Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava A teď vážně: Proč ženy nezajímá kariéra v IT?
A teď vážně: Proč ženy nezajímá kariéra v IT?
autor: Michal Rybka , publikováno 8.9.2017
A teď vážně: Proč ženy nezajímá kariéra v IT?

Nedávno jsem se zastal v úvaze Jamese Damorea, který byl vyhozen z Google za projevení vlastního názoru. Dnes se nechci zabývat celou problematikou, kterou ve svém dokumentu pokryl, ale rád bych se soustředil na jeden bod: Proč je práce v IT pro ženy tak málo atraktivní? Je něco, co děláme špatně – anebo je v té práci něco, co většinu žen odpuzuje?


Co když se na celou tu věc kolem žen v IT díváme špatně?

Co když je to tak, že je baví výzvy, ale ne mechanická práce?

Pamatujme, Ada Lovelace napsala první program jako intelektuální cvičení, hardware pro něj neexistoval a teprve nedávno se ukázalo, že by opravdu fungoval.

Pamatujme, Grace Hopper prosadila vyšší, lidem srozumitelný počítačový jazyk v době, kdy se opravdoví hardcore borci bavili strojákem a vyšší jazyk považovali za zbytečnost.

A teď vážně: Proč ženy nezajímá kariéra v IT?

By Unknown (Smithsonian Institution) - Flickr: Grace Hopper and UNIVAC, CC BY 2.0, Link

Pamatujme, Margaret Hamiltonová vytvořila realtimový operační systém v době, kdy si většina programátorů myslela, že je něco takového nepotřebné, že Apollo dovedou na Měsíc s klasickým programováním.

Možná to je tak, že potřebujeme výzvy, které nikdo jiný kromě talentovaných žen nikdo vůbec nevidí jako výzvy. Možná je to robotika, sociální umělá inteligence, něco, co prostě zatím vůbec nevidíme. Něco nemechanického. Něco tvořivého.

Možná to ale vidím úplně špatně. Možná ženy IT baví, ale něco je odrazuje, třeba ne to, jak se na ně dívají jejich mužští kolegové, ale naopak jiné ženy. Třeba problém není v mužské představě výkonového světa, ale v sociálním tlaku, který je nutí hrát hru „na modelky a na sportovce“. Možná je pro holku větší problém „stát se IT geekem“ než pro kluka.

Schválně – pokud tu máme nějaké čtenářky, napište nám, jestli vás IT baví a jestli byste v ní chtěli pracovat. A pokud ne, tak proč ne?

A i naši laskaví čtenáři se mohou zeptat svých přítelkyň, partnerek a sester. To by v tom byl čert, abychom něco smysluplného nevybádali!



Tagy: ženy  it  google  programování  programátorky  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
8.9.2017 16:02:52   46.5.160.xxx 994
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.9.2017 16:45:40   109.81.215.xxx 623
problem tveho reseni je, ze predpoklada ze nejaky "gender" problem existuje. nic takovyho ale tady neni a kdo v tomhle hleda nejake problemy tak je kosoctverecek.
8.9.2017 16:51:10   46.5.160.xxx 520
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.9.2017 16:52:45   46.5.160.xxx 413
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.9.2017 17:01:49   89.102.69.xxx 553
Jako provokace dobré, jako výsměch gendrové korektnosti zcela výstižné, ale jestli to bylo myšleno vážně, pak musím oponovat, že tohle tu už kdysi bylo a ani za komunistů se všemi kombajnérkami, soustružnicemi, učitelkami (které dokonce udělaly z mužů ve školství na základním a středním stupni ohrožený druh) a jinými výplody rovnosti to takhle nehrotili.

Dokonce bych ani neřekl, že je výše mzdy apriori horší u žen než mužů, protože znám opravdu docela dost podhodnocených chlapů ve svém (hlavě technickém) oboru. "Děvku" pro všechno si vždycky a v jakémkoliv týmu z někoho udělají a ještě mu rádi vysvětlí, že za tu "podřadnou" práci, kterou nikdo jiný dělat nechce, víc nezaslouží.

A tím se vracím zpět k článku, který má smutnou pravdu hlavně v tom, že stejně jako nefunguje čistě ženský kolektiv, nefunguje ani ten čistě mužský a je žádoucí dostat ženy, a přeneseně i muže, tam, kde se samy moc necpou, přestože by na to schopnosti, intelekt a fyzičku měly/i, ale prostě je to tam neláká.

A není potřeba řešit důvody, jestli je to sociální stigma, motivace, režim výkonu, odlišné fyzické, citové nebo intelektuální předpoklady, které sedí více jednomu či druhému pohlaví, či cokoliv jiného.

Smiřte se s tím a hlavně přestaňte pindat o rovnosti pohlaví, která nikdy neexistovala a existovat nebude. Tím jen podporujete gendrovou korektnost, která je kontraproduktivní. Místo toho podporujte jednotlivé lidi v tom, co je baví a naplňuje.
8.9.2017 17:52:07   46.5.160.xxx 32
No, tak jestli to zkouseli uz komanci a neuspeli, tak to fakt nevim jak chteji uspet vsechny ty neziskovky a nevladky, ktere si vzali za sve tento problem (dokazany zcela jiste mnozstvim studii, statistik a prikladu z praxe) vyresit.

A jestli jsem to myslel vazne? Pokud to ty neziskovky a nevladky mysli vazne, tak to co jsem napsal je jedine mozne reseni. Vsechno ostatni je jen "kecani o nicem" a ve finale vede pouze k tomu, ze lide pracujici v tech neziskovkach a nevladkach berou penize (at uz jakkoli male ci velke, cest tem, co to delaji zdarma) za nic (pripadne za velmi, ale opravdu velmi, male vysledky).
8.9.2017 18:26:29   86.49.98.xxx 263
"lide pracujici v tech neziskovkach a nevladkach berou penize za nic"

Ano, presne tak to je a mimochodem oni to vetsinou velmi dobre vedi. Brat prachy za nic je v podstate to nejlepsi co muze cloveka potkat, takze se nedivme sofistikovanym duvodum, kterymi si to dokazi obhajit.
8.9.2017 18:45:52   46.5.160.xxx 49
Jsem si jisty, ze existuji studie a dukazy, ktere jasne dokazuji, ze neziskovky a nevladky jsou pro nasi spolecnost zcela nepostradatelne (nektere zcela jiste ano, ale je jich mensina) a proto musi by dotovany ze statniho rozpoctu.
8.9.2017 21:28:09   86.49.98.xxx 113
Tak nevim ,jestli mam kliknout na plus nebo minus, radeji tedy nebudu klikat vubec.

Ano mas pravdu: Stopro existuji studie, ktere delaji neziskovky nepostradatelnymi. A dukazy se samozrejme daji vzdycky nejak vyrobit.

Takze zjevne mas pravdu, jen nevim, zda-li se nerozchazime v nazoru, zda je ze statniho rozpoctu chceme dotovat. Ja tedy v ZADNEM PRIPADE!
9.9.2017 20:52:59   88.103.85.xxx 30
Hele vezmou barak a vhodnyho bezdomovce a daj mu na 3 mesice bydlení - s 80% uspesností si najde praci a byt - takovouhle iniciativu mile rad podporim protoze mi to vlastne peníze vydelava
10.9.2017 18:47:33   178.40.137.xxx 00
"Brat prachy za nic je v podstate to nejlepsi co muze cloveka potkat"

Nie nieje to najlepsie, co ich moze postretnut. Niektory si to len myslia, ze je to najlepsie.
Osobne poznam par ludi, ktory z takych pracovnych. miest odisli.
11.9.2017 00:23:30   89.176.44.xxx 24
Čistě mužský kolektiv funguje znamenitě, viz vojsko.
11.9.2017 08:52:23   165.72.200.xxx 12
Clovece, byl jste nekdy ve vojsku? :o)
11.9.2017 11:01:07   14.203.99.xxx 50
Člověče byl jste více jak deset minut v místnosti kde je 20 a více zaměstnankyň najednou?
8.9.2017 16:45:28   192.160.102.xxx 111
"A i naši laskaví čtenáři se mohou zeptat svých přítelkyň, partnerek a sester." Já jsem tady teda za ty nejasociálnější tragédy - bez mučení, dál bych se v tom raději moc nerýpal.
8.9.2017 19:46:40   37.187.129.xxx 03
Když nechám promluvit misogynii a šovinismus, ke kterým zkušeností stále více lnu... Je to pár měsíců, co jsem na yt brněnského planetária shlédnul jednu z posledních Flegrových přednášek - on tam tak trochu reviduje Kinseyho. V článku je to i řečnicky nakousnuto - současné ženy nějakým způsobem uspokojuje nechat se ponižovat - ty emancipovanější prostě asi vymřely.
8.9.2017 17:23:29   88.100.171.xxx 61
..holky kupodivu rády "umění" v rámci IT, tzn. existuje docela dost grafiček (2D, 3D). Dost herních studií má animátorky (a scénáristky).

Třeba Blizzard má velmi schopnou senior animátorku co dělá na HOTS.

Jinak kámoška dělá betatesterku (a "opravářku v rámci možností") pro jednu ne-českou firmu s platem o kterém se mě a většině lidí může snít (5 cifer v EUR).
8.9.2017 17:24:16   88.100.171.xxx 00
Mimochodem to co dělá je víceméně dost stereotypní, nicméně je to i dost výzva (z toho co občas píše je výzva hlavně zjistit co který umělec kde zprasil ).
8.9.2017 20:10:56   151.237.229.xxx 80
Je to az smutne. Kade chodim a objavi sa tam dievca, ktore tvrdi, ze robi IT, vzdy je to dizajnerka, alebo UXacka, alebo testerka.

Este som nevidel babu, ktora by mi vasnivo rozpravala o tom ako si v Dockeri rozbehala node.js server a pod.
9.9.2017 09:32:41   85.71.231.xxx 120
S tímto souhlasím. I když existují i výjimky. U nás máme třebas holku co píše low-level ovladače pro baseband procesory v naších SoC.

Je však pravdou, že některé kolegy vytáčí tím když jim opravuje gramatiku v komentářích a některé "těžce" optimalizované algoritmy jim přepisuje aby byly vizuálně úhlednější.
10.9.2017 01:43:20   79.237.160.xxx 102
A pitomu spravu informacneho systemu povazujes za nejaku "extra pracu" v IT"? :-) U mna je "elita IT" nizkourovnove programovanie, a potom navrh hardware. :-P
8.9.2017 18:03:18   88.103.85.xxx 110
Ja se teda setkal casto s pozitivni diskriminaci zen - vsichni se mohli pretrhnout aby jim lezli...
8.9.2017 18:06:29   88.103.85.xxx 50
Coz by mohl byt i duvod proc si voli jine obory - ne proto ze sou v it diskriminovane, ale protoze v jinych oborech dosahnou svich cilu snaz?
8.9.2017 18:34:37   46.5.160.xxx 130
No fuj, at te buh vsech neziskovech a nevladek co bojuji za prava a rovnost zen potresta svym ... genderove neutralnim trestem.
8.9.2017 19:49:51   88.103.85.xxx 134
Ted sem to resil s pritelkyni a prisli sme na zajimavej jinej uhel na vec. Neni to o tom co na tom holky odpuzuje ale o tom co na tom kluky pritahuje. Holka dokaze byt velmi it zdatna pokud ji nejde facebook nebo chce videt serial... chlapy IT zajíma protoze je to forma moci, prostredek na vydelani penez a zajimava vyzva - vlasnosti co sou na muzich pro zeny pritazlive. Bohata mocna zena ale pro muze moc pritazliva neni, navic by tu bylo stygma ze by meli byt uspesnejsi nez ona... Zena bude uspesna pokud je mlada, pohledná a ma sirokou pavucinu znamich - kteri ji pomohou pokud se objeví problém a muze si vybírat z více muzů
8.9.2017 20:23:45   81.30.247.xxx 438
Ne, je to o lovu. Borec nemusí lovit a má přítelkyni - počítač, která ho poslouchá a může si ji lehčeji utvářet k obrazu svému a je s ní jednoduší život. Nezajímá jí kolik počítačů zaraz máte ani kolik sjte jich měli předtím. Nestěžuje si že jste nikde dlouho nebyli na výletě. U přenosného laptopu stačí zavřít obrazovku a je připravený jít ven, žádné hodinové líčení v koupelně. Počítač na vás neřve, že nemá co na sebe nebo že nemá kabelku, která by seděla k její lososové nebo krabí halence. Dokonce mu stačí jen vaše zásuvka, namísto psa, kterej holt musí jíst a jít se vysrat ven.
Pokud by chtěl Iťák, ale živou přítelkyni tak to stojí spoustu námahy, peněz, přesvědčování, obětování s nejistým výsledkem. Nejeden nezkušený IŤák si pak domů přivedl "přítulnou" dívku co dala u nich doma na vesnici všem včetně faráře.

U holek je to přesně naopak. Holce stačí vzít si na lov výstřih, krátkou minisukni a pak už jen odhání a vybírá si. Magory, kteří nejsou tak hloupý aby byli chudí, ale né zas tak chytrý aby s ní zametali.

S tím souvisí i druhý hodně frekventovaný výraz a to je "mamánek" neboli borec co se nechává doma živit a o domácnost a život se mu stará matka. Ano najdou se takoví co si nechají od maminky koupit Lamborgini Avetandor a papánek platí garančí servisy, ale daleko víc mamánku je těch co takhle žijí protože je to čistě z ekonomického hlediska dneska velmi výhodné. Protože česká holka nemá kromě vaginy vlastně co nabídnout. Znám spoustu kamarádek, hezkých i škaredých, ale ani u jedné nemůžu říct, že je to "holka pro život", holka které mohu svěřit klíče od baráku nebo dítě do kočárku.
Kdysi jsem narazil na zajímavou diskuzi, kde právě jeden takový "mamánek" reagoval zcela otevřeně, že na chlapy se nadává že to jsou mamánci a že dívky se daleko dříve se osamostňují a jsou tedy větší frajerky. Jeho názor, se kterým souhlasím byl, že holkám jde především o nejlepší sperma a borca kterej zajistí rodinu (a ti dva se nemusejí nikdy potkat). Prakticky tak dívky vlastně poskytují vaginu za úplatu dobrého bidla od borca, kterej se o ně bude starat a dá jím pár peněz na kafíčko. Ale říkají tomu dřívější osamostatnění. Ať si každý rozhodne sám, kdo je menší/větší vychcanec.

Říkáte si, že jsem docela hodně odbočil od tématu, a já vám odpovídám no a co. Protože mě se zase zdá dost odbočení od tématu ženy v IT od PC tuningu, kterej je přece jen o něčem jiném.
Dnes jsem nedobrovolně slyšel na jednom rádiu rozhovor s nějakým zubařem, že s matkou žili v syrii a že to tam bylo fajn, že tam měli i vánoce a že za všechno může Asad. Prostě demagoicka vymejvárna mozků jako tady v podání Empres media financované z USA.

A když jsme u toho USA, mám daleko lepší úvahu k diskuzi, nainstaloval jsem u Ublock origin na likvidaci reklamy a je mi blivno z toho, že na youtube blokuje a to nekecám okolo 180 reklam, což je naprosto mimo když na různých stránkách mám nanejvýš 30zablokovaných reklam. Jde vidět že youtube se ubírá tím stejným směrem kterým jdou všechny dobré produkty, jako byl skype, ICQ, QIP, atd... neboli do zařízení na splachování exkrementů. Proto bych vás rád poprosil o minutu ticha za umírající youtube.
8.9.2017 21:35:11   86.49.98.xxx 43
Peknej komentar, ale zaver musim jednoznacne odmitnout: Ne a ne a ne, kazdy preci vi, ze Google bojuje proti reklamam a proto do Chrome vytvari vlastni blokovac reklam a weby s vyskakovacima reklamama, ktere to uz vazne prehaneji bude diskriminovat ve vyhledavani. A Google by na Youtube zadne zvracenosti ohledne reklam rozhodne nedelal, vzdyt by byl sam proti sobe.

8.9.2017 21:33:53   109.81.208.xxx 244
Abychom dokázali tento stav pochopit, musíme rezignovat na marxisticko-fašistické myšlenky stejnosti muže a ženy. Kolik mužů se věnuje opravdu malým dětem, miminkům? Proč je tam tak málo mužů? Proč se běžnou péči o miminka zabývá méně mužů, než žen? Proč méně mužů kojí miminko z lahve? A případně, proč to dělají s o poznání menší láskou? Proč si muži raději sednou k počítači a hrají tanky, když si žena sedne k miminku a chová ho?
9.9.2017 15:07:46   46.135.26.xxx 145
Hele, máte deti? U nás samozřejmě více práce kolem malych děti zastala žena, ale to jen protože k tomu má fyzické předpoklady a byla doma na mateřské. Já dítě prostě nenakojim. Ale zbytek "práce" jsme si dělili.

A to chování a podobne věci - nevím v jaké sociální skupině žijete ale muži v mém pribuzenstvu o děti pečují a věnují jim stejnou lásku jako matky. Rozhodně to není hospoda a hry na úkor potomků.
9.9.2017 22:23:48   84.242.66.xxx 02
tohle je přesně ten bullshit o kterým tu je řeč.
8.9.2017 21:39:44   86.49.98.xxx 140
Nevim teda, jestli pisu spravne, ale hledam zenu, ktera vecer zavre hubu, sedne si k pocitaci a bude hrat treba World of Warcraft, na tom vyslovene netrvam, klidne muze hrat i Wolfenstein 2. Zn. Najdu te?
8.9.2017 22:03:08   109.81.208.xxx 00
Tady jsem, mně říkají palička...

https://www.youtube.com/watch?v=cpqyGTuB-Yw
9.9.2017 15:10:34   46.135.26.xxx 60
Hele, ona to až taková výhra není, přijdeš o počítač a bude se ti smát že má lepší výsledky a dohranou vyšší obtížnost. True story.. Jo a samozřejmě se ti bude výrazně méně věnovat ;-)
9.9.2017 17:21:40   86.49.98.xxx 31
S tim bych prave problem nemel, klidne kdyby mela vyssi skily, muze se mi smat, hlavne kdyz budu moct hrat i ja a nebude porad chtit, abych se ji venoval. :-)
9.9.2017 20:46:24   88.103.85.xxx 120
Tak to hledas chlapa
9.9.2017 06:06:06   178.209.131.xxx 370
Proc se resi, ze v IT je malo zen? Proc ty gendrove specialisty nezajima nedostatek zen treba v hornictvi?
9.9.2017 13:25:16   188.167.65.xxx 190
Skoro vzdy riesia len politiku, vyssi manazment, IT a vedu... Preco zeny nechcu byt zamestnane ako komicky, pilotky, lodne navigatorky, strojarky alebo sportove komentatorky?
9.9.2017 20:49:07   88.103.85.xxx 80
Protoze zenska ma nejlepsi sanci najit si nejlepsiho chlapa, kdyz je ji dvacet... a tyhle roky je skoda vyplejtvat na studium
9.9.2017 21:58:13   81.30.247.xxx 160
To je dobrý... Proč žena nemůže být kominíkem? Protože nosí smůlu.
9.9.2017 22:22:10   84.242.66.xxx 04
vtěch chlapech. Všiml jsem si toho poprvé na technický škole kdy učitel matematiky před tabulí častoval holky větama typu, umíš alespoň udělat knedlik? Atp. IT je určitě hodně o samostudiu, ale taky o předávání poznatků mezi lidma. A to podle mne nefunguje po generace. Programátoři maj dost často komunikovat s kolegou a komunikace s ženskou je pro ně opravdovej oříšek. Tzn něco na těch politickým popošťouchnutí, ženskejch do věcí kde zatím úřadoval především chlap asi bude.
10.9.2017 09:39:18   86.49.98.xxx 40
A jses si jist, ze nezamenujes pricinu a nasledek?

Mam znamou, ktera ma stavebku a fakt rozumi. Kdykoli se setka s nekym novym ve svem oboru, tak je to ve stylu, jezismarja zenska nam do toho bude kecat. Ve chvili, kdy ty chlapi zjistej, ze toho umi vic nez oni, tak obvykle ztichnou a naslouchaj jejim radam.

Jednoduse je v tech oborech automaticky ocekavano, ze tomu zenska nemuze rozumet, a musi nejprve poznat svuj omyl. Tudiz, cim vic zen ty prace bude delat, tim to pro ne bude jednodussi. Ovsem kazdy prukopnik to mel vzdy tezke.

Jedinna otazka je, proc se do tech oboru zeny nehrnuly od zacatku stejnyma poctama jako muzi. U stavebnictvi to muze byt dane historicky, ale u mladeho oboru typu IT to bude jinak. Jak, na to by mely odpovedet predevsim zeny samy. Jenze kolik jich je zapojeno v teto diskuzi?
10.9.2017 09:54:09   88.103.85.xxx 90
Nemohl by byt problem v tom ze na jednu holku co do toho keca a rozumi tomu je jich deset co do toho kecaj a nerozumej tomu? Ne ze by tomu chlapi co tomu nerozumej taky nekecali, ale vetsinou pochopej ze tomu nerozumej a stichnou
10.9.2017 10:12:23   84.242.66.xxx 27
Je tu nějaká historie. Žena prostě ještě před pár 10tkama let nebyla z mužského pohledu dost vyvinutá, aby se mohla vzdělávat, volit, řídit, no prostě plno věcí. Tzn, to že se tu vede vůbec tahle debata znamená, že situace ještě není zdaleka v normálu.
10.9.2017 15:50:54   178.40.63.xxx 06
To som zažil na vysokej. Holka vypočítala správne príklad z matematiky. Docent sa jej spýtal ako k tomu tak rýchlo došla. Začala vysvetľovať...on ju prerušil, výsledok máte správny ale postup som nepochopil. To bude ženská logika.
11.9.2017 00:22:47   89.176.44.xxx 101
Ženy v IT nejsou z jednoduchého důvodu a to že je to obor s vysokými nároky na abstraktní myšlení, kterého se ženám nedostává. Tento deficit se projevuje vesměs ve všech technických oborech.

Objektivní překážky ke vstupu žen do IT neexistují, počítače a studijní materiály jsou dneska velmi levné, studium na VŠ IT stále bez školného, překážka v podobě rodičovství se částečně dá nahradit home-office.
11.9.2017 08:19:09   194.228.197.xxx 115
Osobně si myslím, že důvody jsou trochu jiné. Kdy člověk zjistí, že jej IT baví? Je to v okamžiku, kdy dostane svůj první počítač? Když si svou první hru musí nakonfigurovat, aby mu dobře běžela? Když zjistí, že mu HW nestačí, tak jej zkusí upgradovat? Když udělá svůj první reinstal?

Pokud jde o nejzákladnější věci, podle mne to visí na strachu - strachu z toho, že dotyčný něco podělá. Třeba u mě odvaha otevřít bednu od počítače přišla až v momentu, kdy ji kamarád otevřel přede mnou a začal mi vysvětlovat, co je co. Do té doby mě to nezajímalo, bál jsem se toho a nechtěl dovnitř sahat.
Podobné pocity jsem zažil nedávno a může je zažít kterýkoli z mužských IT pracovníků - když vám přítelkyně/žena/matka začne vysvětlovat, jak funguje programová jednotka pračky.

Baví nás věci, kterým rozumíme. Někdo musí přijít a ukázat nám, že ten strach je založen na neznalosti. To, že ženy mají malé procento v IT dle mne nezávisí na tom, jak se k tomu staví firmy nebo vlády, či školní prostředí, ale záleží na tom, jak se k tomu postaví fotr dvanáctileté dcery.
Chceš na FB? Slož si počítač. Pomůžu ti, zkontroluju, jestli něco neděláš špatně, navedu tě, jak to udělat, ale za tebe to neudělám. Řeknu ti, jak nainstalovat systém, ale sama si to odklikáš a budeš dělat rozhodnutí při instalaci.

Pokud ale iniciativu převezme matka, která začne mladé děvče učit vařit, uklízet a šminkovat, jak to asi dopadne? Z dítěte vyroste holka, co řeší kuchařky, design bytu a kosmetiku. Já neříkám, že žena nesmí umět vařit, neměla by mít doma čisto a neměla by vypadat hezky, ale všimli jste si, že ajťáci velmi často mají doma bordel, jídlo si objednávají rozvozem a vrchol módy je tričko s vlastním potiskem, kterému nikdo nerozumí?
Ve dvanácti letech je dítě neskutečně vytíženo povinnostmi, které by dospělý nevydržel. Od osmi do tří ve škole, domácí úkoly a domácí povinnosti. Nikdo neřeší motivaci. Když strčíte děcko do kroužku kanoistiky, bude velmi pravděpodobné, že se bude věnovat kanoistice. Rodič by přitom měl dítě směrovat tak, aby mu mohl pomoci v rámci oblasti, které sám rozumí. Já sice neumím otočku na kánoi, ale sakra dobře vím, jaký je rozdíl mezi funkcí a procedurou, a když se dítěte zeptám, jakou dělá třídu, nebudu tím řešit paniku před třídními schůzkami.
11.9.2017 10:59:43   14.203.99.xxx 51
Svádět vlastní neschopnost proniknout do IT na to že tě matka nutila prát a vařit ti neprojde

Věc se má tak, že diferenciace chlapské/ženské zájmy se projevuje již zhruba od dvou let a je to způsobeno odlišnými geny.

Nefungovalo to ani za komunistů, kdy bylo potřeba mnoho lidí ve fabrikách a děvčata tak byla již od školky konfrontována s možností kariéry jako zámečnice nebo elektrikářka, stejně z oboru utekly hned jak mohly a šly nějak sedět do kanceláře za poloviční mzdu.
11.9.2017 12:26:55   194.228.197.xxx 47
Já jsem chlap, akorát mám nick, který vytváří dojem opaku.
Znemožnil ses sám. Rozhodl ses totiž nepřemýšlet nad tím, co jsem napsal, ale řešil jsi to, že jsem žena (i když nejsem) a proto tomu nerozumím. Jsi pitomec.
11.9.2017 13:18:02   14.203.99.xxx 62
Naopak, důkladně jsem si to pročetl a od základu se mýlíš. Absence žen v IT není důsledkem nátlaku rodiny nebo okolí na kariéru kuchařky a uklízečky, popřípadě kanoistky, nýbrž je to důsledkem odlišného genomu žen a mužů.
11.9.2017 14:15:32   194.228.197.xxx 35
A to je jako tvůj názor, nebo fakt?
Ano, mezi ženami a muži rozdíly jsou, část je toho způsobená genetikou. Ale právě IT je krásný příklad toho, že se dělá v kanclu, v suchu, v teple a za slušné peníze. Navíc se často může provozovat jako homeoffice. Jde o ideální práci pro ženy. A ty mi tu tvrdíš, že jediný důvod, proč ženské nedělají IT, je to, že jim to kebule nebere?
To je blbost.
Jak jsem napsal, rozhodnutí směrovat svůj život prostě přijde příliš brzy, než může dítě dle svých schopností odhadnout, co chce dělat a na co má schopnosti. Každopádně děvčata jsou stejně hravá jako kluci. Vím to moc dobře - k mobilu i počítači si sedají úplně stejně a hrajou ty samé hry. To nemluvím o statistice. Moje neteř třeba, když má možnost sednout k tabletu, tak hází panenku do kouta. Jde jen o to, jestli někdy zatouží udělat si vlastní hru. Třeba na to dojde.
11.9.2017 15:29:30   14.203.99.xxx 33
ROFL LOL
"k mobilu i počítači si sedají úplně stejně a hrajou ty samé hry."

Jen ve tvé hlavě existují zástupy dívek hrajících Call Of Duty, Crysis 3, Doom, Fallout 4, Far Cry Primal, GTA V, Hitman, Mafia 3, Mirrors Edge, Resident 7, Witcher 3, Division, Titanfall 2, Tomb Raider, Warhammer.
12.9.2017 06:34:10   194.228.197.xxx 13
O čem to zase pindáš? Já se bavil o dětech do desíti let. Je jasné, že v určitém věku se to zlomí a kluci si začnou hrát na válku.
12.9.2017 07:12:29   89.176.44.xxx 41
Kluci si hrajou na válku již od mateřské školy
11.9.2017 17:46:02   88.103.85.xxx 40
Chapu tvuj pohled na vec, ale zvaz tohle - Kdo je uspesny muz? Ten kdo dokaze nejen financne pritahovat a zajistit svou zenu(y) a potomstvo A kdo je uspesna zena? Takova ktera si ho dokaze najít - IT ti pomůze k tomu být uspesný muz ale ne být uspesná zena (prave naopak - zenu bude nutit se ucit s pocitacem v letech kdy je nejpritazlivejsí a také fyzicky jí prilis nezkráslí, také hry co zeny hrají sou spíse sociální,kde se seznamují s muzi)
12.9.2017 06:49:09   194.228.197.xxx 26
Tady se nebavíme o tom, že někdo bude za ženskou vyrábět děngy. Kdybys řekl, že tohle platilo před rokem 1960, neřekl bych ani ň. Jenže dneska je trochu jiná doba, nemyslíš? V okamžiku, kdy pro zajištění rodiny je prakticky nutné, aby oba rodiče chodili do práce, je IT zaměření pro ženy právě velmi vhodné. Ty možná žiješ ve světě, kde manžel každý měsíc vysype z kapsičky šedesát litrů, ale v okamžiku, kdy většina populace operuje pod hranicí 20k čistýho, se bavíme o úplně jiných podmínkách.
Nevím, kde jsi přišel k té pohádce o Popelce, ale věř mi, že v reálném světě to funguje trochu jinak. Většina žen neskončí jako Pretty Woman, ale jde makat, často do třísměnnýho provozu, občas i čtyřsměnnýho. To, že jsi odtrženej od reality, ještě neznamená, že máš pravdu.
Chlapi mají na rozdíl od žen totiž jednu důležitou výhodu - zvládají díky své genetické výhodě, o které mluvil náš vtipálek rnb, fyzicky náročnější a nebezpečnější práce, než ženy. Právě zaměstnání jako zámečník, slévač nebo horník jsou prostě pro ženské vyloženě nevhodné, pokud nemají knír a nejmenují se Helga. Naopak sezení v kanceláři, popřípadě homeoffice, což IT nabízí, pro ženy vhodné je.
Jde mi jen o to, aby v určitém období života, právě v době těch 12-15 let to těm děvčatům někdo řekl a místo kroužku vaření a vyšívání se zvážil i kroužek počítačů, popřípadě programování.
12.9.2017 07:16:18   89.176.44.xxx 62
Soustružnice a elektrikářka nebyly mimořádně fyzicky náročné práce a přesto to nechtěly dělat. Třeba práce pošťačky je mnohem více fyzicky náročná, ale tohle dělají.

Nemá smysl tady opakovat furt dokola blud, že za absencí žen v IT je tlak okolí na to aby žena prala a vařila, mimochodem valná většina dnešních náctiletých žen vařit neumí, s vařením čas neztrácí.
12.9.2017 17:00:58   88.103.85.xxx 30
No jasne - poloz si otazku - ty by ses vykaslal na pocitac kdyby ti vsichni rikali ze mas prat a varit?
12.9.2017 16:58:44   88.103.85.xxx 30
To neni moje pohadka ale jejich - je to idealní stav - zenska nebude stastna nebo uspesna kdyz bude vydelavat majlant...(i kdyz se jim spolecnost snazi nakukat opak) a kdyz uz ma decka tak uz je na IT karieru pozde...
Mam pocit ze to bylo v sandmenovi, kde popisuje ze archetypalní sen kluku je byt silnejsi rychlejsi a lepsí nez vsichni ostatní a archetipalní sen holek je ze jí princ odveze do zámku k lepsímu zivotu
1.10.2017 22:32:11   213.226.245.xxx 20
Já sem se taky učil prát, žehlit, vařit a přesto jsem kvuli tomu nepřestal věnovat věcem, které mě baví. A když mě někdo nutil dělat věci, které mě nebaví, tak jsem je stejně nedělal.

Jde mi jen o to, aby v určitém období života, právě v době těch 12-15 let to těm děvčatům někdo řekl a místo kroužku vaření a vyšívání se zvážil i kroužek počítačů, popřípadě programování.

Mě nikdo nemusel říkat čemu se mám věnovat.Konec konců dnes se základy IT učí již na základce v rámci běžné výuky, tam si to může každej ošahat a když zjistí, že ho to baví, tak se tomu věnovat víc. Dnes má doma každej počítač. Už neni doba T-25, kdy počítače byly jen pro vyvolené. Dnes to má každý domu i ty ženský. Takže v tomto směru tu nejsou žádné překážky, kdo chce, má možnost, všechno ostatní jsou jen výmluvy.

Ale co, nemá smysl se hádat, zeptejte se těch bab sami, jestli je někdo do něčeho nutil, nebo je naopak odrazoval. Podle mě toto hraje naprosto minimální roli.

Tvrdit, že baby se nevěnujou IT proto, že musí žehlit, zašívat a nebo vařit je IMHO číčovina^n. Nehledě na to, že dnešní fifleny už ani vařit natož pak šít nedokážou.
13.9.2017 06:11:51   46.135.71.xxx 33
Jednoduše genetika, na pět kluků co je baví matematika a programování možná jedna holka. Navíc kvůli některým orgánům, které mají navíc jejich opravdový zájem je rozplozování a množení. A těch průměrných 350 gramů chybějící mozkové hmoty taky musí být někde vidět
16.9.2017 09:35:19   83.208.175.xxx 30
"Pamatujme, Grace Hopper prosadila vyšší, lidem srozumitelný počítačový jazyk v době, kdy se opravdoví hardcore borci bavili strojákem a vyšší jazyk považovali za zbytečnost. Pamatujme, Margaret Hamiltonová vytvořila realtimový operační systém v době, kdy si většina programátorů myslela, že je něco takového nepotřebné, že Apollo dovedou na Měsíc s klasickým programováním."

Drobná korekce... Už Konrád Zuse nepovažoval vyšší jazyky za zbytečnost, dokonce kvůli tomu vymyslel Plankalkül. A Hamiltonová žádný realtimový operační systém nevymyslela, to byl Hal Laning. A vymyslel ho právě proto, že bylo programátorům v MIT jasné, že právě něco takového pro Apollo potřebovat budou. (V té době Hamiltonová snad ještě pracovala na projektu SAGE někde úplně jinde? Do vedení projektu softwaru pro AGC přišla myslím až o několik let po jeho zahájení.)

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

76 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.