Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

30. 5. 2017 03:00 2

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – objekty, stíny, textury, AF
6. Vliv nastavení – AO a odrazy okolí, FoV 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.

Reklama

Screen Space Directional Occlusion

Jako efekt Ambient Occlusion je zde využit poměrně náročný SSDO. Ten počítá zastínění o něco složitěji a bere v úvahu i barvu okolních objektů. SSAO nebo HBAO vždy zastiňují pouze v odstínech šedi. Vliv na výkon je však velice výrazný, a tak tento detail asi bude jeden z prvních, který snížíte při nedostatku výkonu. V testované scéně byl rozdíl celých 73 fps vs. 84 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Full Resolution (po najetí myší se zobrazí Off)

Screen Space Reflections

Efekt nastavuje kvalitu real-time odrazů okolí na různých předmětech. Vliv na obraz je poměrně velký, protože většina povrchů ve hře jsou různé dlaždice a podobné materiály. Bohužel, vliv na výkon je také celkem znatelný a tak při nedostatku výkonu bude tento další v řadě, který snížíte. V testované scéně byl rozdíl znatelných 66 fps vs. 74 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Full Resolution (po najetí myší se zobrazí Off)

Horizontal Field of View

Posuvník, umožnující změnu úhlu pohledu, byl do hry přidán v opravě, která vyšla při dokončování tohoto článku. Ano, Prey v prvních dnech patřil ke hrám neumožnující změnit FoV. PC master race se do toho naštěstí v diskuzích do toho opřela a tak po opravě ve hře můžete FoV změnit. Nastavujete horizontální, takže podle poměru stran musíte FoV přizpůsobit (ideální je cca 90 až 95° na 16:9 displeji). Výkon mezi minimálním a maximálním FoV byl 71 fps vs. 65 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 60 (po najetí myší se zobrazí 120)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama