Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 11
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.
Závěr
U Mass Effect Andromeda závěr začnu asi rovnou celkovým dojmem z grafické stránky. Ta je totiž opravdu parádní, ale místy trochu kolísá. Díky tomu, že se autoři snažili nabídnout velkou hru s rozlehlými světy, je logické, že i kvůli limitům dostupného hardware (hra vznikala i na konzole PS4 a XBOX One) nemůže nabídnout nejdetailnější možnou grafiku. I tak je ale na co koukat, a hlavně při animacích hra vypadá úžasně.
Postavy jsou zpracovány také pěkně, ale kupodivu lidi se podařilo zpracovat asi nejhůře. Veškerá ostatní vesmírná havěť vypadá někdy až mrazivě detailně, ale u lidí mě připadalo, že vypadají tak nějak uměle, a speciálně u animací obličeje. Kvůli nekonečnému množství dialogů (hra je opravdu hodně ukecaná) si toho není možné nevšimnout.
Hra si tento nedostatek kompenzuje ve zpracování jetlivých herních lokací, u nichž občas zůstanete v ůžasu nad efekty anebo architekturou různých prostředí. Zde si autoři upravdu vyhrali a věřím, že se ve hře vyřádí i herní „fotografové“, kteří ke snímání pěkných scén ze hry dostávají do ruky užitečný nástroj Nvidia Ansel. Pomocí něj sem pořídil několik 360° screenshotů na konci článku.
Samotná optimalizace se drží trendu her založených na Fostbite 3 engine. Mass Effect Andromeda je poněkud náročnější. Hlavně na paměť, ale to lze celkem pochopit vzhledem k rozloze hry. Při porovnání s Battlefield 1 nebo StarWars, by se mohlo zdát, že je na tom hra výrazně hůře, zvlášť když na GTX 960 tyto hry běhaly i na plné detaily krásně plynule. Ale zde se jednalo o výrazně jednodušší scény s menší rozlohou a ne tak rozmanitou grafikou. V tomto ohledu se blíží k Mirror's Edge Catalyst – kde také nároky na poměry Frostbite 3 byly poněkud vyšší.
Pokud skousnete paměťové nároky, které už hřeší na to, že mají herní počítače běžně 16 GB paměti a u nových herních karet jsou standardem minimálně 4 GB grafické paměti (což je dnes minimum i na kartách nižší třídy jako GTX 1050 Ti), můžeme konstatovat, že je hra zvládnuta velice dobře a rozhodně se nedá říci, že by byla špatně optimalizovaná. Naopak mě, vzhledem k rozloze, kvalitě postav (kromě lidí) a úžasných animací a efektů, připadá optimalizována dobře.
Jako fanoušek předchozích dílů si i tento nový vychutnávám, spíše díky technické stránce hry, která se mi líbila nejvíce. Samotná hratelnost už možná trochu hapruje, ale s hodnocením provedení nemám žádný problém. Tedy až na ty lidské postavy co působí uměleji, než v původní trilogii, běžící na Unreal Engine 3.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus