Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

12. 12. 2016 03:00 10

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – FOV, měřítko rozlišení, geometrie 6. Vliv nastavení – terén, vegetace, textury, AF 
7. Vliv nastavení – kvalita a počet stínů, voda 8. Vliv nastavení – odrazy, mlha, hloubka ostrosti 9. Vliv nastavení – rozmazání pohybu, bloom, AO, TF 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování hackerské akce Watch Dogs 2 je zde a my se rozboru podíváme na technickou stránku hry. Ukážeme si vliv jednotlivých detailů na výkon a kvalitu obrazu. Zkusíme i další vylepšení kvality přes ovladače grafické karty. Také uvidíte, jaké detaily je třeba omezit na grafických kartách, které mají méně videopaměti.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí velkého množství přednastavených profilů. Detaily Nižší až Ultra a také volba vlastních detailů. Při nastavení Ultra totiž nejsou aktivovány přídavné efekty od Nvidia (vylepšené filtrování stínů a HBAO+) a vyšší detaily geometrie. My se podíváme na všechny stupně detailů včetně nastavení Vlastních detailů – kdy je vše aktivováno na maximum.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz, si opět ukážeme na dvou odlišných scénách. Vybral jsem jednu scénu ve dne a druhou v noci.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

První testovaná scéna zobrazuje běžnou městskou scénu ve dne. GTX 960 zde na referenční vyšší detaily dává krásných 50 fps. Při snížení na Nižší se dostanete až na 85 fps a je zde tedy i rezerva pro slabší GPU. Naopak detaily Ultra vyžadují minimálně grafickou kartu na úrovni GTX 980 Ti.

Rozdíly při postupném snižování detail nejsou nijak zvlášť znatelné. Je až překvapivé, jak pěkně hra vypadá na minimální detaily, nebýt rozmazaných textur – ty ale při dostatku videopaměti můžete zvýšit a výkon pak moc neukrojí.

Obrázky seřazeny postupně od Vlastních po Nižší:

 Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-


Detaily VLASTNÍ -pro zvětšení klikněte-

 Detaily VYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NIŽŠÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NIŽŠÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Watch Dogs 2 – vliv nastavení detailů na výkon a rozbor hry
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je naopak v noci před parkem plném stromů a trávy. Podmínky jsou zde tedy výrazně odlišné, ale výkon je podobný. V nižších detailech by se dalo bez problémů hrát i na výrazně slabší grafické kartě s 2 GB VRAM.

Škálování výkonu je také podobné. Berte v úvahu to, že detaily ultra a Vlastní kvůli Ultra texturám a stínům hází spíše nesmyslná čísla kvůli 2GB videopaměti na GTX 960. Na tyto detaily je podle ukazatele v menu hry vyžadováno aspoň 5 GB VRAM.

Obrázky seřazeny postupně od Vlastních po Nižší:

 Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-


Detaily VLASTNÍ -pro zvětšení klikněte-

 Detaily VYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily NEJVYŠŠÍ -pro zvětšení klikněte-

 Detaily NIŽŠÍ -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily NIŽŠÍ -pro zvětšení klikněte-


Detaily STŘEDNÍ -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama