Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava 1983: Jak piráti a nelicencovaní výrobci málem zničili trh her
1983: Jak piráti a nelicencovaní výrobci málem zničili trh her
autor: Michal Rybka , publikováno 20.1.2017
1983: Jak piráti a nelicencovaní výrobci málem zničili trh her

Zdá se, že odpověď na roli pirátů v dějinách je jednoduchá: Škodí trhu a ničí platformy. Ve skutečnosti ale existuje celá řada forem pirátství – nejen domácí, ale i komerční – které mají velmi komplexní dopady. A není zajímavější příklad než úpadek kdysi fenomenálního Atari a nástup Nintenda v polovině 80. let.


Sázka Nintenda nebyla sázkou na hardware, dalo by se říci, že ač provedením solidní, Nintendo vždy nabízelo hardware alespoň o generaci starší proti konkurenci. Nintendo vsadilo na software, na kvalitu her a na jejich výbornou hratelnost. Stačí si vzít do rukou novou konzoli NES Classic Mini a vyzkoušet si hry jako Castlevania 2 (1987), Double Dragon 2 (1989), Super Mario Bros 2 (1986), The Legend of Zelda (1986), Punch Out (1987) nebo Final Fantasy (1987) – jsou pořád dobré. Většina her pro Atari 2600 je mizerných a nedá se hrát, většina hra pro NES vyrobená v úplně stejné době je kvalitních a nejen že se dají hrát, ale jsou výborné i pro studium herního designu. Pořád jsou velmi dobré!

Nintendo se rozhodlo dobře. Přestože Atari stálo u vzniku domácí videoherní zábavy, nakonec zaniklo. Konzolí Atari 2600 a kompatibilních se mezi lety 1977 a 1992 prodalo na 30 milionů kusů, NES mezi lety 1983 a 2003 (!) prodal více než dvojnásobek. Kontrola kvality a protipirátská opatření nesla svoje plody a nese je Nintendu dodnes. Zatímco hry pro Atari 2600 jsou fakticky abadonware, Nintendo stále vydělává na svých hrách pro NES: Konzole NES Classic Edition se třiceti herními tituly vás vyjde na nějakých osmnáct stovek.

Nintendo si uhájilo kontrolu nejen nad starými hrami, ale také nad celými brandy: Stále vyvíjí hry s Mariem, Zeldu či Metroid – a tyhle brandy mu zajišťují velkou výhodu. Zdánlivě restriktivní krok, který zabraňoval vydávání mizerných a nelicencovaných her se nakonec stal mocnou výhodou Nintenda v konkurenčním boji. Restrikce fungují dodnes – a to překvapivě i na NES Classic Edition, který ve skutečnosti existuje ve dvou verzích, japonské a „západní“: Ze třiceti her na konzoli je 22 v obou verzích stejných a 8 se liší podle verze. Je to divné, ale prostě jim to nějak funguje.



Tagy: nes  atari  hry  konzole  piráti  warez  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
20.1.2017 12:17:36   213.211.33.xxx 2683
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.1.2017 12:42:10   205.175.202.xxx 505
Škoda, že si článek nečetl. Věděl by si, že název není uplně zavádějící a přitom je o něčem jiném, než si myslíš.
20.1.2017 12:45:34   84.175.237.xxx 135
Uhm, jasne Rybko, u Atari bol kazdy developer ich kamos. :-D

"The programmers of many of Atari Inc.'s biggest hits grew disgruntled with the company for not crediting game developers and many left the company and formed their own independent software companies. The most prominent and longest-lasting of these third-party developers was Activision, founded in 1980, whose titles quickly became more popular than those of Atari Inc. itself. Atari Inc. attempted to block third-party development for the 2600 in court but failed, and soon other publishers, such as Imagic and Coleco, entered the market. Atari Inc. suffered from an image problem when a company named Mystique produced a number of pornographic games for the 2600. The most notorious of these, Custer's Revenge, was protested by women's and Native American groups[25] because it depicted General George Armstrong Custer raping a bound Native American woman.[26] Atari Inc. sued Mystique in court over the release of the game.
20.1.2017 14:24:08   198.50.200.xxx 79
Nintendo nabízí ty úplně nejzajímavější momenty historie konzol - NES, Virtual Boy, Playstation. Kauzy NES a Virtual Boy jsou na můj vkus médii (aktuálně Rybkou) recyklovány a převypravovány příliš.
Nintendo mám moc rád, mám vřelý vztah k (S)NES a Gameboy, a je mi rovněž sympatický jejich přístup k vlastním softwarovým značkám, kontrole kvality. Nicméně myslím, že na pořadu dne je u Nintenda aktuálnější téma, které se lehounce otírá o historii s Virtual Boy. Článek jde úplně špatným směrem a měl by pokládat jiné otázky k zamyšlení (kontrast FC, SNES a konzolových kreací z nedávné doby) - je příliš staromilský, do sebe zahleděný a po xté recyklovaný, zajídající se.
20.1.2017 15:20:30   87.98.152.xxx 35
Myslím, že Nintendo trpí vleklou posttraumatickou poruchou z kauzy Playstation. Minimálně velkou konzoli si představuju úplně jinak (konzervativněji - jako FC, NES, PS) - přiznávám, že mobilní sféra je větší otázka do pranice. Nevím jestli je v tom Jakuza, ale nechápu proč Sony uhýbá z cesty (pravděpodobně v tom nějaký "národní zájem" bude).
20.1.2017 16:07:04   45.62.246.xxx 315
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.1.2017 14:36:36   78.108.103.xxx 2224
Nevim jak Rybka, ale ja neznam NIKOHO kdo by se naucil a zivil nejakym drahym 3d nebo 2d softwarem aniz by ho predtim neupiratil. Naopak me desi ze ted vyrusta nova generace deti, ktery si od rodicu nechaj vymejt mozek a verej ze je pirateni zlocin (neni to spis tim ze jsou rodice prilis liny na to, aby detem neco crackli?) a pak se zbytecne ucej blbe nejaky nepouzitelny freeware.
20.1.2017 21:42:53   89.102.35.xxx 139
Za prvé, článek je úplně o něčem jiném, než k čemu se vyjadřujete na základě přečtení nadpisu.


Za druhé k vašemu komentáři - taky nikoho takového neznám, jenže doba byla jiná. Neexistovaly pořádné studentské verze a neexistovaly funkční free alternativy nebo aspoň výrazně levnější komerční alternativy. Ale to všechno tu teď je a kdo říká, že ne, tak jen alibisticky obhajuje to, že krade. A obzvlášť, pokud ho ten ssoft nějakým způsobem živí.

A s hrami? To je stejné. Spousta zlodějů argumentuje vysokými cenami, jenže to je zase jen alibismus. Po roce hry zlevňují... když kouknu na dnešní nabídku na humblebundle... xcom 2 za 12éček (kdo nemá tři kila na hru?!? nebo kompletní Metro Redux za 5éček).

Ok, jsou to starší hry, ale když nemám na nový auto tak si taky koupím rok starou ojetinu za polovinu ceny. Zajímavé, jak to s hmotnými věcmi všichni chápou, ale jak jde o software, tak je výmluv pro kradení spousta.
A když nic jiného, tak všichni ti neplatiči to zdražují nám platícím.
20.1.2017 22:44:58   88.103.85.xxx 126
- jo članek je z 90 procent o necem jinem ale ze zacatku je o piractvi a to mi prislo jako zajimavejsi tema nez zbytek clanku....
-pokud ma nekdo narok na studentskou verzi a misto toho si program crackene, nemam s tim problem... nula od nuly pojde Lidi co se tim zivi si to vetsinou driv nebo pozdeji koupi (pokud ne jsou ko**ti)
-o hrach tu vubec nebyla rec, ale budis, Problem je ze kdyz si koupis hru a nebude te bavit tak jsi ojebany ty a ne clovek co na ni delal klamavou reklamu (se steamem se to zlepsuje...) vetsina si tu hru stejne koupi pokud na ni ma prachy (pokud ne tak stejne nevznikne skoda pokud ji upirati, naopak roste sance ze si ji koupi az prachy mit bude...)
- pokud ukradnu auto tak je problem v tom ze clovek co ho mel ho mit nebude. Pokud auto zkopiruju budem mit auto oba, to JE rozdil. Pokud skopirujes neco na co bys jinak nemel (mayu) naucis se ji, a pak ti koupi licenci zamestnavatel, vydelaji na tom vsichni. Doporucuji shlednout zamysleni o piractvi, od Neila Gaimena...
21.1.2017 10:08:54   94.113.123.xxx 83
Já se jen vyjádřím k ceně her. Neříkám, že jsem nikdy nic nestáhnul zadarmo, jako teenager bych buď vůbec nehrál, nebo max bych si našetřil na jednu hru za rok (peníze byly potřeba na něco jiného), ale kdo stahuje zadarmo v dospělém věku a vymlouvá se na cenu... I kdyby si dotyčný koupil novinku za 1.300,- Kč, kolik hodin by nad tou hrou strávil? A teď to porovnejte s nejběžnější zábavou, jako je třeba hospoda či jiný koníček a pardon, ale hra je jedna z nejlevnějších zábav dneška v poměru cena/čas. A že hra nebude bavit? V dnešním světě Twitche a YouTube, kdy se na každou hru dá koukat spoustu hodin a zjistit, jestli je to hra pro mě, nebo by mě nebavila? To jsou přeci výmluvy. Já to mám třeba úplně naopak. Hrát se mi moc nechce, protože je to žrout času, jen si pouštím při práci jako kulisu třeba zmiňovaný Twitch a problém je, že mě něco zaujme natolik, že si to rád koupím a zahraji si to sám (GTA 5, Witcher 3, Dishonored, Metal Gear Solid 5, ...).
21.1.2017 12:57:10   88.103.85.xxx 40
Hele tak ja sem treba hral dishonored a hrozne se mi to libilo, tak sem si koupil dvojku, dal sem ji dve hodky a uz se k ni nevratil. Souhlasim s tebou - muzu si to dovolit ale kdybych nemakal tak by to pro me byla docela rana... v te dobe bylo lepsi si hru stahnout a pak si ji koupit dodatecne treba jeste s dlc. nebo dalsi hru od nich... jinak spousta her je zajimava mechanismem ale hrat to clovek nechce
21.1.2017 08:46:25   81.30.247.xxx 47
No kromě vysokých cen přestřelených od nenažraných producentů, mě napadá ještě jedna morální hodnota. A to, odliv kapitálu, pokud Indi budou vyrábět hry a my jim budeme sypat peníze, tak se náš vývoz bude muset sakra otáčet aby zase stáhl kapitál zpět do ČR. Jinak uvízneme v hyperinflaci a kdejaká špína si s čr bude zametat. Ono se to děje už teď proto ČNB zasahuje. Posíláme prostě přílš mnoho peněz do zahraničí než jsme schopni ze zahraničí vzít zpět. A tady každého piráta vítám, protože zkopírováním si, neodejdou peníze mimo čr.
21.1.2017 12:59:07   88.103.85.xxx 23
Kolik indickejch her sis koupil? :-D
21.1.2017 15:31:11   85.167.139.xxx 35
Crha - najlepsi komentar k clanku . ale mladych neucia ekonomiku a matematiku -len tuu v prospech eu a bruselu. peniaze ktore odtekaju von ale mali byt pouzite v ekonomike ceska budu zufalo chybat v buducnosti ked uz cz a sk budu totalne zadlzene kolonie nemecka a spol . nebude ani na dochodky .. preto ceska korun a upada ale poliaci z ich specialne prospecharskymi zakonmi v prospech exportu vsemozneho tovaru do cz/sk rastuu. najnovsie si poliaci vydobili akesi dotacie na paliva pre transportne firmy a tak ich firmy su lacnejsie ako slovenske co je uz absurdne. pri tej cene prace na sk. to unii nevadi . normalne zakazat vsetko z polska a obnovit hranice a kontroly . zo slovenska uz odislo 400tisic ludi od 89 alebo pendluje von ked chodia zadky utierat starcom nackom
21.1.2017 18:16:27   88.103.85.xxx 22
No zrovna u her je to obracene - jsme herne vyvojarska velmoc... tohle odvetvi vyzaduje vzdelane kreativní lidi - tech je vic ve vyspelych zemich... prozradís mi jaké máš ekonomické vzdělání a praxi?
21.1.2017 17:03:13   213.192.2.xxx 30
Možná je chyba v tom, že jakýkoliv software je nám vydáván za zboží (s patřičně přemrštěnými cenami), ale ve své podstatě má spíše charakter služby, a tam by měly být ceny podstatně jiné (směrem dolů), protože vždy existuje nějaká další konkurence k těmto službám a tudíž větší tržní přetlak.

Další věc je, že v přírodě obecně platí princip, že jen to, co je kopírováno, žije. Pokud se tento princip vztahuje i na software (teoreticky samozřejmě), pak to (SW), co je placené a není schopno to poskytnout odpovídající služby tak, aby se to vy- či zaplatilo, je defakto odsouzeno k zániku - což výrobci zejména her velmi dobře vědí, proto se skřípěním zubů pirátství v jisté míře tolerují - je to pro ně velmi levná reklama, kterou by jinak museli draze platit. Povědomí zákazníka je totiž vše (nebo nic), zákazník totiž neotevře peněženku, pokud o existenci nějakého sw a o tom, jaké služby ten sw poskytuje, neví.

Další věc jsou aktivace (a média) - osobně bych si nikdy nekoupil jakýkoliv software, který se musí nějak aktivovat či není na nějakém médiu, případně není možnost ho na nějaké médium legálně dostat (a tudíž hrozí, že v budoucnu mi bude znemožněno jej používat, přestože jsem jej řádně zaplatil). Počítačová muzea a sběratelé různých IT relikvií o tomto vědí své.

Neschvaluji pirátství - proto používám opensource, kde si můžu zkopírovat co chci, včetně zdrojových kódů, a to LEGÁLNĚ.
21.1.2017 18:40:44   88.103.85.xxx 16
Lide co preferuji opensource protoze veri ze by jim piractvi poskodilo karmu, mi pripadaj jako nabozenstvi. 3x denne se musí otocit smerem k mecce a zkompilovat kernel... :-) je to nesmisl - pokud ti to zacne videlavat tak si to koupis, pokud ti soft neprines zadny uzitek tak si jeho vyvojar zadne prachy nezaslouzi...
21.1.2017 20:02:07   213.192.2.xxx 21
Tvůj názor a imaginární obraz ti nikdo neupírá, jen se zřejmě dříve či později budeš muset nějak popasovat s faktem, že "začal věřit" i sám Microsoft (a nejen ten). Nemají jinou možnost, mohli by totiž hodně ztratit.

K té tvé poslední větě: Víš co je trochu ironie? Že to píšeš v prohlížeči, který jsi neplatil ;-)
21.1.2017 21:40:29   88.103.85.xxx 12
Prohlizec vydelava nekomu jinemu a muj prohlizec neni opensource (nemuzu si stahnout zdrojak a upravit si ho)
22.1.2017 11:01:28   213.192.2.xxx 10
Tvůj problém, tohle jsi ale neřešil, řešil jsi něco jiného. Já říkám (parafrází tvých slov), že prohlížeč ti užitek přináší i přesto, že sis ho nekoupil, takže v tvé teorii jsou "tak trochu trhliny" (o velikosti Grand Canyonu).
22.1.2017 13:21:36   88.103.85.xxx 00
Mluvim o opensource ne o freeware, co se tyce prohlizece - zaplatil sem za nej tim ze ho pouzivam coz jeho vyrobci prinasi zisk...
22.1.2017 15:00:50   213.192.2.xxx 20
Což lze ovšem říci i o opensource, takže ta tvá teorie, cituji "pokud ti to zacne videlavat tak si to koupis, pokud ti soft neprines zadny uzitek tak si jeho vyvojar zadne prachy nezaslouzi..." je tak nějak děravější a děravější... navíc ci při psaní toho nesmyslu ani nedošlo, že software nejsou jen operační systémy a nejsou to ani jen aplikační programy, takže asi bys tu svou děravou teorii měl poněkud poopravit.
22.1.2017 15:38:30   88.103.85.xxx 13
Nejsem si jist jestli se spravne chapem - rekneme ze mi soft "vydelava" a ja si ho "koupil" (za cenu kterou uda vyrobce - treba i nula - da se rict ze nekdo to neudela a krade ale to si treba u firmy nelajsnes... ) ( aopak pokud mu to nehodi ani na cenu softu tak se o vydelavani neda mluvit...) zkus svuj argument formulovat co nejjasneji
21.1.2017 18:18:24   89.234.157.xxx 43
Jako, nechápejte mě špatně, ale i v návaznosti na pirátství obecněji je ten článek Rybkova regresní onanie. Mezi řádky dělá bubu, že opensource emulátory jsou nebezpečné a měli bychom si koupit nějaký uzavřený okleštěný origo retrobazmek, do kterého se právě zamiloval. A já říkám na5rat a rozmazat - díky za zsnes a knihovny romek.
21.1.2017 19:17:24   165.231.0.xxx 07
Společnost, která nedokáže chápat instituty opensource, free a abandonware, a která hodlá protěžovat jen nové inkarnace a stále zhovadile vydělávat na dvě-tři dekády starém sw, si zaslouží chcípnout, ať už je to Microsoft, nebo Nintendo.
21.1.2017 21:44:58   88.103.85.xxx 00
Walt Disney funguje celkem uspesne (i kdyz chcipnul :-)
22.1.2017 08:14:09   80.240.139.xxx 01
Hele, Bambi, na to ti já 5eru. Jsou, nebo byli, tady opravdu progresivní vývojáři jako Id software (zdrojové kódy enginů nejpozději dekádu po prvním uvedení), nebo Arcane Studios (Arx Fatalis uvolněn jako opensource). Takové lidi si já považuju a ty zbylé, které neprojeví podobné snahy, s radostí vykradu.
22.1.2017 13:15:01   88.103.85.xxx 20
Povazujes si lidi co ti daj vsechno zadarmo a ty co ne okradnes? Praktikujes to tak i v normalnim zivote? Co kdyby ukradl nekdo neco tobe? Jde o to ze ta firma ma mraky lidi co musi z neceho zivit aby ten soft vyvinuli
22.1.2017 13:48:17   51.15.39.xxx 13
Hele, šmudlo, co nejtaktněji a polopatě jsem ti vysvětlil a naznačil, že tebe krmit nehodlám. Přeber si to jak chceš.
22.1.2017 14:21:03   88.103.85.xxx 55
vsichni by meli vsechno rozdat zadarmo, jinak jim to vezmem? Ty jsi komunista?
21.1.2017 02:10:46   188.167.20.xxx 10
Verím že článok mal byť o klonoch a bootlegoch, ale to sa nepodarilo.
30.1.2017 08:45:11   84.242.67.xxx 10
Teď už to vůbec není potřeba, např pokud se u Autodesku zaregistrujete jako student (není potřeba k tomu žádné potvrzení), tak můžete používat komplet celé portfolio softwaru.
20.1.2017 16:05:54   206.190.155.xxx 832
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
20.1.2017 18:23:34   198.50.242.xxx 22
Dělá dobře mě i tobě a ty jsi byl prvá
20.1.2017 22:46:43   88.103.85.xxx 40
Ze by reinkarnace pani Pohlové? :-)
21.1.2017 02:08:43   188.167.20.xxx 50
Treba odísť na dedinu a chovať sliepky.
21.1.2017 02:06:37   188.167.20.xxx 50
A čo bootlegové hry a polystationy, ako to vôbec začalo? Prečo sa tak NES ľahko klonovala? Nadpis je teda o čom?
21.1.2017 10:54:44   46.28.107.xxx 101
Stačí se podívat na youtube, jak vypadaly nejlepší hry pro obě platformy. Atari 2600 z toho srovnání vychází jako hodně chudý příbuzný.

Kdyby byly obě konzole srovnatelné, tak by byly srovnatelné alespoň ty nejlepší hry pro ně. To však ani náhodou nejsou a nic na tom nemění fakt, že mají podobný procesor. NES byl bezpochyby výrazně modernější než Atari 2600. To je ten zásadní a určující rozdíl mezi oběma platformami.

Kontrola platformy by bývala mohla zamezit vzniku těch špatných her na Atari 2600. Ale s evidentní nekonkurenceschopností té konzole (vůči NESu a jiným lepším konzolím) by nenadělala vůbec nic. Nanejvýš by se autoři her, krom zastaralé, bizarní architektury museli potýkat ještě s placením poplatků. Možná by nenastala zmíněná rychlá korekce vyhypovaného trhu, nazývaná "krachem". Chcípání Atari 2600 by mělo jiný průběh. Výsledek nerovné soutěže obou konzolí by to však nezměnilo.

Pokud tedy k ní vůbec došlo. Důvod, proč mělo Atari na trhu víc konzolí byl podle všeho stejný, jako ten, proč Nintendo přišlo s konzolí zastaralou vzhledem k nastupujícím šestnáctibitům - cena. Právě kvůli ní na trhu tehdy koexistovaly osmibity a šestnáctibity. Nejednalo se tedy ani tak o konkurenci, jako spíše o různé segmenty trhu. Zmíněné Atari 2600 pravděpodobně představovalo ten nejlevnější, jehož brzký konec předpokládalo i Atari. Stále však existovali zákazníci, kteří ho kvůli nižší ceně kupovali a kteří by dražší konzoli pravděpodobně nekoupili.

Srovnání obou konzolí je účelové se záměrem vychválit kontroverzní praktiku zvanou "kontrola platformy". Ta je projevem nenažranosti a parazitismu vlastníka platformy. Vede k cenzuře a uživatele připravuje o aplikace o které by měli zájem - jak dokazuje příklad iOSu. U konzolí reguluje konkurenci her na trhu a eliminuje konkurenční tlak na snížení cen. Dnes je na internetu spousta možností jak zjistit, zda je hra dobrá nebo ne. Hromadné nákupy šmejdů, které by ohrozily pověst platformy proto nehrozí.
21.1.2017 15:24:40   89.176.232.xxx 40
Za ten posledni odstavec tleskam, uz pri cteni clanku jsem si rikal to same. Preci podle clanku uz meli hry na PC davno zkrachovat a v podstate herni graficke karty by mely mit temer nulove zastoupeni. Protoze tech stupidnich her co je pro PC, tech je opravdu neprekonatelne mnozstvi. Jenomze hry pro PC tu porad jsou ,herni grafiky se stale kupuji, je to skoro nepochopitelne. Clovek by snad az rekl, ze lidi co hraji hry jsou natolik inteligentni, ze si mezi tima tisicema az desetitisicema her dokazou sami najit ty dobre (kacirska myslenka).
21.1.2017 18:23:41   88.103.85.xxx 12
Souhlasim ze o nekteré hry napriklad s pornografickou tematikou, nas to ochuzuje, ale kontrola kvality je potreba - proto mame napriklad potravinarskou inspekci, hry na pc sou ale nejvic tahnou ty co vysly na konzole a prosly onou kontrolou... jde o to ze vyvoj hry je drahy a tak se setri kde se da a osetrit nektere bugy, pokud vas k tomu nenuti kontrola kvality, by bylo plytvani...
21.1.2017 22:13:46   89.176.232.xxx 20
To se ti uplne nepovedlo s tema potravinama. U potravin je nutna kontrola kvality bezesporu, protoze kdyz bude nahodou potravina jedovata a nikdo ji nezkontroloval, tak ji snim a uz si nikdy zadnou hru nezahraju, respektive jeste mnohem hur, ze. :-)
Jenze v obchodech se bezne prodavaji spatne potraviny napriklad margariny a protoze jsou jen spatne, ale nikdo na ne hned neumre, aspon ne hned, tak je to na rozhodnuti lidi, jestli je kupovat budou nebo nebudou, lide maji svobodnou volbu si zvolit sami.

Takze jak vidis, je to presne naopak, u potravin vyjma smrtelnych a zdravi tezce ohrozujicich pripadu mame svobodnou volbu a umime s ni nejak nalozit, ale u her vi Nintendo, co je pro nas nejlepsi a nic z pohledu Nintenda spatneho nam proste vubec nedovoli. Priom o nejakem ohrozeni zivota v pripade spatnych her nemuze byt rec, maximalne bys rozkopnul to Nintendo, kdyby te ta hra vytocila. :-D
22.1.2017 06:22:28   88.103.85.xxx 14
Porovnej treba Gta na konzole a Pc - na Pc nejsou regulace takze si mohl rockstar vymyslet svuj social club a sikanovat te s nim... na konzolich by mu to nedovolili... co treba hra ktera ma v sobe vir, nejaky malware nebo trojana? Z pohledu vyvojare hry je to pochopitelne -dostane za to zaplaceno,ale pro vyvojare konzole to pripustne neni - poskozuje to jeho platformu... Napriklad diky appstoru nesmej vyvojari vyzadovat tvuj mejl (aby te pak spamovali... )
30.1.2017 05:35:03   62.209.192.xxx 10
Tak s tema potravinama bych to tak ruzove nevidel, kdyz koukam na porad "A dost" kde upozornujou na toxicky caje z Vietnamu nebo odkad, jablecny dzusy s pesticidama. Bubblelogy {nebo jak se to pise) ktery neuvadej spravny slozeni svych chemickych koktejlu pro deti apod. Tohle vsechno by mela odhalit COIka ale deje se tak opravdu?
21.1.2017 19:32:22   79.237.161.xxx 80
Mne to cele pripada ako platena reklama na Nintendo, mozno kvoli bliziacemu sa Switchu. A porovnavat NES s A2600, ktore vratane jeho firmy (Atari Inc) vlastne skrachovalo skor, nes NES vobec vzniklo (198... je o hubu. Tie dve konzole su uplne ina generacna i vykonova kategoria.
21.1.2017 22:20:50   89.176.232.xxx 21
Ona to sice je reklama na Nintendo, ale platil ji dost mozna nekdo jiny. Ja bych vubec nedal ruku do ohne za to, ze to nemohlo byt tak, ze mistni uspesny podnikatel, ekonomicky guru a majitel zelene hlavy proste prisel za Rybkou, vytahl z kesene deset korun, hodil je na stul a rekl napis nejaky pekny clanek o Nintendu, kdyz uz jsou to tedka nasi bratri v triku.
22.1.2017 02:51:01   79.237.161.xxx 31
Na druhej strane mam pocit, ze tu istemu osadenstvu uz ten Nvidia-hate lezie na mozog. :-P Keby mal Switch v sebe nejaky Snapdragon, vobec ich cele Nintendo nezaujima, stejne si tento druh zariadenia - vlastne hracku pre deti - neplanuju kupit. Ktorym je zas _uplne jedno_ aky je tam cip a ci podporuje AS. ;-)
22.1.2017 06:28:47   88.103.85.xxx 34
Jestli naznacujes ze se pan Rybka zaprodal tak s tebou hrubě nesouhlasim.
30.1.2017 05:38:41   62.209.192.xxx 11
Njn taky toho zelenyho ufona nesnasim a dost me mrzi, ze diky tomu nikdy neuvidim nazivo Rybkovu retro vystavu, ale co nadelam zasady jsou zasady
22.1.2017 06:47:19   80.110.85.xxx 30
to ze nintendo nema vzdy nabuchany hardware ma nikdy nezaujimalo. hry boli vzdy super a doteraz som mal kazde ktore vyslo. nejde len o grafiku. hry su zabavne a mozem sa hrat spolu s detmi. na cesty ds/3ds, doma wii/wii u. a uz od nintenda / Super nintenda boli hry, kde sme sa dobre bavili, od street figtera, f-zero, roznych mariov, nezabudnutelny Rock and roll racing a napriec casom kopec hier. a na wii u mario, kde na tablete mozem detom hadzat kocky podnohy, aby sa nezabili je super.
22.1.2017 06:49:08   80.110.85.xxx 20
mario kart som zabudol, od snes, cez ds az po wii u. u deti je to srdcova zalezitost. a to sme doma mali i ps3/ps4 to hrat nikdy nehceli, sluzi ako blue ray prehravac
30.1.2017 10:00:57   147.229.43.xxx 10
Jak už to tak bývá je nadpis dost odlišný od obsahu článku.
Nicméně faktem je, že atari2600 bylo prostě tak HW zastaralé, že je zázrak, jak dlouho přežilo. Na tom systému se prostě nic moc lepšího vyčarovat nedalo, bez ohledu na to jak moc by atari kontrolovalo kvalitu. To že zakážete nekvalitní výtvory je¨ště nezajistí nějaké další kvalitní... Oni prostě zamrzli v 70tých letech a japonci toho dokázali využít. Naopak díky pirátům se klony 2600 prodávali i se stovkami her dlouho poté co atari s počítači skončilo...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

85 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.3Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.