Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 5
Seznam kapitol
Sniper Ghost Warrior 3 běží na CryEngine, díky kterému má dobré předpoklady mít pěknou vizuální stránku. V rozboru se podíváme na nároky hry. Vyzkoušíme jednotlivé položky detailů a uvidíte také, jak se hra chová na našich testovacích sestavách. Na sestavě AMD tentokráte hra překvapila běží na ní až nečekaně dobře.
Úroveň fyziky
Dalším adeptem na zbytečné nastavení je detail úroveň fyziky. Jeho změna ani po restartu nijak neovlivní výkon a kvalitu obrazu. I ve scénách kde se nějaká fyzikální efekty vyskytují, jako například scéna na obrázku, nedojde ke změně výkonu. V chování látek nebo pohybů vegetace a nebo postav jsem také nepozoroval žádné změny.
Nastavení na Nejvyšší (po najetí myší se zobrazí Nižší)
PostProcessing
Detail nastavuje kvalitu různých post procesing efektů. Jedním z nich je i zde nečekaně náročný motion-blur. Rozdíl ve výkonu je v testovací scéně 54 fps vs. 58 fps. Testoval jsem na statické scéně a tak je v obraze rozdíl nulový, neboť na jiné viditelné efekty detail vliv nemá. Opět se tedy jedná o zbytečný detail - motion blur má své vlastní nastavení a tento detail je s ním pouze propojen. Pokud nastavíte postprocesing na maximum, aktivuje se automaticky i motion blur. Vidíte sami, že jednotlivé nastavení detailů v této hře nedává žádný smysl. Nevadí, pokračujeme dále...
Nastavení na Nejvyšší (po najetí myší se zobrazí Nižší)
Kvalita shaderů
A co tu máme dále? Další zbytečný detail. Tentokrát se jedná o nefunkční přepínač kvality shaderů. Ne vážně - jeho nastavení se vždy resetuje na úroveň nastavení následujícího detailu Stínování. Zkoušel jsem různé postupy, jak nastavení bez restartu, tak i z restartem. Bohužel na nic nereaguje a obraz se zdá být také stejný. Na ukázku jsem vybral scénu s pěkným POM shaderem. Během testování hry vyšly asi 4 opravy, ale ani ta poslední tento problém neopravil.
Nastavení na Nejvyšší (po najetí myší se zobrazí Nižší)