Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
Anisotropické filtrování
Nastavuje kvalitu anizotropní filtrace textur. Obraz ovlivní celkem znatelně pokud máte nastaveno vyšší rozlišení textur. Proto jsem porovnání mezi minimálním a maximálním nastavením provedl na GTX 980 Ti a ne na GTX 960, která neumožňuje rozumně nastavit vyšší rozlišení textur (výsledky jsou pak náhodně zkresleny podle množství vypůjčených z RAM). AF lze úplně deaktivovat anebo jej nastavit na maximální úroveň 16×.
Vliv na výkon jsem na GTX 960 i GTX 980 Ti změřil minimální. V rámci max. 1 až 2 fps rozdílu.
Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Kvalita stínů
Nastavuje kvalitu stínů. Těm lze snížit rozlišení anebo je úplně deaktivovat. Potom ale hra vypadá opravdu otřesně. Rozdíl mezi stíny Ultra a Střední byl v testované scéně 44 fps vs. 52 fps. Stíny s vyšším rozlišením zabírají více prostoru ve VRAM a tak pokles výkonu je z části způsoben právě i pamětí. Při deaktivovaných stínech výkon stoupl na 59 fps.
Celkem mě překvapilo, že hra nevyužívá žádnou změkčující techniku stínů jako např. CHS nebo PCSS.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Střední)
Kvalita terénu
Ovlivňuje stupeň tesselace terénu a stínování. Pomocí tesselace jsou totiž vykresleny veškeré drobné nerovnosti – kameny anebo stopy po vozidlech. Vliv na výkon není úplně nejnižší, v testované scéně byl rozdíl 51 fps vs. 56 fps.
Rozdíly ve kvalitě obrazu jsou hlavně viditelné při vyšších detailech textur – při nízkém nastavení zvýšenou kvalitu terénu moc neoceníte.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)