Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Sniper Ghost Warrior 3 běží na CryEngine, díky kterému má dobré předpoklady mít pěknou vizuální stránku. V rozboru se podíváme na nároky hry. Vyzkoušíme jednotlivé položky detailů a uvidíte také, jak se hra chová na našich testovacích sestavách. Na sestavě AMD tentokráte hra překvapila běží na ní až nečekaně dobře.
Maximální vs. minimální detaily
Pokud jste přeskočily jednotlivé nastavení detailů a přeskočily až sem, dobře děláte. Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Nižší, Střední, Vyšší a Nejvyšší. Globální nastavení detailů dává v této hře mnohem větší smysl, neboť jednotlivé detaily jsou z vetší části k ničemu a některé doslova zabugované.
Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou odlišných scénách.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení - klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První testovaná scéna zobrazuje rozlehlou scénu ve dne. Škálování výkonu mezi maximálními a minimálními detaily není moc vysoké, ale i tam vám hlavně snížení detailů z nejvyšších na nižší pomůže poměrně solidně rozhýbat hru. Jaka vidíte, tak v rozlišení 2560 x 1440 Sniper Ghost Warrior 3 neběží úplně nejlépe a snížení detailů na Vyšší úroveň přijde vhod - zvlášť když v obraze téměř nic nepoznáte.
Rozdíly při postupném snižování detailů opravdu moc velké nejsou a skok z Nejvyšších na Nižší je poznat jen na dohlednosti objektů, mírně horších stínech a filtraci textur.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:
Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
Druhou a mírně náročnější noční scénu jsem vyzkoušel na referenční GTX 980 Ti i na GTX 960 OC. V případě GTX 980 ti je škálování podobné a na úroveň detailů Vyšší je hra krásně plynulá, přitom v obraze jsou rozdíly minimální. GeForce GTX 960 potřebuje snížení detailů i v rozlišení 1920 x 1080, neboť její výkon už zdaleka nedostačuje na hraní moderních her, ale po snížení na úroveň Nižší si plynule zahrajete i s tímto low-endem.
Při skoku z maximálních detailů na minimální si můžete všimnout snížené dohlednosti vzdálených objektů a také světel. Na minimální detaily hra nevypadá nijak tragicky a výkon je téměř dvakrát vyšší, než při maximálních detailech.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:
Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-