Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 11

Petr Diviš

Petr Diviš

21. 3. 2017 03:00 33

Seznam kapitol

1. Úvod – drsná krajina v pěkné grafice 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu 4. Vliv nastavení – V-Sync, FoV, korekce obrazu 5. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 6. Vliv nastavení – AO, detaily, kvalita textur 7. Vliv nastavení – AF, kvalita stínů, terén
8. Vliv nastavení – vegetace, rozmazání pohybu, dof 9. Vliv nastavení – kvalita pohledu, odlesky, paprsky 10. Vliv nastavení – rozptyl světla, odlesky, daleké stíny 11. Maximální vs. minimální detaily 12. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 13. Závěr

Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů kvalita: Nízká, Střední, Vysoká, Velmi Vysoká a Ultra. Většina detailů má i stejně nastavené úrovně a tak každý stupeň jen přepne jednotlivé detaily na stejnou úroveň. Pouze speciální efekty (jako například GameWorks tráva) jsou aktivovány při určitých stupních globálních detailů.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz, si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem opět dvě alespoň trochu odlišné scény. Na té druhé si ukážeme i vliv detailů na grafické kartě GTX 980 Ti, neboť i ta už s ultra detaily má co dělat i v rozlišení 1920 × 1080.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna zobrazuje méně rozlehlou scénu kde značnou část zabírá vodní hladina a spousta drobných objektů vrhajících stíny.

Rozdíly v kvalitě obrazu jsou velice znatelné pouze mezi skoky z Ultra na Velmi Vysoké a pak až ze Střední na Nízké, kde chybí stíny. Nízké detaily jsou opravdu otřesné a pokud už musíte hrát na minimální detaily, doporučuji tento profil aktivovat a pak ručně nastavit alespoň stíny na střední.

S rostoucími detaily rostou i nároky na VRAM a tak pokles výkonu na detaily Velmi vysoké a hlavně Ultra by měl být zapříčiněn nedostatkem paměti. Uvidíte sami v druhé scéně, kterou zkusíme i na GTX 980 Ti se 6 GB VRAM. 

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VELMI VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna naopak ukazuje pohled do rozhlehlé krajiny. Na výkonu to však nic moc nezmění. Hra běží všude přibližně stejně a na velké výkyvy netrpí, pokud tedy máte dostatek VRAM. Opět platí že nízké detaily díky absenci stínů vypadají otřesně.

Zde jsem pro porovnání zařadil do testu i GeForce GTX 980 Ti a porovnal karty ve stejné scéně. Tím odhalíme jaké detaily již ovlivňuje nedostatek VRAM. A jak můžete vidět – velký rozdíl se už koná u škálování mezi Střední a vysokou kvalitou. Největší rozdíl se ale koná u Ultra detailů, kde GTX 980 Ti dosahuje 45 fps vs. 4,4 fps na GTX 960.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:

 Detaily VELMI VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VELMI VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-

Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama