Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Mirrors
Nastavuje kvalitu odrazu ve zpětných zrcátkách. Vliv na výkon je i při pohledu z vnitřku vozu minimální. Rozdíl v testované scéně dole na obrázku byl pouze 36 fps vs. 37 fps.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Ground Cover
Nastavuje kvalitu a dohlednost trávy. Vliv na obraz je velice výrazný, jak můžete sami vidět, ale vliv na výkon je minimální – 62 fps vs. 63 fps. Tento detail rozhodně nesnižujte, nemá to smysl.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Vehicle Detail
Nastavuje kvalitu vozů. Stejně jako v předchozím díle, je nejvíce viditelný rozdíl v chybějícím řidiči a navigátorovi, když je detail snížen na minimum. Vliv na výkon je velice nízký – 54 fps vs. 56 fps, takže detail nemá smysl snižovat.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)
Track
Stejně jako v Dirt Rally by měl detail nastavovat kvalitu tratě (množství polygonů na cestě), ale rozdíl mezi minimem a maximem nebyl nikde poznat. Výkon i kvalita obrazu je v obou případech totožná.
Trees
Má vliv na kvalitu vykreslování stromů. Ačkoliv je vliv na obraz celkem znatelný, výkon nijak výrazně neovlivňuje. Rozdíl je pouze 46 fps vs 48 fps. Detaily stromů tedy také nemá smysl snižovat.
Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)