Prey – rozbor hry a vliv nastavení detailů na obraz a výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Prey od Arcane Studios více připomíná hry jako System Shock a Bioshock. Překvapuje také grafickým zpracováním – na první pohled to nevypadá, že by hra běžela na CryEngine. V rozboru druhého Prey jsme se zaměřili právě na grafické zpracování a optimalizaci a otestovali jsme i vliv nastavení jednotlivých detailů na výkon.
Vyhlazování hran
Prey patří mezi většinu her, které nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na metody v post-processingu. Těch je zde k dispozici naštěstí více typů. Máte na výběr klasické FXAA anebo různé režimy kvalitnějšího vyhlazování SMAA.
Vliv na výkon je u všech metod velice nízký, a tak minimálně SMAA1× doporučuji aktivovat vždy. Nabízí stejný výkon jako FXAA, ale je kvalitnější (méně rozmazává obraz). Dále jsou pak k dispozici ještě dva režimy SMAA s temporal filtrem.
Ukazuje se, že nejkvalitnější metodou je SMAA 2Tx. Ta je schopna i „dopočítat“ přerušené tenké linie zábradlí nahoře vlevo. Funguje tak téměř jako MSAA vyhlazování a v pohybu nabízí nejkvalitnější obraz. Nevýhodou je vyšší měkkost obrazu. Ta ale není o nic vyšší než při FXAA, které nedoporučuji používat.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. V praxi uvidíte rozdíl mezi klasickým SMAA a SMAA 2Tx hlavně v pohybu.
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA 1x:
Vyhlazování SMAA 1Tx:
Vyhlazování SMAA 2Tx: