Mass Effect Andromeda – vliv nastavení na výkon | Kapitola 12
Seznam kapitol
V dnešním rozboru se podíváme na velmi očekávanou hru Mass Effect Andromeda. BioWare v tomto nejnovějším titulu využilo pro tuto sérii nový engine Frostbite. Podíváme se jak hra vypadá po technické stránce a zhodnotíme kvalitu grafiky. A jako vždy vyzkoušíme jednotlivá nastavení detailů a jejich vliv na výkon.
Nvidia Ansel
Nvidia Ansel byl uveden při vydání prvních grafických karet generace Pascal (GeForce GTX 1080 a GTX 1070) a jedná se o užitečný nástroj pro snímání obrázků z her. Kromě běžného pořizování screenshotů totiž můžete vytvářet i snímky ve vysokém rozlišení (až na úrovni Gigapixelů!) anebo rovnou 360° stereo snímky.
Co k tomu potřebujete? Pouze hru s přidanou podporou Nvidia Ansel, kompatibilní grafickou kartu a také kompatibilní ovladače (v případě Mass Effect Andromeda je nutné instalovat GameReady ovladače 378.92. Pak jen kdykoliv během hraní (ne v animacích) stisknete kombinaci ALT + F2 a hra se zastaví a přepne do snímacího režimu.
Po levé straně se zobrazí lišta s rozličnými nastaveními, kterými ovlivníte výsledný obrázek a i samotný režim snímání. Můžete si zde zvolit různé kreativní filtry, úhel pohledu (FOV) a typ screenshotu, který chcete pořídit. V případě Gigapixelového screenshotu si připravte přes 30GB volného místa na disku (pro uložení dočasných souborů) a velkou dávku trpělivosti (snímání trvá v řádu minut). 360° snímky v max. rozlišení „8K“ se i na GTX 960 snímají v řádu několika sekund a vyžadují pouze 1GB místa pro dočasný soubor – výsledný jpeg je již výrazně menší (přibližně 20 MB).
Během testování hry jsem pro vás na ukázku nasnímal pár snímků v režimu 360° které si můžete prohlédnout v prohlížeči na google photos rozklepnutím příslušného obrázku.