Windows Game Mode: Hry se vrací zpět k hardwaru
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Windows Game Mode: Hry se vrací zpět k hardwaru

Windows Game Mode: Hry se vrací zpět k hardwaru | Kapitola 4

Michal Rybka

Michal Rybka

3. 2. 2017 03:00 36

Seznam kapitol

1. Hry zadrátované v hardwaru 2. Bezpečně, ale pomaleji 3. Když hra ovládala počítač 4. Moderní konzole 5. DirectX: když je maximální výkon problém 6. Windows Game Mode

Bylo nebylo, v dávné minulosti měl programátor k dispozici veškerý hardware. S časem jsme se od této myšlenky přes hardwarovou abstrakci dostali k Windows tak, jak je známe dnes – robustnímu systému, který se podobá spíš sálovým počítačům. Microsoft se nicméně míní vrátit zpět, aby na Windows zachránil hraní.

Reklama

Moderní konzole fungují do značné míry jako jakýkoliv jiný operační systém – přestože uživatel předpokládá, že se stále chovají jako konzole, tedy zapnete je a začnete hrát, musí řešit řadu úloh na pozadí, jako je update her, synchronizace stavů, update OS, streaming, hlasová komunikace v reálném čase a přitom všem se hra musí chovat přijatelně. Konzole musí počítat s připojením nových zařízení, ať to jsou neortodoxní ovladače anebo virtuální realita, s příchodem PS4 Pro tu máme dokonce dva odlišné výkony zařízení pro jednu generaci her a to s možností uživatelských voleb grafiky, což konzole ještě více přiblížilo počítačům.

Naopak u Windows sledujeme opačný proces. Hraní her na PC bylo zpočátku šílené – ti nejstarší z nás se možná ještě dnes budí zpocení z hrozných snů, ve kterých se jim nepodařilo umístit driver myši a CDROM do paměti tak, aby se hra dala načíst. První generace her na Windows byly bez jakékoliv nadsázky příšerné – namátkou musím jmenovat This Means War (1996), která patřila do první generace her pro Windows a jen její pouhé rozjetí a udržení v chodu vyžadovalo kvalitní hackerský výkon. Bylo to tak šílené, že vedle toho i hry pro MSDOS vypadaly naprosto luxusně. Matně si vybavuji vizuálně hnusnou a extrémně nestabilní věc, která se nedala rozjet ve více než šestnácti barvách a do čtvrt hodiny padala na všelijaké chybové Exceptions. Prostě to nešlo hrát.

This Means War (1996), zdroj old-games.ru
i Zdroj: PCTuning.cz
This Means War (1996), zdroj old-games.ru

S postupem času se situace ustálila, začaly se používat paměťové adresační modely pro lidi, kterým „nestačilo 640 KB“ a celkově začalo být PC hraní civilizované. Generaci PC her z let 1988-1997 paradoxně prospívalo to, že hry pro MSDOS běžely (až na drivery) exkluzivně, takže věci jako Wolfenstein 3D anebo DOOM prostě fičely. Některé hry to s exkluzivitou myslely až tak vážně, že neváhaly ukrást i vektor přerušení aktivovaný stiskem Ctlr-Alt-Del, čímž způsobily strašné problémy v emulaci, která s takovou prasárnou nepočítala – jako jinak velmi zábavná realtimová strategie Star Command Revolution (1997). Ta hra prostě nereagovala na klávesový soft-reset, vážně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama