Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!
Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!
autor: Jan "Fucida" Schrenk , publikováno 31.10.2017
Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Ruský mužík je zvláštní poddruh Homo Sapiens. Vyznačuje se nesmírnou odolností vůči jakékoliv myslitelné nepřízni počasí, bezbřehým patriotismem a především kladným vztahem k vodce. Rus ví, že cesta k cíli není vždy lemována růžovými keři a že při jeho dosazování občas po okolních lesích, lukách, polích a národech létají třísky. Ale Rus si vždy a za všech okolností uvědomuje, že on cíle prostě dosáhne. Je to Rus!


Ano, hádáte správně, přišel čas Kirovce. Oklikou přijíždím k řece a cestou odhaluji skryté části mapy. Spotřebu má jako tank, takže cestou třikrát doplňuji palivo. Přijíždím až před soumrakem. Nejdříve zkouším trhnout ZILem na pravý břeh, tedy tam, kam jsem chtěl původně. Břeh je ale v daném místě už tak zničený a plný kamenů, že ani mohutná síla Kirovce nestačí. Brodím tedy s traktorem na druhou stranu, zapojuji se za vlek a vleču ZILa zpět.

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Když je venku z vody, přesedám zpátky do náklaďáku a hurá znovu do vody, tentokrát trochu bokem, kde není břeh tak poškozený a kde by mi navíc mohl pomoci strom s případným navíjením lana. ZILa dostávám konečně na pravý břeh a vím, že tudy příště už raději nepojedu. ZIL nechávám na paloučku, sedám zase do traktoru, hurá do vody…ááá…dopr!@#$%! V místě, kde skončil původně ZIL se teď i traktor bezmocně plácá na dně. Přemýšlím, co s tím. Nic těžšího tady nemám, druhý nejtěžší pořízem, KRAZ, je daleko odtud u dřeva a čeká na svého menšího brášku ZILa.

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Dostávám nápad – couvám s přívěsem ZILu k traktoru tak, že je přívěs ve vodě, ale náklaďák samotný bezpečně a pevně na břehu. Pečlivě stroj zajišťuji a brzdím, připojuji traktor na lano a doufám, že se mi s ním podaří alespoň maličko pohnout, abych jej dostal z nejhoršího. Neuvěřitelné se podařilo, Kirovec sebou trochu trhl a jeho kola konečně našla na dně alespoň trochu jistoty. Pohyb o pouhý metr stačí k tomu, abych traktor zapojil navijákem k mohutnému smrku…a jsem z toho venku! Ruského mužíka nikdy nic nezastaví!

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Postupně nakládám oba náklaďáky dřevem. S KRAZem jdu na jistotu přes louku, ve které dokonale zapadám a znovu musí pomáhat Kirovec. ZILem zkouším severní trasu slibující sice více osvěžující vody, ale také více kmenů, které je možné využít k znásilnění mým démonickým navijákem. Ve výsledku ZIL projíždí bezpečně k cíli jako první. Osvobozeným KRAZem se snažím dosáhnout toho samého, ale pouhý půlkilometr od pily jej v naprosto nevinné zatáčce pokládám na bok.

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Na místo se vydává záchranné komando ZIL + Kirovec. Mechanickou rukou překládám náklad a Kirovcem následně obracím nebohý stroj zpátky na kola. Tohle je poslední fůra dřeva, kterou je potřeba na pilu dostat. Spokojeně kroutím volantem ZILu a blížím se k vytouženému cíli. Ještě překonat tenhle pobořený mostík a…dopr!@#$%! ZIL bezmocně leží na boku v potoce, klády jsou rozházené všude kolem. Ahoj Kirovče, měl bys čas? :).

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Dostat ZILa ze strouhy není snadné. Zkouším to zepředu, zezadu, zleva, ale až pokus zprava znamená úspěch. Poškození není velké, ruské auto nějaké to převrácení přece nemůže příliš zpomalit! Trochu si najíždím, zakotvuji stroj a už si nakládám spadlé dříví. Pila je odtud snad 50 metrů daleko. Pak už se jen rozjet a dosáhnout milovaného cíle, kde létají třísky a voní smůla. Mise splněna, všechna auta i přes utržené šrámy žijí, Kirovec spokojeně odpočívá a těší se na další výzvy.

…tak asi takhle nějak to vypadá :).

Fyzika, fyzika, FYZIKA!

K původnímu Spintires jsem měl ohledně fyziky pár negativních poznámek. Určitá gumovost náklaďáků mi tehdy přišla přehnaná. Příliš se mi nelíbilo ani poněkud tolerantní chování ve vodě. Dle vlastní zkušenosti vím, že voda prostě problém je a né že né. Ale tohle je v Mudrunnerovi už v pořádku a voda je vážně vaším největším nepřítelem. Takže vlastně nemám jedinou výtku. Chování v bahně je skvělé, terén se nádherně přetváří. Podvozky jsou simulovány ultimátně – nádherně vám dají pocítit rozdíl v pohonu 4x 6 a 6x 6. Poznáte, jaké je to mít, nebo nemít někde uzávěrku diferenciálu. Chování celé pohonné soustavy je skvělé a v rámci dnešních výpočetních možností PC troufám si tvrdit dokonalé. Poznáte, když máte těžiště nízko, nebo vysoko, uvidíte, jaké jsou rozdíly v úzkých a širokých pneumatikách a která má kdy výhody. Zjistíte, proč je světlá výška tak důležitým parametrem. Pihu na kráse bychom mohli vidět snad jen v neúměrném růstu spotřeby paliva v případě zapojení další nápravy (ze 2x 4 na 4x 4). Reálně spotřeba sice vzroste, ale rozhodně ne na trojnásobek, jako ve Spintires.

Spintires: Mudrunner – bahno je zpátky!

Zajímavé je, že se jedná asi o jediný hardcore simulátor, kde ale tak úplně nepotřebujete volant. Tvůrci přišli s perfektně odladěným systémem kombinujícím klávesnici a myš a vy oproti volantu téměř nepřicházíte o cit. To, co je pro silniční závody nepředstavitelné, zde funguje naprosto perfektně a vám to nabídne plnohodnotný zážitek i třeba jen s laptopem na služební cestě, nebo o přestávce mezi přednáškami. No a pokud je přednáška, nebo pracovní porada příliš nudná, tak vám nic nebrání nahodit Kirovce a pomoci nějakému zapadlému kolegovi v multiplayeru, protože to začne teprve ta pravá sranda :).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
43 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 16.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.