Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 7
Seznam kapitol
Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.
Stíny
Stíny většinou patří k položkám nejvíce ovlivňujícím výkon. Ve Watch Dogs 2 to platí dvojnásobně. Kromě klasických stínů jsou zde přidány i dvě metody od Nvidie – PCSS a HFTS. Obě metody simulují efekt postupného rozmazání stínu podle vzdálenosti od objektu. Novější a náročnější metoda HFTS funguje pouze na grafických kartách Nvidia a nabízí opravdu reálné ostré stíny s postupným rozmazáním.
Na GTX 960 se kvůli 2 GB VRAM při nastavení PCSS nebo HFTS padl výkon na 5 fps. Při nastavení Ultra již výkon v testované scéně dosahoval 45 fps. Při nejnižším nastavení byl výkon 57 fps. Snížením rozlišení stínů tedy ušetříte hodně výkonu. Nastavovat pokročilejší Nvidia metody se na kartě se 2 GB VRAM nemusíte ani pokoušet.
Na GTX 980 Ti jsem, kvůli nesmyslu změřenému na GTX 960 (nedostatek VRAM), vyzkoušel nastavení stínů znovu. Vliv tohoto nastavení nebyl tak šílený. Propad mezi stíny na Ultra a PCSS byl pouze z 62 fps na 51 fps. Při nastavení stínů na velice kvalitní a detailní HFTS byl výkon stále krásných 49 fps. Při tomto nastavení byla grafika využita na maximum – celých 6 GB využito.
Stíny – Nižší:
Stíny – Ultra:
Stíny – Nvidia PCSS:
Stíny – Nvidia HFTS:
Stíny čelních světel
Tento detail ovlivňuje počet stínů od reflektorů aut. Největšího vlivu si všimnete ve frontě aut na křižovatce, ale samotný detail je nejvíce pozorovatelný na vašem autě – při nastavení na vypnuto reflektory nevrhají žádné stíny, což v dnešní době už nevypadá moc dobře. Vliv na výkon i na plné křižovatce byl 32 fps vs. 37 fps. V noci tedy můžete nějaký výkon ušetřit, pokud stíny omezíte, nebo úplně vypnete.
Nastavení na 4 auta (po najetí myší se zobrazí Vyp)
Voda
Tímto nastavujete kvalitu odrazů na vodní hladině. Ty můžete úplně vypnout a nebo aktivovat reálné odrazy okolí – při nízkém nastavení se odráží na vodě jen obloha. Vliv na výkon je přitom velice nízký, takže spíše doporučuji tento efekt ponechat aktivní – 45 fps vs. 47 fps.
Nastavení na Vyšší (po najetí myší se zobrazí Nižší)