Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8

Petr Diviš

Petr Diviš

10. 5. 2017 03:00 25

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení - FoV, efekty, detaily, částice 5. Vliv nastavení - fyzika, shadery, postprocessing
6. Vliv nastavení - stínování, stíny, motion blur 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Sniper Ghost Warrior 3 běží na CryEngine, díky kterému má dobré předpoklady mít pěknou vizuální stránku. V rozboru se podíváme na nároky hry. Vyzkoušíme jednotlivé položky detailů a uvidíte také, jak se hra chová na našich testovacích sestavách. Na sestavě AMD tentokráte hra překvapila běží na ní až nečekaně dobře.

Reklama

Vylepšení grafiky přes ovladače VGA

Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.

Sniper Ghost Warrior 3 opět patří mezi hry, kde není možné aktivovat MSAA vyhlazování hran, které je nutným požadavkem k funkčnosti TRAA vyhlazování hran. Hra nepodporuje ani jiné metody vyhlazování hran. V menu hry volbu anti-aliasingu nenajdete, ale na hranách si můžete všimnout nějakého pokusu o vyhlazování, řekl bych že je zde použit nějaký slabý režim TAA. MSAA vynucené přes ovladače také nefungovalo.

Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.

16× High Quality AF

Dnešní hry, až na výjimky, zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...

Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:

Nvidia grafické karty:

Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Sniper Ghost Warrior 3. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

AMD grafické karty:

Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).

V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


 

A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Kupodivu celkem znatelně, jak můžete vidět na následujícím obrázku. Při 16x HQAF je ostřejší textura silnice a jsou detailněji i vykresleny kostky na cestě vpravo před barikádou. Bez 16x HQAF vůbec nejde poznat, že jde o kamennou cestu. Na Radeonu R9 290 byl rozdíl podobný, AMD a Nvidia filtrují mírně odlišně, ale v této hře nebyly pozorovány nijak výrazné rozdíly ve kvalitě AF. Obraz AMD při 16x HQAF působil mírně ostřeji, ale více trpěl na shimering, který se na Nvidii téměř nevyskytoval.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)

Výkon se aktivací 16× HQAF  změnil naprosto minimálně - 77 fps vs. 80 fps. Aktivace 16x HQAF přes ovladače přináší znatelnou změnu v kvality obrazu, bez velkého dopadu na výkon - doporučuji tedy 16x HQAF aktivovat.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama