Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 10
Seznam kapitol
Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.
Maximální vs. minimální detaily
Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí velkého množství přednastavených profilů. Detaily Nižší až Ultra a také volba vlastních detailů. Při nastavení Ultra totiž nejsou aktivovány přídavné efekty od Nvidia (vylepšené filtrování stínů a HBAO+) a vyšší detaily geometrie. My se podíváme na všechny stupně detailů včetně nastavení Vlastních detailů – kdy je vše aktivováno na maximum.
Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz, si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem jednu scénu ve dne a druhou v noci.
Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.
Scéna 1
První testovaná scéna zobrazuje běžnou městskou scénu ve dne. GTX 960 zde na referenční vyšší detaily dává krásných 50 fps. Při snížení na Nižší se dostanete až na 85 fps a je zde tedy i rezerva pro slabší GPU. Naopak detaily Ultra vyžadují minimálně grafickou kartu na úrovni GTX 980 Ti.
Rozdíly při postupném snižování detail nejsou nijak zvlášť znatelné. Je až překvapivé, jak pěkně hra vypadá na minimální detaily, nebýt rozmazaných textur – ty ale při dostatku videopaměti můžete zvýšit a výkon pak moc neukrojí.
Obrázky seřazeny postupně od Vlastních po Nižší:
Detaily VLASTNÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-
Scéna 2
Druhá scéna je naopak v noci před parkem plném stromů a trávy. Podmínky jsou zde tedy výrazně odlišné, ale výkon je podobný. V nižších detailech by se dalo bez problémů hrát i na výrazně slabší grafické kartě s 2 GB VRAM.
Škálování výkonu je také podobné. Berte v úvahu to, že detaily ultra a Vlastní kvůli Ultra texturám a stínům hází spíše nesmyslná čísla kvůli 2GB videopaměti na GTX 960. Na tyto detaily je podle ukazatele v menu hry vyžadováno aspoň 5 GB VRAM.
Obrázky seřazeny postupně od Vlastních po Nižší:
Detaily VLASTNÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-