Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 6

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 12. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – FOV, měřítko rozlišení, geometrie 6. Vliv nastavení – terén, vegetace, textury, AF 
7. Vliv nastavení – kvalita a počet stínů, voda 8. Vliv nastavení – odrazy, mlha, hloubka ostrosti 9. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, bloom, AO, TF 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.

Reklama

Terén

Tímto nastavujete kvalitu terénu ve větší vzdálenosti – ovlivňuje kvalitu geometrie a počet textur. Vliv na obraz je celkem nízký, ale to samé platí i o výkonu, při přepínání detailu se spíše výkon měnil na úrovni 1–2 fps kvůli různému zatížení VRAM než kvůli vlivu tohoto detailu na výkon. Terén tedy můžete ponechat na maximum. Ani mimo město nijak nezasáhne do výkonu.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Vegetace 

Nastavuje kvalitu vzdálené vegetace – hlavně stromů. Vliv na obraz není moc znatelný, na výkonu se podepíše mírně, takže snížení detailu vám může pomoci k mírně vyššímu výkonu za cenu mírně horší kvality vzdálenějších stromů a keřů. Rozdíl v testované scéně byl 43 fps vs. 45 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Rozlišení textur

Nastavuje maximální rozlišení textur. Má velký vliv na zatížení paměti grafické karty (VRAM) a tak vyšší nastavení způsobí propad výkonu na kartě s nedostatečnou kapacitou. Pokud máte dostatek VRAM (hra má i v menu ukazatel zatížení VRAM), vliv na výkon je minimální.

Hra má v základu nastavení textur Nižší až Vyšší (při kterém hra vyžaduje až cca 3 GB VRAM) , ale do hry lze zdarma nainstaloval DLC balíček textur, který otevře nastavení textur až Ultra. Při tomto nastavení již běžně dosahovalo zatížení grafické karty GTX 980 Ti svého maxima – 6 GB. Pokud máte tedy na grafické kartě 3 GB VRAM a méně, DLC ani nemusíte stahovat a hra vám zabere i méně místa na disku. Nastavení textur na Ultra může na kartách s menší VRAM jen způsobovat zbytečnou ztrátu výkonu (hlavně po delším hraní), přitom i na Vyšší nastavení jsou stále krásně ostré.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Filtrování textur 

Nastavuje kvalitu anizotropní filtrace textur. Vliv na obraz je celkem vysoký, neboť při minimálním nastavení jsou textury zobrazené pod ostřejším úhlem rozmazané. Ovšem i při nastavení Ultra si můžete všimnout, že spousta textur není filtrována plným 16× AF stupněm. Vliv na výkon je přitom opět minimální – 49 fps vs. 50 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Ultra (po najetí myší se zobrazí Nižší)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama