Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Apple: Už jenom lifestyle?
Apple: Už jenom lifestyle?
autor: Michal Rybka , publikováno 15.9.2017
Apple: Už jenom lifestyle?

Poslední keynote Apple byla pozoruhodná v tom, v jakém pořadí vyjevila inovace: Nový kampus, nové obchody, které už nejsou jen obchody, ale mění se v magická a kreativní místa setkávání a výuky, hodinky a až na konci se objevil technologicky nejrevolučnější iPhone X. Je vážně důležitější vzled obchodů než technologické koncepty a inovace?


Za pozdního Jobse jsem chápal jistou nemilosrdnost, se kterou se odstraňovaly nadbytečné věci, ale nemůžu se zbavit pocitu, že už jsme nějak minuli ten bod, kdy všemu dominovala hardwarová excelence a dnes už se pouze mechanicky následuje ideologie minimalismu.

Apple: Už jenom lifestyle?

Dnes... je to jiné. Dnes dominuje design, stylové reklamy, vyvolávající náladu, že patříte k těm horním pěti procentům lepších lidí se vším, co k tomu patří. Už ten koncept, že půjdete tvořit do sdíleného stylového prostoru, mi přijde celkem na hlavu.

Apple: Už jenom lifestyle?

Nevím, jak to opravdu funguje u generace mileniálů, která se přinejmenším tváří, že se jí nejlíp pracuje v designové verzi kolaborativního prostoru, připomínajícího mateřskou školku s volnou nabídkou organických džusů.

Apple: Už jenom lifestyle?

Většina lidí, kteří doopravdy tvoří, se spíš zavřou doma v kumbále, nasadí si sluchátka a dají si cokoliv, co jim pomůže odpoutat se od reality a dostat se do tvořivého flow.

Jsou to solitéři, ne exhibicionisté, co mají potřebu sdílet svoji práci dřív, než ji doopravdy chtějí sdílet. Jsou to pragmatici, kteří chtějí, aby jejich hardware a služby fungovaly přesně tak, jak to potřebují. Po ně je důležitá podstata, nikoliv design. Mám několik umělecky založených kamarádek, jejichž byty jsou pravidelně doslova zasrané od barev a od hlíny. Dokonalá antiteze sterilního designového minimalismu Apple.

S každým dalším rokem ve mě roste pocit, že Apple přestává být firmou pro lidi, kteří tvoří, a stává se firmou pro lidi, kteří se tváří, že tvoří.

Apple: Už jenom lifestyle?

Že nejde o to, že píšete román, ale o to, že všichni vědí, že chodíte do kavárny, ve které vypadáte, že píšete román – a popíjíte u toho organické kafíčko z udržitelných farem. Že to je klubová záležitost, klub lidí, kteří se tváří, že tvoří. Že to je místo, které se mění ve svoje vlastní muzeum.

Apple: Už jenom lifestyle?

Nelíbí se mi tahle „lifestylová“ verze Apple, která tak skvěle pasuje k časopisům o životním stylu. Stýská se mi po Wozniakovu Apple, který představoval opravdovou technologickou revoluci, dokonce i po pozdně jobsovském Apple, který preferoval technologická rozhodnutí nad designovými. Ta jiskra pořád nevyhasla, pořád tam je, první neuroakcelerátor v mobilním zařízení mě naplňuje nadějí.

Chápu, že věci od Apple skvěle vypadají v reklamách a na stránkách lifestylových časopisů. Ale nemělo by to být o tom, aby vypadaly skvěle, ale aby skvěle sloužily. Méně magie, více pragmatismu!



Tagy: apple  iphone  x  watch  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
15.9.2017 13:05:08   86.49.3.xxx 185
Jeden z mnoha zklamaných profesionálů viz třeba:https://youtu.be/MKJjLwMUPJI - pak si sice verzi 2017 koupil, i když z ní taky úplně nadšeně nevypadal.
17.9.2017 07:34:23   84.245.121.xxx 411
Ja osobne nechapem ako niekto si dobrovolne kupi mobil. Keby mne neplatili za to 1200€ mesačne nikdy by som ho nemal, ved to je obrovske naburanie sukromia, kedykolvek vas hoci kto otravuje vyrušuje, šef vas na každom kroku sleduje a kedykolvek buzeruje, čo robite kde ste, ved to je horšie ako vezensky naramok! Ked niekto niečo odomna chce nech posle email a ked budem mať čas tak mu odpoviem.. A ked je to take surne nech dojde osobne. Ale žeby som dobrovolne nosil sledovacie zariadenie s GPS kamerou a mikrofonom a ešte im za to platil?...
17.9.2017 08:32:49   88.103.85.xxx 82
Jak resis takovy ty situace kdyz ti nekdo zavolá jestli nechces jít vecer na pivo a ty zrovna nejsi u pc? Navíc proc si myslis ze te tvoje pc nesleduje?
17.9.2017 11:24:26   91.127.82.xxx 314
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.9.2017 11:57:35   88.103.85.xxx 20
To bys mel lepsi si koupit telefon na dve simky a nebo X a watch se simkou... Skoda ze jen trolíš )lidi co si dve X ka muzou dovolit vetsinou netvrdí ze cena je nízká
15.9.2017 13:07:29   188.167.251.xxx 388
Vypadá to tak, že Michal konečne objavil, ako vypadá a ako sa správa typický používateľ Apple
Alebo by som to povedal inak, firma Apple si akoby uvedomila, kto je jej typický používateľ a tomu prispôbila celú svoju stratégiu...
15.9.2017 13:14:54   47.91.237.xxx 466
Éra Wozniaka skončila definitivně s přechodem Apple z PowerPC na Intel. Od té doby místo inovací jsme svědky mizení portů, mizení slotů na paměťové karty, pájení čipů SSD na PCB, používání úmyslně drahých rozhraní jako Thunderbolt a Lightning i tam kde nemají opodstatnění, nutnost kupovat a tahat sebou furt nějaké redukce, prostě soustavným vyje*áváním se zákazníkem. Náhrobním kamenem Apple je příznačně urna za $4000.
15.9.2017 13:33:18   192.168.0.xxx 1517
Takovéhle lpění na praktičnosti v roce 2017, styděl bych se. :-)
Prostě myslete jinak.
15.9.2017 14:27:58   78.102.66.xxx 32100
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2017 14:55:21   192.168.224.xxx 969
Pokud si článek přečtete pozorně, zjistíte, že autor nekritizuje uživatele Applu, ale samotnou firmu, jejíž směřování směrem k lifestylu vidí jako špatné.
Nezpozoroval jsem v článku žádnou kritiku nákupu Apple, co vím, Michal Rybka je spokojený uživatel některých výrobků Applu. Váš komentář je proto zbytečný a pravděpdobně neměl nikdy vzniknout. Být vámi, vezmu si z toho ponaučení.
15.9.2017 15:07:12   51.15.70.xxx 526
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2017 15:55:43   93.99.207.xxx 234
Vidím to spíše na smutné povzdechnutí si mnohaletého příznivce Applu nad současným vývojem této značky...nebo někomu se líbí, že se z Applu stal prostý výrobce spotřební elektroniky?

První iPhony uspěly, protože Apple vzal už existující technologii a dokázal ji učinit použitelnou pro řadového člověka s jedinečným (na tu dobu) designem, to se jaksi vytratilo a Apple dnes opravdu užívá s mnohaletým zpožděním technologie, které konkurence už dávno ovládá na velice dobré úrovni.
Design Applu je taky tentam..při zakrytí home buttonu nedokáži rozpoznat, o který iPhone se jedná za poslední tři roky- a to i ten iPhone 6 dosti vycházel z iPhonu 5 (Přitom rozdíl mezi trojkou, čtyřkou a pětkou byl dramatický)
17.9.2017 10:20:40   79.129.42.xxx 102
No, ono to platí do té doby ,než si ten, kdo kupuje ty drahé značkové nesmysly začne dokazovat , že je víc, než ten, kdo ty kraviny ignoruje.
Typicky třeba u těch aut, už jsi viděl, aby někdo, kdo koupí ferari popojížděl klidně v zácpě na jižní spojce ? jak to jde, má tam 150 za ohlušujícího řevu, protože musí ukázat že on je ten lepší.

No a s applem je to podobné v menším. Není dne, aby mi někdo z jablečných kolegů necpal přednosti applu, jak to všechno funguje, jak je to provázané a jak jsou ostatní systémy naprd. A to je to co mě irituje.
Pokdu si budou v tichosti hrát se svým iphonem XXX za YYY tisíc v koutku a nebudou si machrovat na ostatní, tak ať si dělají co chtějí.

Jenže mám takovýho tucha, že přesně kvůli tomu machýrkování si to většna lidí kupuje, aby prostě ukázala, že na to maj, že aspoň an něco maj. ( když nemaj např. na stavbu domku za Prahou a musí bydlet v ubohý drahý garsonce, tak aspoň machrujou s telefonem ).
17.9.2017 11:09:05   88.103.85.xxx 85
Kdyz si prectes diskuzi tak si vsimnes ze je to naopak a vsichni cpou jak je jejich zarizeni applu naprd... prijde mi ze nekomu se libi ferari, muze si ho koupit tak si ho koupi a je spokojenej... ale ostatní na to koukaj a maj pocit ze si to ferari koupil jenom kuli nim, aby jim ukazal jaky sou looseri, ale tak to neni - majiteli ferari sou vsichni ostatní u zadku... (vetsinou, neríkam ze nejsou nekterí tuze debilni lidi co si tim jen neco dokazujou) Nebo ty si snad kupujes veci , ne podle toho co se ti líbí, ale podle toho ci si o tobe druzí pomyslí?
17.9.2017 11:31:20   88.103.85.xxx 52
Ted me napadla jeste jedna zajimavá hipoteza - v psychologii je znam fenomen který se jmenuje fundamental atribution error - v podstate to rika ze kdyz pojedes autem a chodci nedas prednost budes to ospravedlnovat tim ze pospichas do prace. Kdyz ale budes prechazet ulici a nekdo ti neda prednost je to kuli jeho charakteru (je debil)... Vidim v tom jistou paralelu s "ja kupuju samsung kuli racionalním duvodum ale ostatní kupují apple protoze jsou ofce" (pripadne on si koupil ferari aby machroval)
15.9.2017 14:42:46   51.15.70.xxx 1614
Jednu dobu jsem usiloval o nějakou vysloužilou case z MacPro na modding, což byl asi jediný moment v mém životě, kdy jsem vážněji uvažoval o nějakém jejich výrobku. Když jde o Apple bývám dost zaujatý a nehodlám s tím přestat, přestože jde vlastně o trhlou minoritu, která svou blbostí a neschopností dohlédnout za(pod) obal alespoň v nejzákladnějším techickém rámci prostě baví svět - mě to irituje.

Nakonec keynote fakt k životu nepotřebuju, chcíplo to pro mě v devadesátkách stejně jako různé veletrhy.
15.9.2017 15:44:59   51.15.70.xxx 124
Jen bych dodal, že v závěru křísíš jiskřičku naděje - myslím, že jsi úplně mimo. Sterilita jejich produktů a strategie jasně poukazuje na fakt, že jejich zákazníci nemají fantazii, takže o nějakém smysluplném využití neuroakcelerátoru si imho děláš naprosto plané iluze.
15.9.2017 15:02:34   195.122.198.xxx 2512
..telefon zjevně neuronovou síť potřebuje, aby mohl myslet za svého majitele, který ve většině případů těch svých neuronů v kebuli moc mít nebude...
15.9.2017 15:38:15   78.108.103.xxx 48
Myslis ze by tvuj clanek mel stejne negativni vyzneni kdyby takovy keynote udelala jina firma, nebo by to bylo plne juchani nad exelenci prvniho neuronoveho akceleratoru?
15.9.2017 17:13:13   109.81.210.xxx 455
Apple se definitivně přesunul z firmy která vymýšlí nové a inovativní věci - a tím mění svět spotřební elektroniky na firmu která je hlavně statusovým symbolem. Michal Rybka už o tom psal, Apple první najel na standard neopravitelných věcí (jak nemám €U rád tak snaha výrobce donutit k tomu aby jejich výrobky byly opravitelné, jako tomu bylo v minulosti mi příjde sympatická)a tím třeba o některé zákazníky (mě) přišel. Notebook který má všechno nalepené na desce - včetně RAMky a úložiště ? Bez standardní rozšířené záruky ? CRAZY ! Můj MBP z roku 2011 měl výměnou RAMku, vyměnitelný disk a experti si ho upravovali na dvou diskový za pomocí dokupovaných šachet.
Navíc Apple hrál roli v tom že jeho výrobky byly krásné. Ale pak Apple opustil styl iPhone 4/5/SE a přešel u velkých ajfounů na styl který vyznává dodnes. Takže jediné co zbývá je iOS...a to je všechno. Když jsem zjistil že si můžu snadno převést nakoupené skladby z iTunes na Google play tak mě nějak přestal iPhone zajímat, nemluvě o tom ošklivém divném designu.

Xko(nebo desítka ale tak tomu nikdo říkat asi nebude) přijít muselo, právě aby mohli fanoušci ukázat celému světu že mají nový iPhone. Tohle je ten mýtický super iPhone. Jenže - když ho srovnáte s nejbližším konkurentem - Samsungem S8 (nebo Notem 8 ale to je trošku jiné zařízení)- tak S8 vyjde o (téměř) polovinu levněji, na rozdíl od Applu MÁ bezrámečkový displej(protože je zaoblený přes hrany), má na něm vyšší rozlišení, má audiojack, slot na paměťovku, vyšší stupeň krytí(IP6, otevírat obličejem jde taky (byť u Applu by to mělo být lepší - ale je ?) ale navíc má čtečku otisků (kterou Apple odebral) a skener očí. Když si navíc připočtete že displej a jiné komponenty v "já founovi" jsou Made in Samsung...

Ale jedno Samsung nemá - postavení statutárního symbolu. Nebudu lhát - S8 se mi líbí víc než než Xko, u kterého třeba nechápu proč má na zádech hrb s optikou fotoaparátu, jaký to má smysl) - jenže Apple bude Xko prodávat jako housky na krámě protože u zlaté mládeže, celebrit a - Číňanů je to symbol.

U mě coby ex uživatele Applu je to telefon který stojí 2x tolik jako korejská konkurence protože Apple. Audiofilská ani Chi-Fi sluchátka (china-hi-fi-často zajímavé značky které hrají lépe než na kolik je výrobce nacenil)do nich nepřipojíte a to nemluvím o tom že vlajkové Samsungy když je strčíte do dokovací stanice mohou fungovat jako kancelářské PC (za předpokladu že máte zaplacený Office 365). O "Super iPhonu" jsem uvažoval, než mi došlo o jakou jde absurditu - on totiž ve své době můj milovaný iPhone 4 stál 17 000, ne 30 000, a všechny ostatní iPhony vypadají vedle Xka (a 8čkových Samsungů)jako kus zastaralého HW.

Nicméně je tu jeden iPhone který bych si asi koupil a doufám že ho Apple zrealizuje - protože nic takového nikdo nemá. iPhone X SE. Prostě SE (tedy nástupce 4/5 - malý kompaktní "4 (max 4.7)telefon, kde by ten displej přes celou přední stěnu dával smysl a podle mne by to byl mega hit. A pokud by Apple nechal cenu stejnou jako u SE (12k) tak se vsadím že tohle by se prodávalo, jako se prodává SE.

Jsem zvědavý jestli bude...nebo ne.
15.9.2017 17:42:41   88.103.85.xxx 721
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2017 18:20:28   213.226.209.xxx 192
- co umí a na co vše lze použít co by už konkurence neuměla ?
- jaký ná reálný univerzální výpočetní výkon ? >> nebo je to jen pseudo neuralni akcelator ktery je postaven na miru FACE ID a ANIMOJI ?
15.9.2017 19:01:10   162.247.72.xxx 23
Tohle je dobré téma (k čemu to může být dobré?) Hezky narážíš na to, že má jen omezenou sadu pokročilých vstupů - kdyby například zvládl i lépe rozpoznávat hlas, prostor, struktury (např. pro nevidomé) - zase se dostávám podvědomě k medicínskému využití (zase ta sterilnost). Je to ale asi jen patrně jen další prostor pro cílenou reklamu.
15.9.2017 19:33:38   88.103.85.xxx 36
To co ma konkurence je super jenom to nefunguje :-) to ze je to natolik spolehlive ze se tim da zamknout telefon se pocítá... Krasa novych technologii je v tom ze nikdo nevi na co vse se to da pouzit ale urcite lide prijdou se spostou napadu - za me treba 3d scan... jinak ar vypadala super... co hra nebo ui ktere budes ovladat jen pohledem? To je jen zacatek...
15.9.2017 19:50:30   163.172.67.xxx 74
Svůj byt si budeš moci virtuálně vyskládat nábytkem Ikea a povýšit svého druhu sociálnost na novou úroveň. - Mám husí kůži a v mém žaludku se převalilo něco pěkně odporného.
15.9.2017 20:36:48   88.103.85.xxx 38
Nabytek od ikei? Ty se teda nebojis mířit vysoko :-)
15.9.2017 20:59:48   185.11.167.xxx 73
Netušíš, jak sis naběhnul, díky.
16.9.2017 07:04:24   88.103.85.xxx 26
Co žaludek? U je to lepší? Nemůžeš sežrat všechno co doma najdeš...
15.9.2017 18:41:29   89.102.122.xxx 61
Huhlawej ho má taky
15.9.2017 18:25:33   78.136.138.xxx 71
Taky jsem doufal že představí nějakou náhradu za SE bohužel se to nestalo nejhorší je že jsem hledal telefon podle specifikací co mne vyhovují a jedinej telefon co tomu odpovídá je právě SE jinak všichni dělaj 5+ telefony.
16.9.2017 10:29:48   178.40.32.xxx 60
Vsetci nie.
Samsung ma jeden(A3) a aj Sony(X compact a chysta novinku). Je to malo ale dakujem aj za to.
15.9.2017 18:54:49   91.197.118.xxx 69
Už ani nevím jak dlouho čtu od Rybky články o tom jak Aple stojí za CENZURA. Nechápu co rybkovi brání v tom koupit si zařízení jiné značky. Výmluvy na aplikace a služby neberu v potaz, takovej počítačovej oldschooler jako Rybka by měl mít naopak radost z objevování nových věcí.
15.9.2017 19:07:33   213.226.209.xxx 84
"Rybka by měl mít naopak radost z objevování nových věcí."

no vsak a tohle od applu nelze ocividne ocekavat
15.9.2017 19:41:38   88.103.85.xxx 59
Jasne neuralni akcelerator je totalne zastarala vec
15.9.2017 20:14:27   213.226.209.xxx 82
jsou lepsi, levnejsi, univerzalnejsi i vykonnejsi neuralni akceleratory se kterymi muze clovek volne nakladat dle jeho potreb a nemusi cekat co mu apple dovoli s jeho pseudo neuralnim akceleratorem s omezenou funkcnosti ktery ani sam apple akceleratorem neozacuje ;)
15.9.2017 20:33:58   88.103.85.xxx 23
Jasne jen nejsou v mobilu...
15.9.2017 20:41:17   185.11.167.xxx 64
Prostě pochop, že někteří lidé úplně netouží mít svou virtuální hostorii spjatou prostřednictvím biometriky s reálným světem více, než je nezbytně nutné. Takové rozpoznávání obličeje je mnohem zásadnější nástroj, než chápeš, Bambi.
15.9.2017 22:10:50   88.103.85.xxx 211
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2017 22:17:52   104.236.141.xxx 72
A to je důvod proč bych se měl zbavit práva na soukromí? Dej si už facku.
16.9.2017 07:09:15   88.103.85.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.9.2017 09:04:49   79.124.59.xxx 71
Omyl, hostorycký. Takže svěřit osobní (biometrická) data s nejasným účelem nadnárodní společnosti je podle tebe chytřejší nápad, než demokraticky volené vládě? Eh...
16.9.2017 09:49:02   88.103.85.xxx 24
Zajímavá otázka! Zeptej se kdo zneuzitím biometrických dat co získá - vlády by mely lepsí nástroj k sledování ale apple by tak jen ztratil duveru zakazníků
16.9.2017 21:03:10   62.210.129.xxx 20
O to je pravděpodobnější, že bude i prostředky mírně řečeno na hraně etiky krýt selhání jednotlivců a malých skupin.
16.9.2017 21:04:42   62.210.129.xxx 10
Což bude v prostředí korporátu mnohem snazší, než v systému veřejné správy.
17.9.2017 06:52:38   88.103.85.xxx 01
Ted se bavime o motivaci celé firmy/statu selhaní jednotlivcu je vec jiná, ale opet firma je motivovana k tomu aby k nim nedochazelo
17.9.2017 07:46:43   213.226.209.xxx 02
schovavat to za terminy stat ci "loga" firem apod. je zcestne vzdycky jde ale v dusledku o ty jednotlivce tzv. jednotlivec moralne/profesne atd. selhal = selhal stat/firma
..vzdycky je vsechno o konkretnich lidech
17.9.2017 08:23:03   88.103.85.xxx 02
Ano souhlasím -ředitel banky může, jít do sejfu a ukradnout si tam 100 000, ale systém je nastaven tak, aby byl sám proti sobě, kdyby to udelal (bez ohledu na morálku pro nej bude výhodnejsí to neudelat...) A stejne tak apple - i kdyby byl totalne nemorální, stejne se mu víc vyplatí to neudelat...
17.9.2017 10:22:40   213.226.209.xxx 00
system je nastaven tak ze kvuli 100 000 se cloveku s takovym prijmem opravdu nevyplati krast obzlast kdyz jen premie ma vetsi nez ukradena castka to je asi jako by ukradl lizatko(leda ze by mel nejakou psychickou poruchu) ....stejne nejvetsi moc maji v rukou hure placeni administratori a vyvojari

a zase to nalepkovani "Apple" za vsim hledej konkretni lidi jestli se tam najde nekdo ukrivdeny s pristupem k takovym datum a dostane spravny impulz tak ho nic nezastavi
17.9.2017 11:01:17   88.103.85.xxx 04
presne tak - kdyby kradl apple data bylo by to pro nej nesmysl... navíc data jsou ulozena lokálně... je to jako u te banky nebo kreditní karty..
17.9.2017 11:55:53   213.226.209.xxx 20
kradou se ucty/data/cisla karet atd. rikam pro apple jako celek vsech zamestnancu akcionaru atd . to smysl nema ale pro jednotlivce ci male skupinky to smyl mit muze a pritom mohou byt soucasti applu takze to pro nej to nesmysl neni
17.9.2017 17:32:23   88.103.85.xxx 03
Jestli si sledoval kauzu kolem toho jak chteli po apple odemknout mobil, tak vís ze je to velmi netriviální - bylo by snazsí ukrats statem uchovavana data z biometrickeho pasu
17.9.2017 20:45:45   213.226.209.xxx 21
kdyz se jednotlivec(treba zamestnanec applu - klidne i trojsky kun) s know how a dostatecnymi pravy rozhodne ty data ukrast tak je proste ukradne...

jestli jsi sledoval tu kauzu tak ty data davno meli = trivialni ale jen chteli precedens k tomu aby to Apple musel delat automaticky a nemeli s tim zadnou praci navic ... btw dneska jsou mozne backdoory na HW/FW urovni takze je uplne jedno co ma kdo za OS
17.9.2017 21:01:17   88.103.85.xxx 01
Museli by napsat aktualizaci kterou by to nakrmili, ktera by jim to umoznila - ty data jsou jen v tom mobilu - tohle neni trivialni proces - navic nevim zda by to vubec bylo mozne...
17.9.2017 21:43:43   213.226.209.xxx 10
nic neni nemozne proc zrovna aktualizaci pres oficialni distribucni kanal kterou by musel navic uzivatel nejspis i odsouhlasit ocividne jsou i jine cesty jak dostat z neceho data
17.9.2017 21:48:14   88.103.85.xxx 02
Ano ale ne u applu
16.9.2017 17:55:32   88.101.152.xxx 22
Nemluvíme o kdejaké vládě, mluvíme o americké vládě. A není nutno doufám vyjmenovávat jejich skandály.

Chci konstruktivní diskusi.

Dobře dejme tomu, že Apple bude mít naše biometrická data, což ale de facto nemá, resp. ne tak docela (iPhone je tvoje vlastnictví, tvoje odpovědnost), všechny údaje jsou uložené v secure enclavě lokálně na každém zařízení (Face/Touch ID). K čemu je může použít? Co tím získá?
16.9.2017 17:58:19   88.101.152.xxx 10
Když člověk letí do států, snímají ti otisky prstů hned na příletech, když předkládáš visum.

Takže nikdy nepoletíš do Ameriky? Protože by americká vláda měla tvoje biometrická data? A ty se cítíš být dotčen na svých právech LZPS etc.
16.9.2017 18:38:06   213.226.209.xxx 50
kdo chce cestovat stejne musi mit pas s biometrickymi udaji a to ani nemusi do USA takze to je prast jako uhod ...

ale preci jen nekoho sledovat s vysokou presnosti na zaklade toho jaky ma oblicej je snazsi nez podle papilar stacila by drobna zmena rezimu v EU nebo USA a kazdy i slusny clovek by pochopil jake je to peklo ...zajimave je ze i velmi nevykonne reseni s minimalni spotrebou od applu funguje bleskurychle ...nasadit na tu samou cinnost super vykonne reseni tak by slo nostop sledovat kazdy nas krok v podstate s minimalnimi naklady na provoz ...
15.9.2017 21:06:33   213.226.209.xxx 22
uz ted je ale jeho pseudo neural engine zastaraly a 3x slabsi nez s cim prijde konkurence behem par tydnu za prijemnejsi cenu + vykon bude univerzalne pouzitelny dle uvazeni uzivatele ci vyvojare >>> coz zatim u applu nevypada moc slavne protoze to aktualne konci na FACE ID, ANIMOJI, AR pocitam ze i vyvojari casem prijdou s APP na podobne bazi a vzhledem k uzavrenosti platformy neocekavam jako obvykle nejaky posun k univerzalnosti
15.9.2017 22:13:46   88.103.85.xxx 39
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
15.9.2017 23:05:16   185.38.14.xxx 31
Ty děláš čest všemu, k čemu se hlásíš, pro své okolí jsi jistě významným a vítaným zpestřením jejich životů. Člověka by nenapdalo, že s každým slovem může vynajít nový způsob jak ze světa zprovodit bližního.
16.9.2017 07:10:21   88.103.85.xxx 24
Díky pobavilo - tohle si dam do CV
16.9.2017 07:59:07   213.226.209.xxx 11
nj nekdo to vymyslet musel ze to apple obslehnul to mi nevadi...
ale ze s tim opisovanim prijde kolikrat i s mnohaletym zpozdenim a uctuje si takovou sumu mi pripada prapodivne kdyz jiny subjekt ktery to taky obslehnul nabidne mnohem vykonnejsi a univerzalnejsi reseni(napr. ten Neuralni akcelerator) za nizsi sumu
...ty ceny mi taky nevadi chci koupim nechci nekoupim za tu cenu ..horsi jsou ty fanatici co to obhajuji formou apple je "nejlepsi" a nad nej neni ....
jako uzivatel apple produktu ktery ma moznost praktickeho srovnani proste tvrdim ze je to blbost ano je sice dobry v necem hodne v necem je i spatny ale svaty gral vsech smart telefonu to neni
16.9.2017 08:27:53   88.103.85.xxx 14
Kterej mobil krom applu ma neuralni akcelerator?
16.9.2017 16:49:33   213.226.209.xxx 00
"nabidne" cas budouci za par tydnu tu mame mobil s 3x vykonnejsim a opravdu univerzalnim neuralnim akceleratorem narozdil od toho pseudo akceleratoru od applu ktery je opravdu funkcne i vykonostne omezeny ...sam apple ho ani jako neuralni akcelerator oficialne neoznacuje..coz vypovida za vse ....ze je postaven presne na miru urcitym funkcim a nese znaky neuralniho akceleratoru je vec druha ..
16.9.2017 20:31:43   88.103.85.xxx 05
No jasne neco skopirovat je snazsi nez neco vyvinout - urcite mas doma plnou skrinku tricek lodidas nemam pravdu?
16.9.2017 21:29:49   213.226.209.xxx 50
ani se applu nedivim ze jen kopiruje a sazi na jistotu tzv. u konkurence to uz nekolik let funguje zakaznik je s tim spokojen tak to implementujeme taky ale prisel tak v tomhle smeru o pozici leadra ale dokud prachy od iOvci potecou taky bych nemenil obchodni strategii

nesud ostatni dle sebe opravdu nemam ani jedno "fake" tricko ani zadnou umelotinu (teda mimo sportovniho vybaveni kde to jinak ani nejde kdyz si chce clovek zachovat nejaky komfort...)
17.9.2017 07:04:30   88.103.85.xxx 02
No a u elektroniky je to podobne jako u tech tricek... Apple urcite ne vse udelal jako první ale vetsinou jako první kdo to mel uhlazené do pouzitelné podoby (tady platí pravidlo 20/80 - 20% vysledku zabere 80% vývoje - a prave tohle apple vetsinou prinese...)
17.9.2017 07:55:29   213.226.209.xxx 21
chapu ostani firmy vyvijeji 80% a Apple slizne tu smetanu 20% protoze ma perfektne zmaknuty marketing i reklamu a na nektere jedince to pusobi jak magnet

nebyl ani prvni ani nejlepsi rekneme ze urcitemu spektru uzivatelu proste pristup applu vyhovuje ( ale vetsine jde jen o to vlastnit produkt s jejich logem nezavisle na tom co potrebuji/vyuziji)
17.9.2017 08:15:26   88.103.85.xxx 22
Nebyl první, nebyl nejlepsí, byl první pouzitelný... Jako s autem, ford model t nebyl první auto ani nejlepsí auto... stejne tak tenhle neuralní akcelerátor - mozná není první nebo nejlepsí ale první normalnímu cloveku dostupný v pouzitelnem balicku v mobilu.
17.9.2017 08:37:11   213.226.209.xxx 21
boha davat ford T do roviny s produktem je vyrazne drazsi jak konkurence to uz nemuze byt mysleno ani vazne ale uz chapu ford dokazal vymyslet system jak prodat horsi produkt levneji a jeste oskubat zamestnance a sam se napakovat ....akorat mi v tom prirovnani Ford x Apple nestimuje ta cena

..ano pro normalniho cloveka v dostupnem balicku za 30k+ to je vtip dne kdyz dostupny balicek vypada opravdu jinak vsak ja ani s iphonem za 24k nemuzu plne vyuzivat jina chytra zarizeni v domacnosti tam kde funguji bezproblemu i nejlevnejsi android/windows telefony jen proto ze "apple" a nemam ostatni produkty z jejich rady (rozumej dalsi zbytecna investice a naklady na provoz a obsluhu)
...ok jedine co je opravdu navic je to animoji tzv. must have ficurka za priplatek 20-30 tisic
17.9.2017 09:07:37   88.103.85.xxx 20
Mas pravdu ta paralela je zavádějící (odpust vcera byl burčákfest :-) Mysleno je to tak ze apple není první kdo udela face recognison do mobilu (nakej samsung to ma ale otevres to vytisklou fotkou ) Neni ani nejlepsí (uz jsou daleko pokrocilejsí zarízení ktere se pouzivaji pro pristup do zabezpecených zon) ale je první kdo prijatelné zabezpecení a prenosnost spojil a za prijatelnou cenu nabydl zakazníkum (model t také nebyl první auto a auta co si v te dobe lide dooma zbastlili, byla casto lepsí a také nebyl levný ale dostupný)
17.9.2017 10:16:49   213.226.209.xxx 00
mas trochu zastarale informace ted to jen tak neotevres ;)

a pri prezentaci apple face ID sam rekl pred celym salem ze to neni absolutne bezpecne (navic se mu to ani nepovedlo hned otevrit a musel si promnout ksift, dale pak doporuceni koukat primo na telefon atd. aby to fungovalo ...to uz radeji iris scanner nebo otisk prstu ktery mi prijde v tenhle moment pohodlnejsi a apple ho ale nema narozdil od jinych vyrobcu...
.....ta posledni veta je velmi humorna
"ale je první kdo prijatelné zabezpecení a prenosnost spojil a za prijatelnou cenu nabydl zakazníkum"
17.9.2017 10:55:36   88.103.85.xxx 10
No je to bezpecnejsi nez otisk prstu a ano musis koukat primo na to abys to odemk - coz je schvalne, aby to nekdo neodemkl bez tveho vedomi - a ano tve dvojce to muze odemknout - takze pokud mas dvojce pouzijes kod...
17.9.2017 11:53:05   213.226.209.xxx 00
takze apple zase sebral moznost si vybrat co komu vyhovuje vic a snizil uzivatelsky komfort
17.9.2017 17:37:20   88.103.85.xxx 00
Ano apple se rozhodl nezachovat soucastku s duplicitni funkcionalitu - ze stejneho duvodu se jiz nenabizi pocitace s disketovkou :-) navic je to chytre rozhodnutí protoze u mobilu se kazdy milimetr pocítá
17.9.2017 21:04:22   213.226.209.xxx 00
to je lez
disketova mechanika ma nastupce s vyssi spolehlivosti kapacitou i rychlosti ...pri zachovani rozumne ceny

odebral jack - neexistuje kvalitativne stejne funkcni reseni jak ze strany BT tak ze strany periferii natoz zarizeni ktere se kvalitou blizi "kabelovemu" reseni jsou extremne drahe (atd. atd.)

odebral moznost odemknou telefon jinak nez zadanim pinu ci face ID = musim zvedat telefon pred oblicej nejlepe upraveny ci promnuty aby to vubec fungovalo nebo zadavat pin = odebral mi pohodlnejsi i rychlejsi moznost odemknuti zarizeni ...

takze o zadnou duplicitu se nejedna jde jednoznacne o zhorseni stavu ale je od Applu zase hezke ze pomalu pridava funkce ktere tu jsou uz minimalne pet let ;)
17.9.2017 21:46:51   88.103.85.xxx 01
Nastupce otisku je lepsí
- spolehlivejsí a rychlejsí (koukni na videa)
- bezdrat je lepsi nez kabel a k pouziti s mobilem vhodnejsí (pokud kvalita utrpela tak na takove urovni ktera nikomu nevadí, navíc poslouchat z mobilu budes stejne v hlucnem prostredí)

Kdybys vzal nekoho kdo nikdy nevidel mobil a sluchatka vybral by si bezdrat a face id
16.9.2017 08:34:59   88.103.85.xxx 24
Jinak tohle neni mysleno apple je nejlepsi a nikdy jinak, jen poukazuji na to že tvrdit o firme co zrovna predstavila 1. Neuralni akcelerator v mobilu, že je neinovativní je... zaujaté
16.9.2017 09:25:24   79.124.59.xxx 11
První neurální akcelerátor je "rádoby sebereflexe" CENZURA v načančané krabici, neinovativí... zoufalé
16.9.2017 09:29:10   185.38.14.xxx 03
Tuhle jsem slyšel dobrý vtip - smrdíš
16.9.2017 10:28:45   88.103.85.xxx 53
Mrzi me ze lide kolem tebe rikají takové "vtipy" urcite ubyde vtipálků kdyz se budes casteji sprchovat...
15.9.2017 19:47:33   94.112.172.xxx 93
Sám shrnu svoje "myšlenky" během čtení článku.
První věc mě netankuje, vynechám. Kult čeho?
Hodinky-Smartwatch jsou super kategorie, která dokáže být velmi užitečná. Co není ale užitečné jsou Apple Watch s jednodenní výdrží baterie. K čemu ty hodinky mají monitoring spánku je pro mě dodnes zázhada. Vždyť stejně do rána kleknou ... nebo ráno šup šup na nabíječku a snad se to do odchodu do práce stihne nabít zase na celý den.
Geniusální koncept.

Apple TV je jako samotné zařízení k ničemu - ať již díky existenci smart TV nebo faktem, že i Atomy dnes už utáhnou 4K. I tak proč ne, třeba to donutí nVidii vydat nový Shield.

Ale z hlediska distribuce 4K obsahu, SUPER! Víc 4K obsahu, víc ...

K iPhonu 6ssss nemám moc co dodat. Od roku 2014 se prakticky nic nezměnilo.

FaceID je jen implementace technologie od Intelu. Taky z roku 2014 ... zajímavé.
I Xka jsem asi nejvíc zvědavý na ovládání, protože zmizení HomeButtonu a touchID je imho velká chyba.
Face ID vypadá nepohodlně a nespolehlivě.

Kapesní AR ... Nintendo, Tango ... v zapomnění.

Je to taková bída. Sám si říkám, že jsem si měl iPhone a Mac koupit v dobách, kdy neměly moc konkurence. V dnešní době to už fakt není zrovna rozumná investice.
Zlatá doba Macbook Pro 17, late 2011.
15.9.2017 20:18:13   213.226.209.xxx 04
Apple TV potrebujes napr. kvuli ostatnim zarizenim z rodiny Apple produktu

ostatni zarizeni na jinych platformach dokazou fungovat s TV primo takze zadnou "krabicku" navic nepotrebujes ....

u iphonu X chvalim ze uz zmizelo hlasite tlacitko ktere pusobilo na predeslych generacich velmi rusive
15.9.2017 20:35:16   94.112.172.xxx 30
Hlasité tlačítko? Vždyť nemá už ani spínač, který by mohl vydávat nějaký hlasitý zvuk.
15.9.2017 20:59:50   213.226.209.xxx 00
nejdriv precist pak reagovat

no vsak proto ho chvalim je to slusny telefon ale za neadekvatni cenu a zatracuji predesle generace nechutne cvakali pri mackani "home" button i levne WP/Android telefony toho byli usetreni
15.9.2017 21:58:48   94.112.172.xxx 00
Já měl na mysli iPhone 7 a 8 řadu, která má tlačítko, ale necvakací.
15.9.2017 22:10:14   213.226.209.xxx 12
to je mi jasne jen jsem tim chtel poukazat ze je apple jako vzdy mnoho let pozadu v absolutne zakladnich vecech a to navic za nekrestansky priplatek
15.9.2017 21:09:26   78.45.254.xxx 13
Apple je pro socky, vy namyšlené jablečné kun**.
Tady si můžete koupit ty správné "superultramegacoolgoldplatindiamondtrooper" telefony pro alfasamce.
https://www.goldvish.com/shop-online
15.9.2017 21:11:21   78.45.254.xxx 22
Když to není alespoň za půl mega, tak vám to nesmí přes práh.
15.9.2017 21:15:22   78.45.254.xxx 32
Čím více diamondgoldplatinasupermegacalfalligator tím více Adidas.
15.9.2017 21:29:05   85.237.234.xxx 75
Ale to nieje "problem" iba applu.Toto je tu uz niekolko rokov, tento trend.Staci sa pozriet na aktualnu startupovu kulturu.90% veci su imidzove voloviny za ktorymi stoja bud zname mena alebo nejaky invsetori do toho naliali strasne prachy takze chcu pri exite minimalne dostat na spet to co do toho dali.A samotny startupisti alurat kecaju a chodia po konferenciach.Dnes je napriklad kopec kecalov o AI ale nejake pokrokove parkticke aplikacie neukazu.To co dnes frci je image a buzzword.Tvrda makacka a pragmaticke cisla nikoho neohuria a dnes uz ani bohuzial nezaujimaju.Nikoho nezaujima aka je zivotnost akumulatorov v Tesle, ako moc im vadi zima atd.Kazdy je hotovy z 19" multi ovladacej obrazovky a diskutabilneho autopilota.
15.9.2017 21:40:09   216.218.222.xxx 65
K těm elektromobilům - není to třeba proto, že lidem v hustě zalidněných oblastech (velkoměstech) prostě začal vadit hluk a spaliny? Žiješ někde u hlavní cesty? Já ano, přiznávám jsem zaujatý zastánce elektromobilů.
15.9.2017 22:01:44   185.104.120.xxx 42
Globální a racionální trendy a návazné argumenty jsou:
- migrace do velkých sídlišť, kde se koncentruje více jak polovina z celkového množství obyvatel
-ústup od fosilních paliv k čisté energii (obnovitelná, jaderná) tzn. zájem na rozvoji energetiky (skladování energie včetně)

Co se ti na tom nelíbí?
16.9.2017 01:28:37   85.248.227.xxx 22
Možná se pletu a příliš jsem to zobecnil - na úroveň elektromobility celkově, kdyžtak mě oprav, pokud se pletu.

Ale jinak naprosto nechápu, jak může někdo z jakéhosi principu vystupovat proti elektromobilitě (když jde o zatím promile objemu) přitom kývat na závislost na dovozu ropy (ekv. plynu, uhlí), když může být energeticky nezávislejší, s diverzifikovanějšími zdroji. Nehledě na ticho a čistší vzduch.
16.9.2017 03:36:02   41.206.188.xxx 23
A kdybys to chtěl k věci, tak se zamysli co všechno se do deseti let (i vlivem povětrnostních podmínek) může roze5rat v palivové a mechanické soustavě klasického auta.
16.9.2017 04:57:24   93.185.4.xxx 62
Sice to vypadá (4 příspěvky na sebe sama), že asi reakce není potřeba , nicméně - Nemo přece nepsal, že je proti elektromobilům, ale že při předvádění dnes nikoho nezajímá, jaká jsou technické parametry, včetně opravdu základních, ale pozornost je soustředěna jinde - v tomto případě na displej a autopilota. Obojí sice pěkné, ale "nice to have" - protože to, pro co se auto primárně pořizuje je přeprava z bodu a do bodu b.
A mé výhrady proti elektromobilům - směr je to pěkný, ale nikdo moc nahlas nechce říkat jak to bude s bateriemi - např. máme dost surovin na to, abychom jich vyrobili tolik, co nádrží aut? Nezměníme jen jednu závislost na ropě na závislost na Lithiu?
16.9.2017 07:58:17   213.61.149.xxx 09
Nepochopils pointu (nepřekvapils), šlo mi o to vypíchnout, že nepokryté nadšení z elektromobilů souvisí s dlouhodobě neudržitelným stavem u spalovacích aut, návazného průmyslu.

Je komické jak se pořád opíráte do jediné slabiny pohonného ústrojí elektromobilů, do baterie (navíc lion - nejméně závadná technologie), přitom opomíjíte celý průmysl vystavěný na věčně roze5raném spalovacím ústrojí a provozních kapalinách obecně.
16.9.2017 08:10:09   78.109.23.xxx 04
Krom toho nikde nepíšu, že toužím po čistě elektromobilní budoucnosti - spalovací motor má a bude mít své místo v hybridních pohonech (pro "přespolní"). Jen, že mě děsí iracionální militantnost spalovací většiny vůči promili lidí, kteří se rozhodli projevit násobně větší pravicový pragmatismus, než jiní, kteří ho mají jen plnou hubu.
16.9.2017 08:50:05   88.103.85.xxx 30
Iracionální militantnost spalovací většiny aspon vis jak se citim kdyz diskutuji antiaplysty
16.9.2017 09:08:33   79.124.59.xxx 10
No a ty bys mohl jít podobnou cestou a ušetřit si tu bolest, co říkáš?
16.9.2017 09:37:17   88.103.85.xxx 00
A prijít o všechnu srandu? Nikdy!
16.9.2017 10:41:40   93.185.4.xxx 70
Ono, z hlediska počtu příspěvků a závislosti na komentování i sebe sama budeš klasický troll.
Ale ten výrok mě skutečně pobavil - pokud dlouho vadí jediná slabina, která sice není vyřešena, pak bude ošklivé na ni upozorňovat a budeme ji brát jako vyřešenou.
Je to jako např. říct, že Apple Watch je skvělý produkt a považovat každého upozorňujícího na výdrž baterky za hrozného hnidopicha.
Takže máme těch surovin na baterie dost nebo nemáme?
16.9.2017 07:17:12   88.103.85.xxx 14
Jj presne tak elektromotory jsou nepomerne mechanicky jednoduší takze snad jednoho dne i levnější... Jinak dulezitej faktor je i to ze nakupem ropy často posíláme peníze do zemí kam bychom uplně nechtěli...
16.9.2017 10:46:27   93.185.4.xxx 60
S tou mechanikou se nedá než souhlasit, stejně tak jsuo třeba lépe regulovatelné
a lokálně nepůsobí tolik smogu.
Ale znovu se chytnu toho jediného slabého místa - je technologie na takové úrovni, že máme dost materiálu na baterky?
A asi je to třeba explicitně vyjadřovat, ale nemám nic proti elektromobilům, jen mi vadí jejich adorizace a příslib 100% nasazení v okamžiku, kdy není dořešena základní otázka uložení energie.
16.9.2017 11:03:23   88.103.85.xxx 12
Je to validní otázka ale spoléham na to ze jakmile se v minulosti objevil problém a lidé za jeho vyřešením začuli peníze tak ho vetsinou nejak uspokojivě vyřešili,umenšili nebo obešli... doufam že tenhle princip bude fungovat nadále...
19.9.2017 12:08:00   83.208.46.xxx 10
Vzhledem k platným fyzikálním zákonům to bude velmi obtížné, ne-li dokonce nemožné. A na zázraky prosím nevěřte, za posledních 100 let se toho v tomto oboru zase tak mnoho nezměnilo, i když z nadšených výkřiků ultrazelených jedinců by člověk mohl omylem dospět k mylným závěrům.
19.9.2017 15:02:54   88.103.85.xxx 01
Jj to ale lide tvrdili o letani kuli gravitaci taky...
16.9.2017 16:56:25   213.226.209.xxx 00
no kdyz se podivam do ceho ty spolecnosti ktere ted vydelavaji na rope investuji tak je uplne jedno v cem se bude jezdit ty penize jim potecou porad ..navic plastu, leku atd atd atd se taky nezbavime ze dne na den
bezne paliva - neunosny stav
elektromobil - taktez neunosny stav se soucasnou technologii
oboji neuveritelna ekologicka zatez ...u elektromobilu je znacna vyhoda ze se vetsina ekologicke zateze presune do mista kde se dany produkt vyrabi ...
16.9.2017 09:37:51   109.69.214.xxx 310
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
16.9.2017 10:12:38   88.103.85.xxx 11
Tady je to aspon zadarmo Ale pak napise uplne to samy do levelu a lidi si ho koupej za prachy... Ale zivit se jako novinar asi neni snadný... (zvlast jestli mu pocitac za sto papírů vydrzí tri roky jak nekde zminoval...)
16.9.2017 11:02:13   109.69.214.xxx 37
Neříkám, že ve všem nemá pravdu, ale už je to prostě nuda. Apple je lifestyle, ale pořád jsou to sakra funkční a uživatelský nejpřívětivější zařízení na trhu.
16.9.2017 11:17:39   88.103.85.xxx 51
Je zajímavé pozorovat Rybkuv nazor na apple watch predtím a potom co si je porídil :-) Prosel sem si podobnym vývojem... souhlasím ze uzivatelska prívetivost je znacná, na druhou stranu chapu ze ne kazdý je ochoten nebo schopen si ji dovolit... obe muze být nejlepsí volba v zavislosti na okolnostech...
16.9.2017 10:36:17   178.40.32.xxx 21
Priznam sa, ze dnes som sa dokazal prepracovat len po druhu kapitolu.

Kapitola o Watch sa nedala citat. Nechapem ako pred tym bez nich dokazal Rybka prezit mimo bytu. Dufam, ze si uz zakupil najnovsi model aby mal tam vonku vecsiu sancu na prezitie.
16.9.2017 11:26:33   109.81.210.xxx 121
Včera v noci mi došla jedna věc.
Chtěl by to takto Steve Jobs ?
Steve Jobs byl vizionář - ale současně autokrat prosazující svou vizi.
Za Jobse platilo - u iPhonu i MacBooků - jeden produkt -lišící se maximálně velikostí paměti a barvou, respektive uhlopříčkou a dedikovanou kartou. Ale jeden produkt v jedné produktové řadě byl stejný.

Nyní je to přesně naopak.
Jeden produkt v produktové řadě není stejný.

Za Jobse byla jedna velikost iPhonu.
Nyní máme tři.
Za Jobse by neexistovalo aby Apple dělal SE, iPhone 8, iPhone 8+ a iPhone X.
Jeden iPhone umí rozpoznávat obličej, další tři v nabídce ne... (SE a 8/8+)
Za jobse jste si mohli vybrat 16 nebo 32GB a barvu. Nic víc.
Hodinky - jedny telefonují - druhé netelefonují.
MacBook Pro "13 - jeden má dotykový pruh pod displejem, druhý nemá...
Jobs přišel řekl - takhle to bude - a tak to bylo. On chtěl nabídnout uživateli dokonalý a vybroušený produkt, který v něm vzbudí touhu a hlavně - nevnese mu do hlavy zmatek ani volbou konfigurace ani užíváním. Byly tu vždy jen dvě proměnné. Pokud by Steve Jobs žil tipuji (a nemyslím že bych se mýlil) že by byl představen jen iPhone X. Žádná zbytečná osmička, navíc ve dvou velikostech. Jobs by prosadil že bude jen Xko a věděl by proč to dělá.

Za Steva to fungovalo následovně - představíme iPhone (jeden) ve dvou velikostech paměti. Kdo chce levnější mobil, má možnost koupit si nyní už výběhový typ za sníženou cenu. Hotovo, dvacet jednoduché jako facka. Proto iPhone znamenalo JEDEN iPhone, jeden model pro všechny. (Pro jistotu sem se podíval kdy vyšel neúspěšný plastový 5C - v roce 2013, dva roky po smrti Steva Jobse.)
To byl ten kult, to byla ta geniálnost, to vizionářství.
To na co přistoupil Apple později je běžné chování firmy (rozšiřování nabídky výrobků) - ale není to Jobsovský přístup-jeden iPhone pro všechny.
16.9.2017 12:02:24   88.103.85.xxx 21
Vicemene souhlasím, ze se to rozmelnuje, ale i tablet byl ve verzi se simkou a bez... na druhou stranu bych zas nebyl zbitecne skeptický...
17.9.2017 17:08:05   84.42.246.xxx 21
Za Jobse neměl ještě Apple tak velkou hodnotu jako dnes i když už byl skoro nejbohatší firmou. Stále však nebyli daleko od doby kdy jim hrozil krach a z toho důvodu bylo portfolio společnosti značně zúženo a ještě dlouho poté panovala ve společnosti obava z utrácení vydělaných peněz. Ta doba je dávno pryč a toto drobné rozšíření si mohli dovolit už dávno. Ani tak příliš nehýří. Byl by nesmysl dělat jediný telefon. Proberte se proboha je jiná doba.
17.9.2017 17:38:41   213.226.209.xxx 22
ano je jina doba >> doba konzumu plytvani a zbytecne roztristenosti coz nekomu prijde fajn ale uz jen kvuli te ekologii a plytvani lidskymi zdroji/zivoty by se nad tim meli nekteri zamyslet co je v soucasnosti asi spatne
17.9.2017 20:05:31   88.103.85.xxx 11
Mluvis jak starej dědek :-) myslis ze to bylo v minulosti lepsí? Byla studená valka, druha svetová válka, rasizmus chudoba nemoci... podle vsech merenych statistik se mame nejlip co sme se kdy meli... a bude líp!
17.9.2017 20:52:28   213.226.209.xxx 23
stary dedek by nevidel co je spatne + nesnasel by jakoukoliv zmenu at k horsimu nebo lepsimu a vyhoval by mu soucasny stav veci ...

mame se lip nez driv = prirozeny vyvoj az na to ze porad vetsina populace zije v extremni nouzi a zbytek na jejich ukor profituje (to se pak delaji hezke grafy ale absolutne odtrzene od reality ) a pritom se denne plytva vsemi zdroji ...ale to by clovek musel videt dal nez na spicku sveho nosu a nemyslet jen na svuj osobni prospech za kazdou cenu ...
17.9.2017 21:08:25   88.103.85.xxx 01
Dulezite je ze se to znacne zlepsuje http://http:// https://www.reddit.com/r/Libertarian/comments/6xhbf7/late_stage_capitalism/
17.9.2017 21:24:10   88.103.85.xxx 01
http://68.media.tumblr.com/4f049e980d9ad2a6af942f7b5025949d/tumblr_inline_opa13g6Ndg1rpp551_1280.gif
17.9.2017 21:37:24   213.226.209.xxx 22
a dalsi jedinec ktery si neumi dat 5+5 dohromady a hodnoti kvalitu zivota na zaklade "obrazku" ktere maji nulovou vypovidajici hodnotu dokud si je nedame dokupy s ostanimi fakty ....ale jen stary dedek je spokojeny stavem ktery by mohl byt lepsi ;)
ale je pravdou ze mala cast populace se ma extremne dobre v porovnani s minulosti ...ale za jakou cenu ....kolik plytvani nejen lidskymi zdroji to stalo ..
17.9.2017 21:52:25   88.103.85.xxx 00
V cem presne se ten obrazek myli? Pokud se nemýlí tak znacná cást populace se má výrazne líp... z hranice chudoby se v posledni dobe podarilo dostat obrovske mnozstvi lidí... i s lidmi se plýtva daleko min nez za cccp
17.9.2017 21:32:24   88.103.85.xxx 10
Navíc castý omyl je ze kdys lide bohatnou, je to na ukor jinych - napriklad kdyz vemes kusy dreva a udelas z nich lod mají vetsí hodnotu nez mely predtím - ty jsi bohatsí ale nikdo nezchudl...
18.9.2017 09:40:10   213.226.209.xxx 11
je tezke to vysvetlit cloveku ktery se drzi jen "grafu" a kvalitu zivota hodnoti jen na urovni uspokojovani materialnich potreb u zlomku populace
(btw nebyt asiatu tak ten posun je spis k horsimu ;) )
18.9.2017 11:25:37   78.108.103.xxx 01
Svetova chudoba ti prijde jako spatne meritko?Podle ceho to chces hodnotit? Podle vypraveni sousedky?
18.9.2017 11:51:39   213.226.209.xxx 11
- tak nejdriv si zjisti jak se ta svetova chudoba meri
- nelze se orientovat jen dle jednoho ukazatele ano pro jedince kterym vyhovuje extremni zjednodusovani a popirani ostatnich faktu je to idealni zpusob ;)
- a ano i podle vypraveni sousedky se da hodnotit ...
18.9.2017 12:03:34   78.108.103.xxx 00
nerikam ze se to neda hodnotit z vypraveni sousedky ale stejne se da budoucnost vestit z kavove sedliny - obe metody mi prijdou podobne presne - ale zpet k tematu - z jakych zdroju a proc cerpas ty a co a proc z nich vyvozujes?
17.9.2017 21:36:49   88.103.85.xxx 00
Co se tyce dedka - dedek ma pocit ze "bylo líp" je to zajimavy bias https://en.m.wikipedia.org/wiki/Declinism
17.9.2017 17:40:06   88.103.85.xxx 00
Proc si myslís ze by byl nesmysl delat jeden mobil?
16.9.2017 18:42:52   213.226.233.xxx 23
Paměť vás šálí, první mobilní procesor s podporou neuronových sítí je Kirin 970. Ostatně bude ještě letos jich plno u všech značek, Google tuto technologii představil na Google I/O už 19.5 s tak se s tím počítá u všech nových telefonů.

Jako uznávám že je dokonce výhodné pro spoustu lidí kupovat iphony, zatímco iphone má sw podporu 5 let a tak telefon vydrží majiteli či někde v rodině klidně těch 5 let já měním android telefony po 1-2 letech, takže bych s iphonem ušetřil.

Ale X je opravdu hrůza. V bílé co jsem viděl videa to vypadá opravdu ošklivě, museli sáhnout k děsivým sw hackům aby ten displej využili, fakt jsem rád že se už neživím děláním webů protože optimalizovat web pro iphone X... Vývojáři aplikací fakt musí být celí natěšení na pokus využít tu trochu plochy. Přitom toto je Apple se svým ohromným rozpočtem a jediná "inovace" je oříznutí displeje který si objednal u samsungu. Moje LG G6 má oříznuté rohy IPS displeje, čistě kvůli vyšší odolnosti při pádu na hranu, takže toto zase apple nepřinesl jako první. Třeba Xiaomi opravdu inovuje a nebojí se použít jiný typ snímače přiblížení, jiný typ mikrofonu. Apple pouze obchází hw nedostatky softwarem. A chci vidět jak hw nedostatek čtečky otisku prstu vyřeší scannování obličeje v muslímských zemích kde se nosí burka.

Jsou to prostě marketingoví mágové, vyrobí telefon za 35000 Kč který hnusně vypadá a jen se snaží dohnat konkurenci, ale bude se to stejně skvěle prodávat protože při prezentaci ukázali dostatek fotek Jobse...
16.9.2017 18:54:28   83.208.208.xxx 32
Leč stále věrný Applu, tak pro mě jako takový umřel v roce 2005, tedy přechodem platformy k intelu. Od tohoto bodu veškerý design i funkčnost šlo stranou. Kde jsou doby G3 a G4 strojů v té době (iMac, Powermac)? Lampička nebo Cube? Powerbook či iBook G3 nebo powerbook Titanium... Poslední krásný a unifikovaný kousek hodný Applu je MacPro (1.1—5.1) a iPhone3 GS. Jinak mrtvo. To samé platí pro OS. Jaký to byl průlom MacOS X 1.2—10.6. A dnes? V Applu prostě něco umřelo dříve než Steve Jobs
A nové zařízení od Apple pro mě více a více postrádající pravého ducha fy Apple. Pubelescenti to nepochopí, protože žijí již v té WOW iX době, ale pamětníci určite chápou o čem píšu.
16.9.2017 18:58:59   83.208.208.xxx 11
a úplně jsem zapomněl na Magic Mouse jejíž vývo je od roku 1998, ale dotáhla se do konce až teprve nedávno (2009.)
16.9.2017 22:27:01   94.112.172.xxx 10
Dotáhla? No snad ne. Když se podívám na styl napájení Magic Mouse, tak nevím jestli se smát nebo brečet.
O ergonomii, kvalitě senzorů a spínačů raději ani nemluvě ... používal jsem ji den a od té doby se válí v šuplíku.
17.9.2017 07:12:09   88.103.85.xxx 00
Já mám bezdrátovou g602 - bez nabíjení vydrzí 3 (!!!) mesíce kazdodenni prace - nedovedu si predstavit ze bych se vratil k cemukoli co ma vydrz baterky v hodinách... to je podle mne hlavní problem macbookù - bez prevadece si ani nezapojíte myš
17.9.2017 07:57:34   213.226.209.xxx 00
zajimave ostatni apple produkty maji vydrz v hodinach ale ok dejme tomu ze se bavime o periferiich jako je mys klavesnice apod.
17.9.2017 08:00:13   88.103.85.xxx 00
Jj myslím myš
17.9.2017 15:40:38   78.45.107.xxx 27
Hlupaci at si to koupi at maji pocit ze jsou neco vic.

Ja bych za telefon vic nez 2000 nedal, vsechno z alibaby, vse funguje, funkcnost stejna jako nejakej ajfon.

kdyz me telefon prestane bavit, tak si proste za dva litry koupim novej a je to (zadnej se zatim nerozbil, tak jich tu uz par mam v supliku).
17.9.2017 17:00:18   84.42.246.xxx 213
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
17.9.2017 17:35:42   213.226.209.xxx 21
a) jaky smysl ma tvuj komentar
b)jsi zarny priklad svych vlastnich zaveru
"To se bohužel děje dnes a denně i v běžných zprávách a lidé poté jednají na základě neucelených a hloupých informaci .."

osobne jsem ten clanek vubec necetl a troufam si tvrdit ze takovych nas tu bude vic a troufam si taky tvrdit ze me rozumove schopnosti jsou na takove urovni ze nejakeho Rybku k utvoreni vlastniho nazoru nepotrebuji
17.9.2017 17:45:24   88.103.85.xxx 30
Rozumove schopnosti jsou ti k nicemu kdyz neznas fakta.
17.9.2017 20:56:02   213.226.209.xxx 02
fakta ale nemusim cerpat od Rybky byl by to i nesmysl protoze jim prezentovane informace nemusi byt spravne
17.9.2017 21:54:51   88.103.85.xxx 20
To muzes rict o jakychkoli informacích... Mas nejaký lepsí zpusob ziskavani informací? Rád si ho poslechnu
17.9.2017 23:00:29   213.226.209.xxx 00
napr. osobni zkusenost nemusim jen slepe ibeekat a kyvat na vse hlavou ;)
18.9.2017 02:54:30   88.103.85.xxx 10
Osobní zkusenost s iphone X nema nikdo
18.9.2017 09:28:59   213.226.209.xxx 03
- to je u tebe bezne ze porad lzes ? tak co teda drzel na te predvadecce v ruce ;) pry nikdo ...podle tebe to jen navrhli vyrobili a prvni kdo to bude drzet v ruce je zakaznik za nekolik mesicu ...

- ano mam osobni zkusenost nepotrebuji intepretaci od pana Rybky ..vyjadruji se pouze ke znamym faktum ktere zverejnil Apple a k predeslym generacim se kterymi mam taktez osobni zkusenost
18.9.2017 11:28:46   78.108.103.xxx 10
Promin spolehal sem na to ze z kontextu pochopis ze tim myslim nikdo z nas... ufff
18.9.2017 11:45:55   213.226.209.xxx 01
- neboj ja to pochopil jen "rypu" protoze s nepochopenim tu ma problem nekdo jiny ;) trochu logickeho uvazovani a takove vyplody ohledne produktu ktery prijde na trh az za par mesicu by jsi nevypustil
- ani tim si nemuzes byt tak jisty co kdyz jsou tu taci kteri dostali telefon na testovani ;)
18.9.2017 12:11:13   78.108.103.xxx 00
Nemuzes si bejt jist nicim ale rekneme ze to ze tu nikdo nemel X k testovani je opddstatnena domnenka...

co se tyce logickeho uvazovani a nepochopeni - to je samozrejme oboustrane, proto o tom diskutujeme...
17.9.2017 17:46:51   88.103.85.xxx 00
To zni zajimave Jake okolnosti mas na mysli? Podělíš se s námi?
17.9.2017 19:47:58   109.105.39.xxx 51
A zase ten komentář, jehož autor tvrdí, jak je někdo jiný mimo, zatímco on je v obraze, ale sám se bojí napsat, co konkrétně je mimo a proč, protože má obavy, že by někdo jiný mohl i jeho moudra napadnout a napsat, že mimo je i on (anebo jen on).

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

90 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 41Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.