Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!
Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!
autor: Lucie Jiříková , publikováno 22.11.2016
Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Zatímco pár nepoučitelných fanoušků zábavních parků nespokojeně frflá nad nedávno vydaným pokračováním série RollerCoaster, jiní si nadšeně užívají všeho, co v něm chybí. Jak to? Souběžně s RollerCoaster Tycoon World totiž vyšel také Planet Coaster, tycoon zábavního parku od tvůrců Elite: Dangerous.


Stavitelský a budovatelský režim v Planet Coaster je na první identický s tím z RollerCoaster Tycoonu. Pro stavbu horské dráhy položíte základní platformu (nádraží) a následně pokračujete volbou požadovaného dílku (výtah, brzdné zóny, posuvné moduly, klasické koleje atd.) a jejího sklonu a zakřivení. Vše probíhá výběrem v menu v dolní části obrazovky, nebo potahováním sklonu a zakřivení přímo u samotného dílku kolejí na hrací ploše.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Naprosto perfektní je možnost vymezení úseku na dráze táhlem, který následně můžete jedním kliknutím vyměnit za jiný typ tratě (například klasické koleje za výtah v případě, že horská dráha ztratí rychlost a někam nevyjede) nebo ho zcela vymazat.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Velmi praktické je i táhlo pro prodloužení nebo zkrácení daného dílku, které vám pomůže snadno vytvořit prakticky jakýkoliv tvar dráhy. Pokud jste navíc líní, trošku leví, nebo vám prostě jenom dochází inspirace, můžete si vybrat z desítek různých zakřivení, otoček a loopů nebo rovnou z celých postavených horských drah, které vytvořili samotní autoři.

Planet Coaster: Tak se má dělat zábavní park bez hranic!

Jako předpřipravené horské dráhy navíc můžete uložit všechny své výtvory, což vám umožní použít je kdykoliv během následující hry, nebo jít s kůží na trh a sdílet je s nadšenou komunitou hráčů na Steam Workshop.

Jelikož hraju v obýváku na televizi, na začátku jsem si musela zvětšit písmenka v uživatelském rozhraní, což vedlo také k trošku vyšším roztažení menu stavění. Na začátku mě tak trápilo, že výsek pro tvarování tratí je dost malý. Ale brzy jsem si na to zvykla a do krve mi přešly i všechny další ovládací prvky jako je rychlé otáčení (klávesová zkratka Y + pohyb myši doprava nebo doleva), případně rychlé vyvýšení základní platformy (ALT + pohyb myši nahoru nebo dolů) atd.

Především stavění horských drah je požitek, na němž kreativnější lidé klidně začnou být závislí. Nástroje pro tvorbu horských drah jsou vytvořeny přesně tak, jak by si je nejspíše rádi navrhli i samotní hráči. A to včetně možnosti testování horských drah za chodu, kdy vagón vyjede na trať i v případě, že je dráha nedodělaná. A když z dráhy vylétne, tak se nic nezastaví, jenom dojde k zopakování. Tímto způsobem můžete rychle přijít na ty sebemenší nedostatky a míru zábavy, strachu a nevolnosti držet přesně v požadovaném rozpětí prakticky od začátku do konce.

Škoda jen, že pohyb vlaků po testované dráze nelze popohnat jinak, než zrychlením herního času, protože moje experimenty s horskými dráhami přes celé parky jsou na testování časově náročné. Ale to je jenom maličkost, která ve většině případů nijak nepřekáží.

Všechna ostatní nastavení, jako délka čekání do dalšího startu atrakce, míra jejího obsazení, nebo frekvence kontroly jsou potom plus minus tam, kde byly i v sérii RollerCoaster Tycoon (nebo ještě dříve Theme Park). Proto pokud jste některou ze zmiňovaných titulů hráli, v Planet Coaster se obejdete bez tutoriálu i nápovědy pro ovládání.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
52 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 20.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.