Tom Clancy´s Ghost Recon Wildlands – vliv detailů na výkon | Kapitola 11
Seznam kapitol
Ghost Recon Wildlands je taktická střílečka s neuvěřitelně rozhlehlou herní plochou s rozmanitým prostředím a úžasnou grafikou. Rozebereme její technickou stránku a zhodnotíme optimalizaci. Může být velice náročná a potrápí i výkonné sestavy, lze ji ale nastavit i pro slabší stroje. Ukážeme vám, jaké detaily ovlivňují výkon a obraz nejvíce.
Maximální vs. minimální detaily
Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů kvalita: Nízká, Střední, Vysoká, Velmi Vysoká a Ultra. Většina detailů má i stejně nastavené úrovně a tak každý stupeň jen přepne jednotlivé detaily na stejnou úroveň. Pouze speciální efekty (jako například GameWorks tráva) jsou aktivovány při určitých stupních globálních detailů.
Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz, si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem opět dvě alespoň trochu odlišné scény. Na té druhé si ukážeme i vliv detailů na grafické kartě GTX 980 Ti, neboť i ta už s ultra detaily má co dělat i v rozlišení 1920 × 1080.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První testovaná scéna zobrazuje méně rozlehlou scénu kde značnou část zabírá vodní hladina a spousta drobných objektů vrhajících stíny.
Rozdíly v kvalitě obrazu jsou velice znatelné pouze mezi skoky z Ultra na Velmi Vysoké a pak až ze Střední na Nízké, kde chybí stíny. Nízké detaily jsou opravdu otřesné a pokud už musíte hrát na minimální detaily, doporučuji tento profil aktivovat a pak ručně nastavit alespoň stíny na střední.
S rostoucími detaily rostou i nároky na VRAM a tak pokles výkonu na detaily Velmi vysoké a hlavně Ultra by měl být zapříčiněn nedostatkem paměti. Uvidíte sami v druhé scéně, kterou zkusíme i na GTX 980 Ti se 6 GB VRAM.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
Druhá scéna naopak ukazuje pohled do rozhlehlé krajiny. Na výkonu to však nic moc nezmění. Hra běží všude přibližně stejně a na velké výkyvy netrpí, pokud tedy máte dostatek VRAM. Opět platí že nízké detaily díky absenci stínů vypadají otřesně.
Zde jsem pro porovnání zařadil do testu i GeForce GTX 980 Ti a porovnal karty ve stejné scéně. Tím odhalíme jaké detaily již ovlivňuje nedostatek VRAM. A jak můžete vidět – velký rozdíl se už koná u škálování mezi Střední a vysokou kvalitou. Největší rozdíl se ale koná u Ultra detailů, kde GTX 980 Ti dosahuje 45 fps vs. 4,4 fps na GTX 960.
Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Nízká:
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
Detaily VYSOKÁ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NÍZKÁ -pro zvětšení klikněte-