Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 21.3.2017
Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.


Oficiální požadavky hry

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Minimální sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 7, Windows 8, Windows 10
  • Procesor: Intel Core i5-2400S @ 2.5 GHz nebo AMD FX-4320 @ 4 GHz
  • Operační paměť: 6 GB RAM
  • Pevný disk: 50 GB volného místa
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX660 nebo  AMD R9 270X (2GB VRAM)

Doporučená sestava

  • Operační systém: 64 bit: Windows 10
  • Procesor:  Intel Core i7- 3770@ 3.5 GHz nebo AMD FX-8350 @ 4 GHz
  • Operační paměť: 8 GB RAM
  • Pevný disk: 50 GB volného místa
  • Grafická karta: NVIDIA GeForce GTX970/GTX 1060 nebo AMD R9 390/RX480 (4GB VRAM)

Minimální požadavky hry nijak nevybočují z běžných moderních her a v této konfiguraci by hra měla běžet v pohodě na minimální detaily. Jako minimum je vyžadován čtyřjádrový procesor Intel nebo AMD. Minimum 6 GB operační paměti je také dnes již běžný požadavek. Grafická karta GTX 660 nebo Radeon R9 270X také dnes již patří mezi dávno zastaralé modely a přesto by na nich hra měla fungovat bez problémů.

Doporučená sestava by měla v pohodě dostačovat na spuštění hry na velmi vysoké detaily. Sestava vhodná pro Ultra detaily specifikována není, ale podle našeho testování je i grafická karta GTX 980 Ti na hraně a i pro hraní ve full HD bude asi vhodnější její nástupce v podobě GTX 1080 Ti. Na velmi vysoké detaily je však hra mnohem méně náročná a stačí dnešní mainstream grafická karta v podobě GTX 970 nebo GTX 1060. V případě grafiky AMD pak je vhodnou alternativou Radeon R9 390 nebo RX 480.

Testovací sestava

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Hlavní testovací PC prošlo mírnou změnou a testovací platforma je založena na modernějším chipsetu Intel Z170. Sestavu pohání procesor Intel Core i7-6700K. Operační paměti je celých 32 GB – to by mělo zajistit hladký chod všech nadcházejících her. Hry jsou instalovány na 1TB SSD disk, a tak z případných nepřiměřeně dlouhých časů načítání můžeme vinit špatnou optimalizaci a nikoliv na pomalý HDD.

Na herní rozbory byla zapůjčena referenční GeForce GTX 980 Ti, která ve většině případů slouží jako referenční grafická karta pro hodnocení grafiky hry a zjištění samotných nároků hry na videopaměť. A také ji využiji k tomu, abych vás informoval o tom, zda si danou hru v plných detailech zahrajete i v rozlišení 4K (3840 × 2160).

Druhá grafika je nižší mainstreamový model GeForce GTX 960 v přetaktované edici od MSI. Tato grafika svým výkonem pokrývá široké spektrum podobných grafik (výkon kolem modelů: GTX 680, GTX 770, HD 7970, R9 280, R9 380), a tak bude použita v rozborech pro ukázání vlivu detailů na výkon.

Do budoucna počítáme s doplněním o mainstreamovou a oblíbenou geforce GTX 1060 – 6GB model, která by byla vhodnější na testování her s vyššími poždavky na VRAM – což je i dnešní případ. Proto v celém rozboru u testu detailů můžete vidět mírně horší textury – vyšší nastavení již přetéká přes paměť a způsobuje chyby měření.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Druhá sestava obsahuje procesor AMD FX-8370 přetaktovaný na 4,5 GHz, stejně jako Intel Core i7 6700K. Operační paměti je dnes již téměř minimálních 8 GB. Na této sestavě se pouze hrají hry a pořizují screenshoty, takže kromě systému je celá paměť dostupná pouze pro hry. Grafická karta je zde továrně přetaktovaný ASUS Radeon R9 290 DirectCU II. Hlavním účelem této sestavy je porovnání chování hry na grafice AMD vs. Nvidia.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Na obě sestavy byl nainstalován nejnovější operační systém Windows 10 s podporou DirectX 12, takže obě sestavy jsou již dnes připraveny na DX12. Ale jak jste si mohli přečíst v našem herním mini-testu Windows 10, nový systém se vyplatí používat i na hry s podporou stále aktuálního DirectX 11.

Metodika testování a nastavení hry

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Protože rozbory her a nastavení detailů nejsou a nebudou běžným benchmarkováním několika grafik, a protože ne každý efekt se projeví na jakékoliv scéně, bude se vždy testovaná lokace lišit podle detailu a nastavení, které právě zkoušíme. Ghost Recon Wildlands umožňuje změnu detailů přímo během hry, a kromě přepnutí rozlišení textur nevyžaduje restart hry.

Všechny detaily jsou tak otestovány s přesností na pixel ve stejné scéně. Vyjímkou jsou právě ty textury, ale rozdíl mezi minimálními a maximálními je jasně viditelný i bez screenshotů sedících pixel na pixel

Test vlivu jednotlivých detailů bude proveden na grafické kartě GTX 960 při následujícím referenčním nastavení detailů. Jedná se o profil detailů Vysoká Kvalita. Textury ale musely být sníženy na úplné minimum – aby výsledky detailů neovlivňovalo přetěžování PCI-E sběrnice. Hra se hýbala při tomto nastavení velice svižně.

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
34 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.