Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

30. 5. 2017 03:00 2

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – objekty, stíny, textury, AF
6. Vliv nastavení – AO a odrazy okolí, FoV 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Low, Medium, High a Very High. Samotných detailů zde není mnoho a tak asi doporučím nastavovat detaily ručně podle vašich preferencí. Na pomalejší 4GB grafické kartě jistě nebude nutné snižovat rozlišení textur, ale spíše omezíte zastínění okolím. Naopak na kartě s dostatečným výkonem, ale nedostatkem VRAM (jako testovaná GTX 960) je rozumné snížit textury a detaily mohou zůstat na maximum.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou odlišných scénách.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna ukazuje složitější scénu v lokaci Arboretum. Je zde velké množství objektů s transparentními texturami, a tak se hlavně zde pozná velký rozdíl mezi jednotlivými metodami vyhlazování hran.

Rozdíly při postupném snižování detailů jsou viditelné hlavně na rozlišení textur a kvalitě stínování. Nejedná ve však o dramatické rozdíly a i na minimální detaily hra vypadá dobře. Respektive, ona spíš vypadá na maximální detaily hůře než většina moderních her.

Obrázky seřazeny postupně od Very High po Low:

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna spadá do takového průměru scén, na jaké ve hře narazíte. Výkon je zde vyšší a vyzkoušel jsem zde i GTX 960 v rozlišení 1920 × 1080. Výkon škáluje přibližně shodně s předchozí scénou.

Rozdíly v obraze jsou opět hlavně ve stínování a odrazech okolí. I na minimu hra vypadá dobře a přitom si ji v tomto nastavení zahrajete i na naprostém lowendu. Dle výkonu GTX 960 soudím, že i na něčem pomalejším, než je doporučená GTX660, to poběží plynule.

Obrázky seřazeny postupně od veryhigh po Low (pořízeny na GTX 980 Ti):

 Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-

 Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-


Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama