Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

10. 5. 2017 03:00 25

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení - FoV, efekty, detaily, částice 5. Vliv nastavení - fyzika, shadery, postprocessing
6. Vliv nastavení - stínování, stíny, motion blur 7. Maximální vs. minimální detaily 8. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 9. Závěr

Sniper Ghost Warrior 3 běží na CryEngine, díky kterému má dobré předpoklady mít pěknou vizuální stránku. V rozboru se podíváme na nároky hry. Vyzkoušíme jednotlivé položky detailů a uvidíte také, jak se hra chová na našich testovacích sestavách. Na sestavě AMD tentokráte hra překvapila běží na ní až nečekaně dobře.

Reklama

Rozlišení  (Fullscreen Resolution)

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Vliv rozlišení jsem na všech grafických kartách zkoušel při vyšších detailech v náročnější scéně, než je průměr. Hra totiž nemá příliš vyvážený výkon scén a místy běží výrazněji hůře. Náročnější úsek sem tedy vybral, abych ukázal, jaké jsou nároky ve větších akcích a složitějších scénách.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 v testované scéně pod 40 fps a tak pro vyšší výkon musíte ještě snížit úroveň detailů anebo snížit rozlišení. To pomůže opravdu hodně, ale kdo chce dnešní hry hrát v tak nízkém rozlišení? U vyšších rozlišení je jasným limitem velikost paměti.

Na sestavě AMD hra běží výrazně lépe a nenaráží na limit slabšího procesoru AMD FX 8370. Výkon v náročné scéně byl na úrovni referenční GTX 980 Ti. Na druhou stranu hra byla celkem blbě hratelná kvůli nízké kapacitě RAM - záseky. V méně náročných scénách, než je testovaná, se karta mírně obrací a Nvidia začíná získávat více výkonu. Pro dobrou hratelnost je ale důležitější výkon v náročnějších scénách a zde AMD sestava opravdu překvapila - škoda jen, že nemám k dispozici více DDR3 RAM.

A jak se tedy Sniper Ghost Warrior 3 hýbe na bývalé hi-endové kartě (dnes její výkon odpovídá main-streamovému modelu GTX 1070)? Podívejme se na to.

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Sniper: Ghost Warrior 3 – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

S referenční GeForce GTX 980 Ti můžeme na 4K rozlišení zapomenout i v mírně snížených detailech (profil Vyšší). Hra je opravdu náročná a na GTX 980 Ti si zahrajete maximálně v 2560 x 1440. Při nastavení Nejvyšších detailů i v tomto rozlišení výkon pokulhává, ale po přetaktování na 1400MHz se ještě i takto náročný úsek hýbe na dobře hratelných 46 fps.

Na druhou stranu upozorňuji, že se jedná o náročnější scénu. Na přetaktované GTX 980 Ti se i ve „3K“ rozlišení hra hýbala v průměru celkem dobře - nevyžaduje až tak vysoké fps pro dobrou hratelnost. Ale na 4K s maximálními detaily bez GTX 1080 Ti zapomeňte.

Na celou obrazovku

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte pouze možnost běhu v okně anebo fullscreen.

Vertikální synchronizace

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama