Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 8
Seznam kapitol
Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.
Odrazy
Detail Nastavuje kvalitu odrazů světla na površích. Při nastavení Ultra se odráží jak světlo oblohy tak odrazy od budov a jiných objektů. Při nastavení Nižší se odráží jen obloha. Vzhledem k nízkému vlivu na výkon – 44 fps vs. 45 fps, doporučuji detail nastavit na Vyšší úroveň.
Nastavení na Vyšší (po najetí myší se zobrazí Nižší)
Odrazy v prostoru obrazovky
Pod tímto českým překladem se skrývá efekt který v jiných hrách znáte pod názvem Screen Space Reflections. Jedná se o výpočet odrazů okolí na mokrých a lesklých površích – vliv na výkon je doslova obrovský. Mezi Ultra a vypnuto byl šílených 24 fps a 38 fps. Pokud chcete ušetřit velkou porci výkonu na slabších grafických kartách tento efekt vypněte.
Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Vyp)
Mlha v San Franciscu
Tento efekt byl velmi efektně prezentován v upoutávce na PC verzi Watch Dogs. Má pomoci složitějších výpočtů simulovat mlhu v San Franciscu. Ani po 16 hodinách hraní a testování hry jsem nenarazil na nějaký dechberoucí rozdíl. Dočkal jsem sem maximálně propadu výkonu jako v následující scéně, kde vliv na obraz je téměř neznatelný – 38 fps vs. 45 fps. Efekt tedy doporučuji vypnout. Je úplně k ničemu. Pouze snižuje výkon i v případech, kdy v obraze žádná mlha není.
Nastavení na Zap (po najetí myší se zobrazí Vyp)
Hloubka ostrosti
Aktivuje efekt hloubky ostrosti. Ta je používána celkem mírně – hlavně v animacích. Při hraní na ni narazíte jen u objektů, co se přiblíží ke kameře. Vliv na výkon je spíše na úrovni chyby měření – 40 fps vs. 41 fps.
Nastavení na Zap (po najetí myší se zobrazí Vyp)