Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 7

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Anisotropické filtrování

Nastavuje kvalitu anizotropní filtrace textur. Obraz ovlivní celkem znatelně pokud máte nastaveno vyšší rozlišení textur. Proto jsem porovnání mezi minimálním a maximálním nastavením provedl na GTX 980 Ti a ne na GTX 960, která neumožňuje rozumně nastavit vyšší rozlišení textur (výsledky jsou pak náhodně zkresleny podle množství vypůjčených z RAM). AF lze úplně deaktivovat anebo jej nastavit na maximální úroveň 16×.

Vliv na výkon jsem  na GTX 960 i GTX 980 Ti změřil minimální. V rámci max. 12 fps rozdílu. 

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na 16x (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)

Kvalita stínů

Nastavuje kvalitu stínů. Těm lze snížit rozlišení anebo je úplně deaktivovat. Potom ale hra vypadá opravdu otřesně. Rozdíl mezi stíny Ultra a Střední byl v testované scéně 44 fps vs. 52 fps. Stíny s vyšším rozlišením zabírají více prostoru ve VRAM a tak pokles výkonu je z části způsoben právě i pamětí. Při deaktivovaných stínech výkon stoupl na 59 fps.

Celkem mě překvapilo, že hra nevyužívá žádnou změkčující techniku stínů jako např. CHS nebo PCSS.

 Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)  Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Střední)

Kvalita terénu

Ovlivňuje stupeň tesselace terénu a stínování. Pomocí tesselace jsou totiž vykresleny veškeré drobné nerovnosti – kameny anebo stopy po vozidlech. Vliv na výkon není úplně nejnižší, v testované scéně byl rozdíl 51 fps vs. 56 fps.

Rozdíly ve kvalitě obrazu jsou hlavně viditelné při vyšších detailech textur – při nízkém nastavení zvýšenou kvalitu terénu moc neoceníte.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nízká)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama