Prey – převtělování v hrneček nikdy nebylo zábavnější | Kapitola 3
Seznam kapitol
Máte rádi hry s hutnou atmosférou, jako je Bioshock nebo System Shock? Tak to si tohle akční sci-fi zasazené do alternativní budoucnosti nesmíte nechat ujít. Prey se na velikány tohoto žánru odkazuje od začátku do konce. K tomu přidává i několik neokoukaných nápadů, třeba v úvodu zmiňované převtělování v hrneček.
Skrze neuromody, které sbíráte stejně jako i další předměty, nebo je vyrábíte z předmětů již sebraných, se můžete naučit i mnohé další kousky, než je avizovaná proměna v hrneček. Ve stromu dovedností jsou k dispozici tři základní větve:
- Scientist, kde najdete takové ty běžné věci z ranku léčení a hackování (vyšší efektivita medkitů a schopnost nabourávání se do počítačů atd.).
- Engineer, kde najdete tvořivější schopnosti jako je oprava poničených zařízení (například střílen, léčitelských robotů), práce s materiály a modifikování obleku pro zvýšení kapacity atd.
- Security, kde najdete schopnosti týkající se soubojů například vyšší výdrž, přesnost při míření nebo zdraví, případně větší rychlost a pohyblivost atd.
V pozdějších fázích hry se pak díky skenovacímu zařízení umístěnému na vaší helmě, které vám pomůže hledat poschovávané Typhony, dostanete také ke schopnostem mimozemským. Právě v nich najdete tu neustále omílanou schopnost proměňovat se v hrneček, ale i další zajímavé schopnosti.
Tři mimozemské větve schopností jsou:
- Energy, kde najdete elektrické, ohnivé a kinetické schopnosti, jako například kinetický výboj, jímž zdemolujete všechno v okolí.
- Morph, kde najdete veškeré schopnosti kamufláže, tedy také možnost přeměňovat se v hrneček, ale i další šikovné schopnosti jako je regenerace zdraví nebo rychlou změnu pozice atd.
- Telepathy, kde najdete schopnosti, které se týkají manipulování s lidmi a udělování zranění biologickým nepřátelům na dálku.
Obecně platí, že mimozemské schopnosti jsou efektivnější, než schopnosti základní. Pokud je však budete při vylepšování své postavy preferovat, nebudete si užívat pouze výhod. Problém je, že vesmírná stanice je vybavena systémem pro detekci mimozemských strojů a jakmile se jim začnete podobat, začne útočit i na vás.
V praxi to znamená, že pokud budete mít příliš mimozemských schopností, při vstupu do nové místnosti na vás začnou útočit třeba střílny, nebo se vám může stát, že nebudete ošetřeni roboty. Pokud budete preferovat schopnosti na lidské bázi, nebudete sice tolik silní, ale zase se vám vyhnou tyhle nečekané útoky. Tímto způsobem tvůrci účinně, ale přitom velmi efektně (a efektivně) schopnosti vyvážili. Za to jim náleží pochvala.