Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

6. 4. 2017 03:00 28

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – filmový šum, aberace, měřítko obrazu 6. Vliv nastavení – kvalita textur, AO, post-processing
7. Vliv nastavení – AF, světla, stíny, efekty 8. Vliv nastavení – modely, shadery, terén, vegetace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr 12. Nvidia Ansel – galerie obrázků

V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.

Reklama

Závěr

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

U Mass Effect Andromeda závěr začnu asi rovnou celkovým dojmem z grafické stránky. Ta je totiž opravdu parádní, ale místy trochu kolísá. Díky tomu, že se autoři snažili nabídnout velkou hru s rozlehlými světy, je logické, že i kvůli limitům dostupného hardware (hra vznikala i na konzole PS4 a XBOX One) nemůže nabídnout nejdetailnější možnou grafiku. I tak je ale na co koukat, a hlavně při animacích hra vypadá úžasně.

Postavy jsou zpracovány také pěkně, ale kupodivu lidi se podařilo zpracovat asi nejhůře. Veškerá ostatní vesmírná havěť vypadá někdy až mrazivě detailně, ale u lidí mě připadalo, že vypadají tak nějak uměle, a speciálně u animací obličeje. Kvůli nekonečnému množství dialogů (hra je opravdu hodně ukecaná) si toho není možné nevšimnout.

Hra si tento nedostatek kompenzuje ve zpracování jetlivých herních lokací, u nichž občas zůstanete v ůžasu nad efekty anebo architekturou různých prostředí. Zde si autoři upravdu vyhrali a věřím, že se ve hře vyřádí i herní „fotografové“, kteří ke snímání pěkných scén ze hry dostávají do ruky užitečný nástroj Nvidia Ansel. Pomocí něj sem pořídil několik 360° screenshotů na konci článku.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Samotná optimalizace se drží trendu her založených na Fostbite 3 engine. Mass Effect Andromeda je poněkud náročnější. Hlavně na paměť, ale to lze celkem pochopit vzhledem k rozloze hry. Při porovnání s Battlefield 1 nebo StarWars, by se mohlo zdát, že je na tom hra výrazně hůře, zvlášť když na GTX 960 tyto hry běhaly i na plné detaily krásně plynule. Ale zde se jednalo o výrazně jednodušší scény s menší rozlohou a ne tak rozmanitou grafikou. V tomto ohledu se blíží k Mirror's Edge Catalyst – kde také nároky na poměry Frostbite 3 byly poněkud vyšší.

Pokud skousnete paměťové nároky, které už hřeší na to, že mají herní počítače běžně 16 GB paměti a u nových herních karet jsou standardem minimálně 4 GB grafické paměti (což je dnes minimum i na kartách nižší třídy jako GTX 1050 Ti), můžeme konstatovat, že je hra zvládnuta velice dobře a rozhodně se nedá říci, že by byla špatně optimalizovaná. Naopak mě, vzhledem k rozloze, kvalitě postav (kromě lidí) a úžasných animací a efektů, připadá optimalizována dobře.

Jako fanoušek předchozích dílů si i tento nový vychutnávám, spíše díky technické stránce hry, která se mi líbila nejvíce. Samotná hratelnost už možná trochu hapruje, ale s hodnocením provedení nemám žádný problém. Tedy až na ty lidské postavy co působí uměleji, než v původní trilogii, běžící na Unreal Engine 3.

Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama