv. Tak záleží, kolik za to chtějí dát, jestli chtějí utratit minimum za tu nejhorší šunku, nebo utratí za nějaký solidnější kousek.
8.11.2017 09:59:14   80.188.38.xxx 40
To máš pravdu a u některých případů jsem i rád že to tak funguje. Když si najdou nějakého toho Jardu blázna tak potom právě přijdou po roce s tím abych jim pomohl vybrat nový NTB. Oni to nikdy sami nepřiznají že jim Jarda blázen notebook dodělal. To se mi takhle jednou povedlo ze známého vytáhnout že mu v mezi období instaloval jeho švára nově WinXP a pro pocit bezpečí mu tam narval dva antiviry CCleaner a ještě něco co mělo spuštěný rezidentní štít v realtime. Tato kombinace bezpečí zajistila kompletní odstřel nebohých XP do věčných lovišť.

Co se týče výběru NTB tak v tuto dobu zamnou pořád chodí jeden člověk z firmy a tahá ze mě rozumy. Hrozné , ten člověk by chtěl monstrozní výkon a zárověň úspornost a návíc aby byl do 20K. A pak mi přinese na posouzení herní ASUS za 40K a ultrabook HP za necelých 30K. Takže ho sklamu a řeknu že notebook pro jeho potřeby žádný výrobce nevyrábí. A největší joke byl když teď před pár dny přišel že si nic kupovat nebude protože mu stačí ten jeho starý co má doma. Nejvíc mě pobavilo že jsem dopředu věděl že s tímto verdiktem přijde .
10.11.2017 07:59:58   80.188.118.xxx 40
To je očividně všude stejné. Já nechápu, proč každý chce herní NTB (nejlíp ještě za cenu do 10 tisíc). Pokud chci solidně hrát, nekoupím si placku na stůl, ale pořádnou větranou bednu s komponenty k tomu určenými. NTB na internet a obyčejné hříčky, kvůli omezené možnosti chlazení je to vždy kompromis, ať to výrobce nazve jak chce.
7.11.2017 11:05:07   194.228.212.xxx 10
Proč je tohle v rubrice Multimédia - Hry a zábava? Nepatří to spíš do Software - Ochrana počítače?
8.11.2017 09:26:02   62.209.192.xxx 31
Došel jsem po letech ke stejnému závěru jako Rybka a už asi 5 let používám jen MS Security Essential na Win7 a jsem spokojený. V podstatě o něm nevím, prostředky nežere. Na základní ochranu bohatě stačí.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

156 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 64.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.