Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon |
autor: Petr Diviš , publikováno 21.3.2017 |
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
Závěr
Hra Ghost Recon Wildlands rozborem prochází jako jedna z nejreálněji vypadajících her, co se kdy na našich PC objevila. Hlavně prostředí hry vypadá úžasně a prozkoumání všech zákoutí mě teprve čeká, protože v rámci rozboru jsem prošel jen opravdu nepatrný kus mapy proti tomu, co hra nabízí. Obrovská mapa s tak detailní grafikou výrazně přidává na atmosféře hry. Při hraní pár prvních misí jsem spíše zkoumal kvalitu grafiky za zpracování hry, než se soustředil na hru a pořizování screenhotů do rozboru.
O to zajímavější je to s výkonem hry. Ten sice na ultra detaily hodně trpí a hra potrápí GTX 980 Ti (což je nejvýkonnější karta, kterou tady na rozbory mám), ale při snížení detailů o jeden stupeň výkon výrazně stoupne a přitom hra stále má svojí ultra-detailní atmosféru. Hra pak běžela téměř stále nad 60 fps.
Na nejslabší kartě v rozboru – 2GB Geforce GTX 960 – se projevil nedostatek paměti již výrazně. Téměř stejně jako u dříve testovaných Call of Duty: Infinite Warfare, kde také nebylo možné rozumně testovat s 2GB grafickou kartou detaily. Zde už od středních textur dochází k výraznému přetěžování PCI-E sběrnice a tím kolísání výkonu podle toho jak se textury v paměti RAM a VRAM přeorganizují. Stejný úsek může po načtení hry běžet v 40 fps, po chvíli hraní to samé místo běží už jen na 30 fps, a později opět může běžet na 40 fps nebo úplně jiné hodnotě. Na takové chování při snížení textur a stínů na minimum nenarazíte.
Optimalizace hry se dle mého názoru hodně povedla. Když budeme ignorovat Ultra detaily, hra běží úžasně a nemá nijak krvavé nároky. Pro hraní na vysoké anebo velmi vysoké detaily pak stačí i slabší grafická karta na úrovni GTX 970. S vysokými detaily by si i GTX 960 OC poradila celkem obstojně nebýt nedostatku paměti. Takže jako minimum na slušné hraní ve vyšších detailech (hlavně textur) berte 4GB grafickou kartu. Podle ukazatele vytížení paměti na 6GB GTX 980 Ti při vysokých texturách hra osciluje kolem vytížení 3,5 GB až 4 GB VRAM – po delším hraní.
Jediný možný technický problém jsem zaznamenal na sestavě AMD, kde se hra zasekávala – swapy na disk. K tomu docházelo i při nastavení, kdy by se hra měla vejít do 8 GB RAM (což je i doporučená konfigurace na vysoké detaily). V sestavě je pomalejší pevný disk, takže je možné, že problém pramení z nedostatečné propustnosti disku a streamování nových textur.
Pokud jste fanouškem taktických akcí série Ghost Recon, nejnovější díl Wildlands vás po technické stránce rozhodně nezklame. Pokud máte k dispozici alespoň trochu slušné herní PC, dostane se vám na monitory úžasné podívané.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Já to hraju (i7 7700 + 1070) 2560x1440p vysoké detaily cca 60,65fps (144Hz, takže i když to spadne třeba na 57fps, žádný tearing se nekoná, to je slast) a je to hrozný nářez ta grafika
http://imgur.com/a/B0Gv6
Zároveň platí co píšu vždy, když tu někdo napíše že GTX1080 je pro FHD overkill, tu hru v těch nastaveních ta GTX1080 tak tak utáhne v 60FPS, ale určitě tam budou nějaké dropy. Možná 1080Ti to dá bez ztráty kytičky...
Holt vyšší detaily stojí hodně výkonu
Nicméně dle oficiálních HW požadavků je to více než uveřitelné protože UBI stejně jako spousta dalších vydavatelů dělají doporučené HW požadavky na FHD, střední detaily, nikoli ultra, které jsou v tomto případě nejkritičtější na výkon.
Nevím jak GR, článek jsem nepročítal, zajímal mě závěr. Ale UBI hojně využívá posledních možných technik stínování, které typicky bývá zásadní výkonnostní žrout, ale právě kvalitní stíny dělají celou scénu daleko více reálnější a je škoda jich nevyužívat.
http://imgur.com/a/LAxlb
Ta hra je pecka, mám tam teprv cca 10 hodin a z cca "30ti částí" na mapě mám udělanou teprv jednu. Tohle bude ještě hooodně dlouhé dobrodružství..
Nevím, jestli jsi tu hru hrál, jak to pro tebe vyzní z obrázků, ale Zaklínač 3 se může jít zahrabat.
http://imgur.com/a/4OhXk V pohybu je to nejlíp vypadající hra, co jsem kdy hrál. A taky je to snad první hra, kde mě baví vyzobávat celou mapu, prostě pecka ta hra celkově, nejen graficky, ale už radši mlčím nebo se tu na mě slítnou supi
Ovšem, pokud se dá věřit Guru3D, tak rozdíl je opravdu 5 fps, ale mezi 55 a 59 a to opravdu není žádný rozdíl. Kdyby to bylo např 25 a 30, apod. tak by to bylo opravdu závažné.
Nastavení velmi vysoké/ultra (ty stíny jsou masakr), benchmarky tady http://imgur.com/a/MStzX a v samotné hře se to motá 70+
Na 1980x1200pix vysoké detaily cca 45 FPS
Skusil som GTX1060 a GTX 1070 na roznom CPU. Podrobnosti tu :
https://www.2i.cz/images/2017/07/06/VysledokWildlans_FHD.th.png
Dakujem za vysvetlenie.