Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 4
Seznam kapitol
Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.
Na vyhlazování hran se opět podíváme přednostně, i když v této hře se nastavuje až v posledních dvou položkách v menu Kvalita. Hra podporuje jak post-processing metody FXAA a SMAA, tak i staré dobré MSAA a také TXAA od Nvidie.
Vícevzorkové vyhlazování hran – MSAA a TXAA
Watch Dogs 2 je jedna z mála her, kde ještě najdeme možnost aktivovat vyhlazování hran metodou MSAA. Jedná se o „poctivé“ vyhlazování hran, které ale také výrazně zvyšuje nároky na výkon (k výpočtu je zapotřebí více barevných vzorků – při 4× MSAA jsou to 4 vzorky na pixel). Z důvodů vysokých nároků jak na výkon, tak videopaměť (směšných 2 GB VRAM opravdu nestačí), jsem MSAA a TXAA otestoval na grafické kartě GeForce GTX 980 Ti. GTX 960 by ukazovala akorát nesmysly.
K testu jsem vybral méně náročný úsek – výhled na celé město. Detaily byly zvoleny referenční – Vyšší. Jak můžete vidět, propad výkonu už jen při aktivaci 2× MSAA je velmi vysoký. Proto hra umožňuje i vyhlazování pomocí méně náročných metod FXAA a SMAA, na které se podíváme později.
Metody TXAA lze aktivovat pouze na grafických kartách Nvidia, a přináší přibližně kvalitu vyššího stupně MSAA při výkonu nižšího stupně (například TXAA 2× vypadá podobně jako MSAA 4×). A jak můžete vidět, tak MSAA nevyhlazuje transparentní textury – na následujících obrázcích například trávník. Na to je nutné v ovladači grafické karty aktivovat TRAA – podíváme se na to v kapitole Advanced Tweaking.
Vliv jednotlivých nastavení na obraz můžete vidět na následujících obrázcích:
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování MSAA 2x:
Vyhlazování TXAA 2x:
Vyhlazování MSAA 4x:
Vyhlazování TXAA 4x:
Vyhlazování MSAA 8x:
Vyhlazování TXAA 8x:
Postprocesové vyhlazování hran – SMAA a FXAA
Další možností, jak vyhlazovat hrany ve Watch Dogs 2, je aktivace nenáročného vyhlazování při post-processingu pomocí metody FXAA a SMAA. Ty vyhlazují hrany až na hotovém obraze. Výhodou je nízká náročnost, nevýhodou je, že v pohybu vypadá obraz jako bez vyhlazování – není vyhlazen geometrický aliasing.
U vyhlazování přes post-processing jsem už zvolil GTX 960, a jak můžete vidět, vliv na výkon je velice nízký. Propad výkonu byl způsoben spíše opět nedostatkem VRAM (při přepnutí na tyto metody se zvýšilo vytížení PCI-E). Na GTX 980Ti tyto metody snížily výkon výrazně méně. Na GTX 960 aspoň vidíte reálnější dopad na lowendových grafických kartách s méně VRAM.
Rozdíl v obraze mezi FXAA a SMAA je velmi znatelný. SMAA vyhladí méně hran, ale obraz je stále ostrý. FXAA naopak vyhladí více hran, ale působí více rozmazaně. Výkon je přibližně stejný, takže volba mezi FXAA a SMAA je jen na vás.
Vliv jednotlivých nastavení na obraz můžete vidět na následujících obrázcích:
Bez Vyhlazování:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování FXAA: