Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 5
Seznam kapitol
Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.
Object Detail
Nastavení má vliv na kvalitu menších dekorativních objektů a jejich vykreslovací vzdálenost. Nároky jsou tedy spíše kladeny na geometrickou propustnost systému, a ta většinou není limitem výkonu. To dokazuje i rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavením – 66 fps vs. 64 fps.
Nastavení na Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Shadow Quality
Nastavuje kvalitu stínů a jejich počet. Při nižším nastavení jsou stíny mírně hůře filtrovány a je snížen výrazně jejich počet, jak můžete vidět v následující ukázce. Vliv na výkon není až tak vysoký – 74 fps vs 78 fps. Také vliv na videopaměť není moc znatelný. Stíny tedy doporučuji ponechat spíše na maximální možné hodnotě, aby scéna byla správně stínována. Už při nastavení High některé zásadní stíny zmizí.
Nastavení na Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Texture Quality
Nastavuje kvalitu textur. V tomto případě dochází k omezení jejich velikosti. Cache si upravuje hra sama podle velikosti videopaměti. I na 2GB nebo 3GB grafické kartě vám nic nebrání nastavit textury na maximum, i když jsou požadovány přibližně 4 GB. Jenže v tom případě pak narazíte stejně, jako ve hře Call of Duty. Na ukázku poslouží dobře i následující obrázek.
Hra tedy s maximálními kvalitou nabízí i na 2GB kartě stabilní výkon, ale výrazně kolísá kvalita textur. Na 2GB kartě nastavte tedy textury na úroveň Low. Získáte tak obecně lepší kvalitu textur. U 3GB karet bych také maximum nenastavoval, a doporučil bych spíše medium/high nastavení. O nic zásadního nepřijdete. I na minimální detaily textur se dá kupodivu dívat. Vliv na výkon je na úrovni 80 fps vs. 79 fps.
Nastavení na Very High (po najetí myší se zobrazí Low)
Anisotropic Filtering
Ovlivňuje kvalitu textur zobrazených pod nějakým úhlem. AF nelze úplně deaktivovat – minimum je AF 2×. Vliv na obraz je nečekaně nízký. To je také dáno tím, že naopak na většině textur AF 16× nemá velký vliv a je nutné si vylepšit obraz přes ovladače grafické karty. Rozdíl mezi AF 16× a 2× byl na úrovni chyby měření, v případě scény na ukázce to bylo 72 fps vs. 73 fps.
Nastavení na 16× (po najetí myší se zobrazí 2×)