Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím
Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím
autor: Michal Rybka , publikováno 17.6.2017
Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím

Nátlakové cyklistické skupiny jako Auto*Mat žádají pro členy svého kmene exkluzivní výsady jak na úkor automobilistů, tak i chodců. A nejen to: Ze své vize budoucnosti, připomínající Saigon 50. let, vyhání i moderní pohybovadla ze stejné skupiny: Segwaye, hoverboardy, elektrokola i elektrokoloběžky. Ty totiž do cykloaristokratických vizí nepatří!


Já osobně mezi novými vehikly a těmi tradičními žádný rozdíl nevidím. Dnes nikdo po nikom nežádá ani řidičák, ani SPZ, nic. Na nové i staré můžete hned vlézt a zmrzačit se, což je strašná legrace, dokud se jí neúčastní nikdo další. Jako pěšec, ohrožovaný rychle se pohybujícími vehikly, konstatuji, že je mi úplně jedno, jestli je to, co mě smete, poháněno elektromotorem anebo opravdu urputně šlapajícím velocipedistou.

Proto žádám: Volnost! Rovnost! Bratrství!

Ať si lidé jezdí, na čem chtějí. Pokud se někudy smí řítit velociped, nechť se tou samou cestou smí řítit jakýkoliv jiný samohyb, ať už elektrický, anebo mechanický. Pokud se může MHD transportovat kolo, nechť je to možné i u dalších vehiklů.

Jak se zastánci vize konce 19. století střetli s 21. stoletím

SAIGON 1950 – Rue Catinat – by Harrison Forman (zdroj: Flickr)

Na druhou stranu by všechny podobné vehikly měly mít identifikační značky, abyste jako chodci měli představu, kdo vás právě přejel a nějakou smysluplnou informaci pro policii, až ji budete volat. (Absence SPZ u kol je patrně jednou z příčin, proč se cykloaristokracie chlubí velmi nízkým počtem policii nahlášených srážek – když vám cyklista pláchne, bude se dost špatně identifikovat.) Plus by bylo možné k Vyšehradu umístit kameru a díky identifikaci pomocí SPZ pěkně skásnout tu záplavu jedinců ignorujících značení u tunelu.

Navíc – a to je taky možná dobré ke zvážení – by nebyl od věci nějaký kurz či školení, které by poučily osoby, které míní svištět mezi ostatními vysokou rychlostí. Tam by se vzdělaly, pochopily smysl záhadných značek, jako je třeba ona nepochopitelná „Cyklisto, veď kolo“ a prokázaly, že mají představu, jak dopravu zvládat lépe.

Samozřejmě, ideální by bylo od sebe nějak oddělit chodce a rychlejší pohybovadla, protože i chodci se mohou chovat nevyzpytatelně, větší davy dokážou zarvat celou ulici a zvláště děti dokážou prudkou změnou směru pohybu značně překvapit. Míchat cyklostezky s chodníkem věru není dobrý nápad. Nemám nic proti tomu, kdyby se dedikovaná stezka zavěsila například přímo nad Vltavu. Nevidím ale žádný důvod, proč by tam velociped směl jet a segway ne.



Tagy: aut*mat  segway  howerboard  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
17.6.2017 05:54:40   88.103.85.xxx 3411
Rozdil mezi segwayem a kolem vidím v tom že segway jezdí defaultne na chodníku mezi chodci, kdežto kolo jezdí defaultně po silnici... Nařízení souviselo s historickým centrem kde se segwaye pohibovaly mezi turisty (kolo sem tam na chodniku neviděl) Jinak jde asi i o lenost udelat nove znacení - pokud mas znacku cyklisto sesedni z kola, mas pod ni mit i dalsí znacku veď segway?
17.6.2017 08:07:04   89.177.185.xxx 4328
Tak cyklozmrdi také jezdí zásadně po chodníku.
Zákaz je nesmysl. Segwaye by měly být zařazeny pod skůtr, a jezdit na sipnici jako v jiných zemích.
19.6.2017 04:49:32   86.49.126.xxx 714
Presne tak, ono je to hrozne jednoduchy. Vytahne se rocni statistika pocet chodcu prejetych Segwayem a pocet chodcu prejetych kolem a na jedne strane jsou stovky az tisice nehod a na druhe strane je 4x Rybka, z cehoz se vyvodilo, ze Segway je potreba zakazat, kdezto Rybka neumi chodit po chodniku a tudiz se spis dockame znacky "Zakaz chozeni Rybkou".

---

Jinak, stejne jako existuje zajmove sdruzeni Autoklub, tak existuje i sdruzeni Automat, clenem nejsem, proc se musi vymezovat vuci autum a nemuzou se nazyvat treba Cykloklub netusim. Ale nevidim na nich nic spatneho. Logicky jejich uvahu chapu tak, ze kdyz muze stat stavet za drahe penize silnice, tak proc by nemohl stavet cyklostezky. Druha vec je, ze si to stat vyklada po svem a dela cyklostezky z chodniku. Take se mi to jako chodcovi nelibi, ale ze bych mel s cyklistama nejake kolize, nemohu rict, sem tam jede nektery z nich podle meho nazoru prilis rychle a nebezpecne, ale zatim me nikdy nikdo netrefil a na blbce clovek narazi pri chuzi, na kole nebo v aute, vzdy a vsude je trba byt opatrny.
19.6.2017 05:34:20   77.87.242.xxx 63
Autoklub? To je nějaká klika socanů nebo zelenejch magorů? To je asi jako tvrdit, že odborovej svaz hájí zaměstnance ty we
19.6.2017 07:00:53   195.113.132.xxx 22
Netusim, ale z tveho prispevku to vypada, ze nevis, zda Autoklub haji nebo nehaji motoristy. S tim ti nepomuzu, nevim to a nikde to proto ve svem prispevku nepisu. Co od kamose vim, ze Automat nehaji vsechny cyklisty, je to proste zajmove sdruzeni, ktere haji vlastni nazory, to je pochopitelne, ale zase ti nereknu jake nazory to presne jsou, protoze nejsem clenem a nevim to.
19.6.2017 06:54:30   89.176.44.xxx 33
Segway je dvoustopé motorové vozidlo a patří proto na silnici, nikoliv na chodník nebo do pěší zóny. Chodník je výhradně pro pěší a pěšáky s kolečkovými bruslemi.
Všechna ostatní vysvětlení jsou zásadní nepochopení problematiky, případně účelové tvrzení.
19.6.2017 07:09:22   195.113.132.xxx 22
Budeme-li se bavit konkretne o Praze, tak zde nastal ten problem, ze se zastupitele zhulili a ne jednou a z vetsiny chodniku nadelali cyklostezky, respektive stezky pro chodce a cyklisty. V Praze jezdi na kole nekolik "mesengeru" a ti jsou pak na takovychto stezkach nebezpecni, ale problem s nimi se vyresil sam, protoze "mesengeri" vetsinou presli na motorky a tudiz jich na kole v Praze moc nepotkas. Jinak nebyl s cyklistama nikdy problem. Jenze hlavne v centru na techto stezkach pro chodce a cyklisty zacali masivne jezdit turisti na Segway a postupne se zacali rozlejzat i na chodniky. Logicky to nerozlisovali. Pribyval pocet urazu chodcu a proto musel byt Segway ve vytizenych lokalitach zakazan. Situace je naprosto primerena, jen Ryba to nechape.
19.6.2017 07:41:26   89.176.44.xxx 81
Společná stezka pro chodce a cyklisty je další takový nesmysl, který nemůže fungovat a který existuje přesně proto, aby se situace s cyklisty nemusela řešit, stačí načmárat na chodníky bílou barvu. Cyklisti patří na silnici, samozřejmě, jako každé jiné vozidlo.
V Praze optimální řešení neexistuje, historické ulice nejsou na takovou dopravní zátěž kapacitně uzpůsobené.
19.6.2017 12:36:51   77.75.74.xxx 25
Hmm hmm, na chodník cyklista nepatří, protože proto (a vyhláška). Na silnici cyklista nepatří, neb nemá za sebou průpravu provozu po komunikacích jako řidič (bez osvědčení po silnici nesmíš, ale něčím jiným ano?).
A teď babo raď.
19.6.2017 13:13:34   86.49.126.xxx 20
Ja s nim souhlasim, popisoval jsem jen aktualni stav. Chodnik je chodnik a proto pro chodce, zbytek bych vyhnal na silnici vcetne cyklistu.

Samozrejme je mozne stavet i specializovane cyklostezky jen pro cyklisty, proc ne, ale chybi prachy i na opravy tech silnic, tak je to u nas trochu luxus. Tady jde jako vzdy o rozkradacky, kdy se rekne cyklostezka a z dotaci se rozkradou miliony. :-/
19.6.2017 13:34:14   77.75.74.xxx 11
Jasně, krásné cyklostezky máme v Cities: Skyline (kde to také stojí prachy, DLC ), tady se nakreslí čára vedle zaparkovaných aut a jen se modlíš, kdy se zase nějaký blbec neumí podívat do zrcátka a udělá ti závoru.... Realita je jaká je.
19.6.2017 13:47:05   192.168.214.xxx 60
Co je to za nesmysly? Chodník vznikl jako vyčlenění silnice pro pěší chodce, kteří se motali vozidlům pod kola. Vozidla, tedy i kola, zůstávají na silnici.
Cyklista i chodec má za sebou průpravu dopravních předpisů ze základní školy.
23.6.2017 13:07:55   37.188.143.xxx 21
A ještě horší na tom je, že podle silničního zákona pokud takováto smíšena stezka vede souběžně se silnicí, tak cyklista nesmí jet po silnici, ale musí použít tu stezku.
17.6.2017 08:43:10   18.85.22.xxx 2414
Tuhle jsem koukal po nějakém slušivém disku a padnuly mi do oka Intel DC S3520 a WD Black 3.5". Chci říct, že poslední rok nonstop bublám nad cenami pamětí, cyklistika jde mimo mě.
17.6.2017 20:05:18   77.247.181.xxx 82
Jen mě k tématu napadlo, kolik by se toho dalo vyřešit s pomocí dobře vymyšleného zvonku?
18.6.2017 16:59:51   192.168.0.xxx 60
Mam dojem, že zvonky se na kola dneska snad už ani nemontují.. i když by to měla být povinná výbava jak na autě.
17.6.2017 11:09:33   81.200.57.xxx 1512
Já bych zavedl na kola, a obecně vše co jezdí RZ. cyklista je stejný účastním dopravy jako motocyklista nebo čllověk v autě, měli by platit stejná pravidal i postihy.
17.6.2017 11:59:45   89.102.122.xxx 1119
to tak, pro motorizovaná kola proč ne, jsou to vlastně maskované slabé motorky. Ale normální kola jsou na "lidský" pohon a ty nemají mezi motorizovanou dopravou co dělat. Proto jsou cyklostezky
17.6.2017 11:14:16   188.75.128.xxx 339
Ta vaše úvaha je hezká, přečetl jsem si ji se zájmem, ale s tématem pctunningu má pramálo, skoro bych řekl, že nic, společného. Proč není v nějaké jiné rubrice na mateřském tyden.cz? Maminky na mateřské či jiné skupiny čtenářů by si ji určitě rády přečetly, což na pctunningu asi nenastane.
18.6.2017 17:00:47   192.168.0.xxx 41
V určitých skupinách se láska k pupičkářům a k tuningu PC a zdravému rozumu obecně kříží.

Třeba u mne.

Sice je to jak číst D-Fense, ale proč ne.
17.6.2017 12:04:56   89.102.122.xxx 269
toto téma moc nesouvisí, taky bych to spíš viděl na chybu umístění. Asi jen že to je od Rybky tak to defaultně flákli sem
A k článku - dost jednostranný pohled. Cyklostezky jsou pro kola a přesto i ve městech se najde nemálo lidí co ji používají více než chodník a pak se strašně diví že za nima kvílí brzdy. Typicky důchodci a maminy s kočárkama. A pak zvláštní sortou jsou lidi co pomalu neumí ani chodit - typicky starší či obézní co mají styl chůze že každá noha míří na jinou stranu - a pak babo raď kam bude další krok, takže je lepší si najet větší oblouk až kus na chodník než riskovat střet...
17.6.2017 12:08:48   89.102.122.xxx 209
takže za mě mnohdy je lepší jet po chodníku, zvlášť o víkendu kdy si z cyklostezek rodiny udělají pěší zónu, tam je to nejhorší protože malé dítě dělá nepředvídatelné a rychlé pohyby
17.6.2017 14:42:31   88.103.85.xxx 101
Casto jsou taky problem lide se sluchatky... netusi co se kolem nich deje...
18.6.2017 21:43:02   93.153.32.xxx 105
Já ze zadu nezvoním, když je dost místa, protože někteří vyplašenci (Rybka) to berou jako záminku v poslední chvíli v záchvatu paniky skočit pod kolo a pak o tom psát články )
17.6.2017 16:03:33   193.165.236.xxx 2521
koukám, že se z Rybky stejně jako z pana Zemana stává odborník na vše. A ta představa, že mezi cyklisty je více zm3dů, než třeba mezi řidiči či chodci :-) To je vidění buď starého zatrpklého dědka nebo průměrného Pražáka, který je prostě překvapený z následků sestěhovat hodně lidí na malý prostor. A teď k dotazu - hlavní rozdíl mezi kolem a elektrokolem je v tom, že těch bezohledných cyklistů bude najednou 2-3 krát více. Nebudou to už jen mladší sportovnější ročníky s dobrým postřehem a technikou kompenzující si šichtu na židli pohybem, ale přibudou obtloustlí tatíci a mamky, kteří budou na cyklostezskách hrdě předjíždět všechny ty šlapající nuly na svých skoromotorkách až do první kolizní situace, kterou se svými mizivými zkušenostmi nezvládnou a s tím o 10kg těžším strojem do někoho narazí.
17.6.2017 18:46:07   46.135.114.xxx 358
Jakožto obyvatel Prahy Rybkovy názory sdílím.
Kdyby se stejne procento řidičů v Praze chovalo bezohledně jako odpovídající procento cyklistů, tak už nastal dopravní armageddon. Jenže ono ne.
Ale poselství článku je někde jinde:
Proč platí jiná úprava pro kola a jiná pro jiná priblizivadla? (nejen motorizovana, ale zkuste si jet po cyklostezce na koloběžce, to jsou ti blbci schopni na vás před dítětem začít plivat)
Proč je zcela minoritní skupina protěžování na úkor majoritnich skupin a to jak zaborem chodníku nebo silnice?

Praha není vhodná ve většině oblasti pro cyklistiku. Prostě není. Tak je nesmysl ji tam nasilne roubovat. V jiných městech je situace jiná, třeba Pardubice jsou ráj a nikdo tam snad s cyklistou problém nemá a jezdí tam na kole kde kdo. Ne jen holá lýtka ve spandexu.

Jo a o bezohlednosti řidičů jsem taky slyšel už takových lži. Denně jezdim na motorce skrz Prahu a řídici aut uhybaji a dělají místo a to prosím v raní špičce když by měli právo být naštvaní a ve stresu. Zato potkat pumpickare jak si jede středem pruhu po povltavske nebo po rohanskem nábřeží a brzdí úplně vše, to není žádná ojedinelost. Přitom mají souběžné cyklostezky.
17.6.2017 19:39:32   88.103.85.xxx 292
Bude to znit mravokarecne ale bojim se ze problem je ve spolecnosti - lidi se neumej ovladat, neumej slusne a nezucasnene argumentovat a hlavne zijou v takovim tom "mam pravdu a musim si ji chranit a vsichni co ji nezdilí sou idioti" Potkat zenskou s kocarkem v buse je peklo... Mozná to nejak souvisí s tím že lidé nemají "opravdové" problémy...
19.6.2017 12:48:21   77.75.74.xxx 01
No nevím. Např. tady na křižovatce (křížená s tramvají-výhradně) je to skoro co interval světel, to motorista-bezohlavec ignorující pravidlo, nevjíždět do křižovatky, pokud není zajištěn výjezd, takže následně blokují desítky lidí v tramvaji.....
18.6.2017 17:02:50   192.168.0.xxx 88
To je třeba v mém okolí obecný názor. Kdyby mi někdo propagoval zacyklení na FB, tak ho bloknu ve vteřině.

Nemam nic proti kolům, ale většinu času všechno proti pumpičkářům. Buď opruzujou na chodníku, nebo opruzujou na silnici a v případě, že je stezka jak pro chodce tak pro cyklisty, tak aby se člověk non-stop ohlížel, než se někdo rozhodne ho smést..

TLR pumpičkáři mě serou všude.
17.6.2017 21:05:15   88.103.85.xxx 2810
Sražen 4x cyklistou? Chodím po praze 30 let a jeste me nikdo nikdy na kole nesrazil... Z toho jasně vyplyva jediné mozné vysvetlení - cyklisté cílene usilují o Rybkovu assassinaci
18.6.2017 12:29:04   90.177.78.xxx 200
Ono je to i o štěstí, třeba kamarád si nemůže za volantem na cyklisty příliš stěžovat a to jezdí relativně dost. Mě, v den co jsem si vyzvedl řidičák vrazil do auta cyklista.
Když jsem jej začal předjíždět, mávnul levačkou a hned se jal odbočovat. Nepodíval se a samozřejmě měl sluchátka v uších. Kdybych "nestrhl" řízení, kdoví jak by to dopadlo.

Denně zažívám že cyklista nezná přednost zprava, neznají značku stop, nedají přednost dle značek, a jako bonus jsou schopni jet vedle vás na kruhovém objezdu. Alespoň ty zimy jsou klidnější, na druhou stranu je zase hodně řidičů kteří si myslí že na sněhu zastaví při 50km/h stejně jako v létě.
18.6.2017 17:04:00   192.168.0.xxx 00
Stát se může, známému se zase podařilo, že má na autě už dvě čárky (2x sundal cyklistu).
18.6.2017 18:00:51   88.103.85.xxx 20
To se takhle znací? To me mrzí, protoze uz sem videl hodne aut co mela na sobě rybku
18.6.2017 18:03:20   88.103.85.xxx 00
http://www.devocio.estranky.cz/fotoalbum/samolepky-na-arsiku/samolepky-na-arsiku/samolepky-ryby-na-auta-kola.html
18.6.2017 22:36:11   94.112.11.xxx 20
A co ta rybka na autě znamená? Že s Rybkou sympatizují v jeho názorech vůči cyklolobby nebo že ho taky aspoň jednou srazili?


// vždycky mě zajímalo, proč si křesťani lepí na auto rybu ( tedy starý symbol předcházející kříži). Že by kříž měl ve spojení s autem nějaké negativní konotace?
19.6.2017 01:21:44   90.177.78.xxx 12
Dříve byl tento symbol často používán v dobách, kdy byly křesťané za svou víru pronásledovaní, byl to nenápadný znak aby se křesťané poznali.
Tento symbol se používá stále aby šlo poznat že v autě sedí křesťan.
29.6.2017 14:50:34   165.72.200.xxx 10
V praxi je to znameni, ze clovek za volantem je horlivym ve veci viry, nikoli vsak ve veci zdokonalovani / udrzovani ridicskych schopnosti. Vecna slava na Nebesich(tm) budiz tem nemnoha existujicim vyjimkam!
19.6.2017 12:57:13   77.75.74.xxx 11
Najedu min. tisíc kilometrů po Praze/rok a nikdy jsem se s nikým nesrazil, v zásadě i jen prudké brždění bych spočítal na prstech (naposledy vloni důchodci, kuk-auto nejede hurá do silnice, nojo jenže....).
18.6.2017 19:15:18   81.30.247.xxx 35
Jsem teď přišel tady napsat, že jsem článek nečetl a namíním ani reagovat v diskuzi, protože se CENZURA změní a nezajímájí mě tady ty víkendové clicarbaity aby reklama nestála.
19.6.2017 01:37:59   90.177.78.xxx 31
Tak vytáhni hlavu z písku a článek si přečti, to že je trochu mimo zaměření serveru nic nemění na tom že je obsahově dobrý a určitě patří mezi ty lepší články na PCT.
18.6.2017 21:38:54   93.153.32.xxx 110
Jdeme po Tobě
Cyklisti
19.6.2017 09:42:27   165.72.200.xxx 101
Cyklisti s Rybkou budou nejspis souhlasit. Kdo souhlasit nebude, to budou cyklozmrdi = pumpickari = Auto*Mat. A to jsou tak vyznamni myslitele, ze by po nem "jit" skutecne snad i mohli.
19.6.2017 05:38:02   77.87.242.xxx 61
Na první pohled to vypadá jako rozumnej názor, ale to jen elektrosocan nadává na jiný socany co mu hodili hračky do kanálu a že pan Byse a pan Mělo registrace, povinný ručení a kdo ví co i na koloběžku…
19.6.2017 12:31:15   77.75.74.xxx 36
Jako cyklista, řidič, chodec v našem hlavním městě:
Vše je samozřejmě o lidech, nicméně z pohledu cyklisty;
Elektrické samohyby a kolo NENÍ TO SAMÉ! Umím se pohybovat po stezce i 30km/h. Jenže tohle není zadarmo, jsou to léta dřiny a odříkání Ne ba ne, ale prostě na tohle se člověk musí vycvičit, roky a roky ježdění na kole, pády, apod. Což se samozřejmě nedá srovnávat s "jé dneska zaplatím litr a profičím se Prahou", boreček sviští taky 30km/h, ale je rád, že je rád, značně vyšší nebezpečí pro všechny okolo. To, že je takový segway podobně nevyzpytatelný jako pěšák (coby změna směru a rychlsoti) je další věc, na kole jste přeci jen více v područí fyziky....
19.6.2017 14:08:47   194.228.197.xxx 60
Jet třicet v hodině dokáže krátkodobě každý a z kopečka každý vůl. A Praha má kopečků dost.
Takže ano, kolo a samohyb je to samé. Cyklisti patří na silnice a pokud používají jinou komunikaci, musí dávat pozor stejně, jako každý další účastník provozu. Mají zvonek a mají jej používat. Když chodec neuhne, mají zpomalit, dokud nebudou moci chodce objet. Má stejnou funkci jako klakson. Jenže řidiči jej místo upozornění používají jako nástroj na nadávky a cyklisti, protože by to znělo blbě, si jej často na kolo ani nedávají.
19.6.2017 14:20:22   77.75.74.xxx 01
Tak já nemluvil o tom, že mám mít po pěti minutách hvězdičky v očích 30km/h rozhodně není zadarmo, nechci tě podceňovat. Takže ne, není to to samé.
Hodně podobný scénář je např. trailů, kdy se díky elektrifikaci stávají dostupnější (do kopce zadara), takže se na to dostane kdejaké BFU a opět vyšší riziko, že se tam dostane někdo, kdo nemá dostatečnou průpravu.
Z kopce se jede 50km/h (a ano, ještě některé borce v autech zdržuješ...).

Zvonek se v praxi hodí max. tak na inlináře, ti mají podobnou rychlost a zabírají více místa, tak aby chvilku sounožili, jinak moc k něčemu není.
23.6.2017 12:31:38   82.99.161.xxx 53
Chápu, že někdo jako je Rybka bude prosazovat segweje a ekeltrokola místo toho, aby vynaložil nějakou snahu a dopravil se z A do B na vlastní sádlo. Nicméně co mi uniká je spojitost mezi kompama a kolama... Myslím, že by se na serveru o počítačích měl věnovat tématu. Jestli se chce věnovat politice a zkusit útočit na občany podobnými populistickými články, měl by se tomu věnovat jinde.
25.6.2017 14:16:26   89.102.70.xxx 66
Článek se nedá brát vážně - za prvé už od pohledu na autora článku (ať si to nebere zle) je patrné, že se na kole zrovna nepohybuje jako rybka ve vodě, a tudíž k němu nebude mít dvakrát vztah.
Za druhé - od prvních vět je patrná senzacechtivost, zbytečná radikálnost, zjednodušování atd. Zkrátka všechno, jen ne snaha o věcný pohled na věc.
Sám se pohybuji někde na pomezí cyklisty-sportovce a člověka, který kolo využívá i pro přepravu po městě, drobné nákupy apod. Narozdíl od naprosté většiny cyklistů jezdím i v zimě či mírném dešti, už jen proto, že je to pro mě dokonalé odreagování od práce u počítače (snad je to i zdravé).
Auto nemám, protože jej zatím nepotřebuji (nemám rodinu a na občasné výlety nemám problém s vlakem či jinými způsoby dopravy). Nicméně párkrát do roka řídím.
Mé zkušenosti a poznatky jsou, že zásadním problémem - ať už na silnici, cyklostezkách, či chodníku, je neohleduplnost všech zúčastněných. Kolo, auto, inline, cokoliv... všechno je OK, pokud by se dotyční oným prostředkem pohybovali trochu s rozvahou, rychlostí a způsobem, který odpovídá dané komunikaci, provozu apod.
Jasně, tohle je idealistický pohled na věc, ale podle mě je právě tohle ten prapůvod všech - podle mě zbytečných - rozepří a předsudků a tedy hlavně na této nekultuře by se mělo nějakým způsobem pracovat. Žádné značky, čáry a nařízení nezmění člověka a jeho přístup. Naopak, jak je známo, převede svou vlastní zodpovědnost na ono nařízení, takže kde je max. rychlost 50, zavře oči a pojede 60, i kdyby byla mlha na 10cm... stejně tak ale kde je cyklostezka, pojede cyklista svůj trénink na silničním kole a bude ve svých 40km/h kličkovat mezi kočárky.
Je to docela škoda, protože máme podmínky, technologie a zkušenosti, abychom si mohli užívat naprostého luxusu (nejen) v dopravě, ale prostě ta kultura nám chybí.
Mimochodem jezdím běžně i po chodníku, ale jakmile projíždím kolem chodce, zpomalím skoro na rychlost chůze, poděkuju, pokud mi uhne... pokud vidím, že je dotyčný mimo a můžu ho vylekat, zvoním... tímto způsbem jsem NIKDY nezaznamenal žádný problém.
Věřím, že je to jen záležitost času, abychom si prostě zvykli na to, že je běžné využívat všechny dopravní prostředky a že každý má své místo a pravidla a naučili se podle toho chovat. A tou ohleduplností bychom mohli všichni začít.
Článek jako je tento nepřispěje vůbec ničemu.
26.6.2017 07:07:43   85.239.64.xxx 44
Jezdit kolem po Praze je za trest ale ještě větší trest je jezdit autem. Aut je v Praze víc než kol, takže bohužel vyhrávají auta a ty líný lemry v nich, množství cyklostezek je zoufalé. Nejsem žádný fanatik do kol, ale vždy se těším na začátek května až vyrazím do práce na kole a o víkendu si občas zajedu podél Vltavy. Bože, jak já závidím holanďanům...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

132 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 37.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.