Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 3
Seznam kapitol
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
Menu hry je rozděleno na položky Obraz a Grafika. V menu obraz se nachází nastavení rozlišení, V-sync a ostatních položek co ovlivňují výsledný obraz. V položce grafika se pak nachází samotné nastavení jednotlivých detailů včetně globálních profilů.
Monitor
Zde se nachází volba na jakém monitoru se hra zobrazuje – pokud jich máte více.
V mém případě je to nově v rozborech levný IPS monitor Philips 246E7. Narozdíl od předchozího BenQ GW2320 má navíc vstup HDMI (vhodnější na přetaktování) a lepší barvy díky technologii Quantum Dot (prokrývá barevný prostor DCI-P3 z cca 92%).
Režim okna
Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku režimů: v okně, v bezrámečkovém okně, nebo přes celou obrazovku
Rozlišení obrazovky (Fullscreen Resolution)
Vliv rozlišení jsem testoval v běžné herní scéně, takže přibližně stejně vám poběží většina hry. Hra nemá nijak velké výkyvy výkonu a hýbe ve všech herních situacích téměř stejně. Spíše trpí na náhodné záseky při dotahování nových assetů nebo při autosave (pouze na HDD – v AMD sestavě, na SSD disku jsem nic takového nezaznamenal).
Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC hra běží i v rozlišení 1920 × 1080 v testované scéně na cca 48 fps. S vyšším rozlišením opravdu bez snížení detailů nepočítejte. I když byly textury sníženy na minimum, karta byla limitována pamětí VRAM (jejím nedostatkem) a stejná testovaná scéna oscilovala při testování – změřený výsledek je průměr z pěti testů stejné scény.
Na sestavě AMD se opět ukazuje limit slabého procesoru AMD FX8370 OC. Omezoval i téměř rozlišení QHD neboli 2560 × 1440. Jinak by asi grafická karta R9 290 stačila na výrazně vyšší detaily než GTX 960.
Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Jak zvládne hru rozhýbat tato bývalá hi-endová grafická karta? Nejdříve zkusíme stejné referenční detaily jako na předchozích grafikách a pak se podíváme i na maximální možné.
Na vysoké detaily hra běží plynule až do „3K“ rozlišení. V 3840 × 2160 už klesla na průměrných 36 fps, což stále dostačuje, ale po přetaktování na 1400 MHz se výkon vyhoupl na 44 fps a hru bylo možné si užít i ve 4K rozlišení relativně plynule. Podívejme se ale na maximální detaily Ultra, které jsou určeny pro highendové sestavy.
Na Ultra detaily už začíná výkon GTX 980 Ti, bývalé královny výkonu, dosti haprovat, a i v rozlišení 2560 × 1440 už je výkon na hraně. Po OC se naštěstí ještě na nějakých 45 fps vyhoupne, ale jakékoliv vyšší rozlišení je mimo možnosti této karty. K provozu hry Ghost Recon Wildlands ve vyšších rozlišeních budete potřebovat minimálně GTX 1080.