Když není co zlepšovat aneb co přijde po mobilech?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Když není co zlepšovat aneb co přijde po mobilech?

Když není co zlepšovat aneb co přijde po mobilech? | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

7. 5. 2017 12:00 26

Seznam kapitol

1. Počítač do kapsy 2. Velké zařízení v příliš malém balení 3. Počítač vždy na očích 4. Umělý balast nad reálným světem 5. Šrouby do hlavy 6. Tak trochu jiná integrace

Mobilní telefony jsou zvláštní v tom, že jejich podoba už řadu let zůstává fakticky stejná. Jednou mají senzor otisku prstu vepředu, podruhé vzadu, ale základní design už se výrazně nemění. Znamená to, že jsou na konstrukčním plató a nadále není možné jejich design zlepšovat? Máme se už začít připravovat na to, co přijde po nich?

Reklama

Obrovskou příležitostí augmentovaného headsetu je integrace aplikací přímo do okolního prostředí. Virtuální obrazovka může zabírat celé okolí uživatele, což je obrovské plus, bude ale nutné zajistit rozlišení reálného a virtuálního, kde virtuální nesmí překrývat reálný svět tak, aby uživatele ohrozil. Ovládací rozhraní aplikací bude výrazně odlišné od toho, které známe dnes – některé ukázky předvádí video z Microsoft Build 2017, občas narazíme i na šílenější vize, vycházející ze schopnosti Hololens skenovat okolí uživatele v reálném čase. 

Současná podoba Hololens je mohutná, což je dáno tím, že zařízení kombinuje výkonný počítač, baterii, senzory i displeje. Předpokládám, že s časem se bude zařízení zmenšovat, ale je nepravděpodobné, že by se někdy stalo tak malým, jako jsou klasické brýle, spíš by připomínalo Google Glass. Někam se zkrátka elektronika musí nacpat – a už dnes jsou Hololens opravdu kompaktní, i když to tak na obrázcích nevypadá. Přílišná „dieta“ by omezila nějaký jiný významný faktor, ať už výdrž anebo výkon.

Cesta k levnému a kompaktnímu AR headsetu mi přijde ještě dlouhá a komplikovaná, protože se tam musí vyřešit nejen technologické problémy, ale i otázky ovládání, otázky používání na veřejnosti a podobně. Jedna věc je „zombie metro“, kde se každý hrbí nad mobilem = a něco zcela jiného jsou lidé, kteří se docela rozsáhle pohybují a dělají ovládací gesta.

Řada problémů se ukáže až v praxi – a ve chvíli, kdy se produkt začíná opravdu masově používat. AR headset je ale rozhodně logičtější a praktičtější řešení pro používání v reálném světě než VR, dokonce jsem už narazil na lidi, kteří tvrdí, že VR je jenom dočasná technologie, která zmizí po zlepšení AR technologií. Osobně si to nemyslím, pro hraní mi VR připadá lepší než AR, ale s VR se venku rozhodně pohybovat nemůžete a popravdě řečeno, nechtěl bych si to nasazovat ani v metru nebo na podobném místě, kde potřebujete kontrolovat okolí.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama