Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 12

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 6. 2017 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran NVIDIA 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran AMD 6. Vliv nastavení – noční světla, stíny, počasí, částice 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO
8. Vliv nastavení – zrcátka, tráva, detaily aut, stromy 9. Vliv nastavení – objekty, odlesky, voda, stopy 10. Vliv nastavení – textury, shadery, rozmazání pohybu 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 13. Závěr

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Dirt 4 umožňuje aktivovat MSAA vyhlazování hra, a tak by neměl být problém s aktivací vyhlazování transparentních textur. Hra ale již sama TRAA aktivuje ve formě MS-TRAA, když je aktivní MSAA. Není tedy nutné zasahovat do ovladačů grafické karty. V Dirt Rally AMD vykazovalo otravný dithering, který mírně zamaskovalo až 8× MSAA. Tady si jej všimnete už jen sporadicky.

Podíváme se tedy jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky, zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Grafické karty Nvidia:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Dirt 4. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Grafické karty AMD:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16× HQAF změnil proti in-game nastavení? Kupodivu velice výrazně. Hra sice umožňuje aktivaci 16× AF in-game. Ale tato filtrace nefunguje na všechny vrstvy textur. Jak můžete vidět na následujícím obrázku, tak aktivace 16× HQAF výrazně pomůže na zvýraznění povrchových nerovností. Mírně se zlepší i kvalita ostatních textur, takže v této hře 16× HQAF pomůže k lepší grafice.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

Výkon se aktivací 16× HQAF změnil minimálně – 39 fps vs. 41 fps. Aktivaci 16× HQAF tedy rozhodně doporučuji. Za cenu mírného poklesu výkonu dostanete výrazně lepší kvalitu textur.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama