Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

27. 6. 2017 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran NVIDIA 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran AMD 6. Vliv nastavení – noční světla, stíny, počasí, částice 7. Vliv nastavení – diváci, vlajky, AO
8. Vliv nastavení – zrcátka, tráva, detaily aut, stromy 9. Vliv nastavení – objekty, odlesky, voda, stopy 10. Vliv nastavení – textury, shadery, rozmazání pohybu 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 13. Závěr

Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.

Reklama

Texture Detail 

Detail ovlivňuje kvalitu všech textur. Proti předchozímu dílu je Dirt 4 výrazně náročnější na paměť VRAM. Přitom kvalita textur není rozhodně o tolik vyšší. Na maximum si hra je schopna vzít přes 4 GB, takže tento detail opět bude mít velký vliv na grafické karty s 3 GB a méně VRAM. V případě GTX 960 se 2 GB paměti je rozdíl mezi maximálními a minimálními texturami 37 fps vs. 52 fps

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Shader Detail 

Má, stejně jako v Dirt Rally, výrazný vliv na kvalitu povrchů. Při snížení na minimum se deaktivují i takové základní věci jako normálové mapy. Textury pak vypadají ploše, jako by jste hráli hru z přelomu tisíciletí. Snížením na minimum však také ušetříte velkou porci výkonu – 70 fps vs. 94 fps

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na maximum (po najetí myší se zobrazí minimum)

Advanced Blending 

V Dirt Rally měl tento detail zásadní vliv na výkon, zde je tomu naopak a rozdíl mezi zapnutým a vypnutým efektem je nízkých 64 fps vs. 68 fps. Také ale po přepnutí není vidět žádný zásadní rozdíl v obraze jak na grafice AMD, tak na grafické kartě Nvidia.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Motion Blur 

Poslední detail aktivuje anebo deaktivuje pohybové rozmazání obrazu. To je zde celkem neagresivní a tak jej není nutné vypínat. Vliv na výkon je na úrovni chyby měření – 51 fps vs. 52 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na ON (po najetí myší se zobrazí OFF)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama