Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 6. 2017 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran NVIDIA 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran AMD 6. Vliv nastavení – noční světla, stíny, počasí, částice 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO
8. Vliv nastavení – zrcátka, tráva, detaily aut, stromy 9. Vliv nastavení – objekty, odlesky, voda, stopy 10. Vliv nastavení – textury, shadery, rozmazání pohybu 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 13. Závěr

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Ultra Low, Low, Medium, High a Ultra. Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou scénách. Vybral jsem opět dvě celkem odlišné scény.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna je méně náročná i když tak na první pohled nevypadá. Jedná se start závodu v prostředí Austrálie. Toto prostředí je ze všech asi nejošklivější a působí velice uměle. I přesto na Ultra detaily je výkon na GTX 960 velice nízký. Pokles mezi High a Ultra bude nejspíše způsoben nedostatkem paměti. Další velký skok se koná mezi Ultra Low a Low detaily, kdy na nejnižší možné detaily zmizí stíny i shadery.

Rozdíly při postupném snižování detailů jsou tedy velice znatelné, ale výkon škáluje až na téměř 4× vyšší výkon. A na minimum si hru zahrajete opravdu na čemkoliv.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Ve druhé scéně jsem opět do testu zařadil i GTX 980 Ti s nastaveným vyšším rozlišením. I zde hra škáluje úžasně a výkon na minimum je téměř 4x vyšší. A opět Ultra detaily jsou na GTX 960 limitovány nízkou kapacitou VRAM. Na GTX 980 Ti hra škáluje méně, neboť Ultra detaily nejsou omezeny pamětí.

Rozdíly v obraze jsou také velice výrazné a hlavně Ultra Low detaily nabízejí správný retro zážitek. Takhle nějak vypadaly rally hry před více než deseti lety.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Ultra Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily ULTRA LOW -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama